آیا رفتن به باشگاه بدنسازی در شیوع ویروس کرونا خطرناک است؟

در طول همه گیری همه گیر COVID-19 ، سالن های بدنسازی و مراکز تناسب اندام مکانهایی بوده اند که خطر انتقال ویروس کرونا جدید در آنها زیاد است.

هنگامی که قطرات تنفسی و آئروسل های حامل ویروس با چشم ، دهان و بینی تماس پیدا می کنند ، افراد مبتلا به کووید 19 می شوند. Iahn Gonsenhauser MD ، مسئول ارشد کیفیت و ایمنی بیمار در مرکز پزشکی وکسنر دانشگاه ایالتی اوهایو می گوید: و سالن های ورزشی فضاهایی هستند که در آنها مجاور و نزدیک هستند ، جایی که ورزش شدید باعث افزایش بازدم افراد در بیرون کشیدن ذرات تنفسی به دلیل تنفس شدیدتر می شود. در کلمبوس

او می گوید: "سالن های بدنسازی به طور کلی احتمالاً یکی از پر مخاطره ترین فضاها در تمام بازگشایی ها و بازگشتهای ما هستند."

"ما در حال حاضر در شرایط عادی جدیدی هستیم. برای افرادی که کاملاً واکسینه شده اند ، بازگشت به ورزشگاه در اکثر جوامع یک فعالیت کم خطر است. ”دکتر گونسنهاوز می گوید. اما برای افراد واکسینه نشده ، رفتن به باشگاه بدنسازی به دلیل مسری بودن نوع دلتا و تمرکز موارد بسیار خطرناک است. "

اگر واکسینه نشده اید ، گونسنهاوزر پیشنهاد می کند در خانه یا بیرون از منزل ورزش کنید - یا اگر به باشگاه ورزشی می روید ، حتماً هنگام حضور در آنجا اقدامات احتیاطی را رعایت کنید ، از جمله پوشیدن ماسک ، فاصله گذاری اجتماعی و ضدعفونی دست ها و تجهیزات بعد از استفاده کنید.

COVID-19 چگونه در باشگاه بدنسازی گسترش می یابد؟

مری توضیح می دهد که تحقیقات نشان می دهد که روش اولیه ابتلای افراد به SARS-CoV-2-ویروسی که باعث COVID-19 می شود-تماس با افراد آلوده (و تماس با قطرات تنفسی و آئروسل ها) است. راجرز ، دکترا ، دانشمند اصلی تحقیقات بیماری های عفونی Abbott ، یک شرکت بهداشتی است که آزمایشات مولکولی و آنتی بادی متعددی برای ویروس COVID-19 ایجاد کرده است.

ذرات ویروس در این قطرات تنفسی و آئروسل می توانند با شناور شدن در هوا (تا زمانی که جاذبه آنها را به سمت پایین بکشد) و همچنین فرود آمدن بر سطوحی که افراد آنها را لمس کرده و سپس ذرات ویروس را به چشم ها و دهان خود منتقل می کنند و ورزش که در طول آن شما بیشتر تمرین می کنید و تنفس شدید تری دارید، باعث می شود که قطرات تنفسی و آئروسل های بیشتری را دفع کنید. به گفته دانشگاه فلوریدا ، ورزش با شدت متوسط ​​می تواند میزان تنفس شما را به 7 تا 10 برابر میزان تنفس در حالت استراحت افزایش دهد. (ورزش با شدت کامل که باعث نفس نفس زدن می شود ، می تواند میزان تنفس در حالت استراحت را تا 20 برابر افزایش دهد).

گونسنهاوزر می گوید ، تهویه و میزان هوای کهنه در تنفس بستگی به طراحی سالن بدنسازی شما دارد. اما بسیاری از سالن های ورزشی محوطه های سرپوشیده ، لمس بالا و نزدیک هستند. »

دکتر راجرز می گوید خبر خوب این است که تحقیقات به طور فزاینده ای نشان می دهد که مردم تا حد زیادی از لمس سطوح آلوده به ویروس به بیماری کووید -19 مبتلا نمی شوند. طبق بیانیه آوریل 2021 از مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC) ، خطر ابتلا به COVID-19 از سطوح یا اشیاء آلوده در محیط های داخلی غیر بیمارستانی در حال حاضر بسیار کم در نظر گرفته شده است.

"این هنوز در مورد نوع دلتا صادق است. هنوز از طریق قطرات تنفسی و آئروسل منتقل می شود. گونسنهاوزر می گوید سطوح هنوز هم به طور قطع کم خطر هستند.

این بدان معناست که لمس وسایل بدنسازی مشترک یا سطوح رختکن احتمالاً کمتر از آنچه قبلا تصور می شد در مورد خطر COVID-19 خطرناک است.

و البته واکسن ها به طور چشمگیری خطر انتقال COVID-19 را نیز کاهش می دهند ، و همچنین اقدامات احتیاطی ایمنی اضافی (مانند پوشیدن ماسک و فاصله گذاری اجتماعی) را نیز کاهش می دهند.

شایان ذکر است که برخی ایالت ها منابع شیوع COVID-19 را ردیابی می کنند و کشف می کنند که ورزشگاه ها درصد کمی از انتقال را تشکیل می دهند ، حتی با وجود نوع دلتا در حال بازی. وزارت بهداشت لوئیزیانا ، که به طور هفتگی منشا شیوع بیماری ها را ثبت می کند ، سالن های ورزشی را در مقایسه با دفاتر ، رستوران ها و مراکز خرید به عنوان یک محیط کم خطر برای شیوع بیماری در نظر گرفت. تا کنون ، 131 شیوع در مهد کودک ها رخ داده است که منجر به 549 مورد در مقایسه با 23 شیوع در ورزشگاه ها شده است که به عنوان مثال در اواسط ماه سپتامبر 118 مورد گزارش شده است.

میزان خطرپذیری بدنسازی شما بستگی به مکان آن و اقدامات ایمنی دارد

در نهایت ، اینکه بدنسازی یا مرکز تناسب اندام یا استودیوی شما هنگام انتقال COVID-19 چقدر خطرناک است به عوامل مختلفی بستگی دارد ، از جمله میزان واکسیناسیون و میزان عفونت در منطقه شما.

برای کمک به ارزیابی بهتر، این سوالات را در نظر بگیرید:

چند مورد COVID-19 در منطقه شما گزارش شده است؟ آیا شما در بحبوحه شیوع بیماری هستید؟ تعداد حروف کوچک به این معنی است که احتمال تماس شما با فردی که ویروس را حمل می کند کمتر است. گونسنهاوزر می گوید سالن های بدنسازی و امکانات ورزشی داخل سالن وقتی بیش از 100 مورد در هر 100000 نفر در یک اجتماع وجود داشته باشد ممکن است خطرناک تر باشد.

چه پروتکل های ایمنی وجود دارد؟ بر اساس دستورالعمل های CDC ، سالن های بدنسازی و مراکز تناسب اندام باید موقعیت تجهیزات (مانند تردمیل و وسایل تمرین با وزنه) را طوری تنظیم کنند که به کاربران اجازه دهد فاصله اجتماعی حداقل 6 فوت را حفظ کنند. ممکن است برای رعایت فاصله گذاری اجتماعی از تابلوهای راهنما "استفاده نکنید" ، دستگاه های جدا شده از برق و یا حتی موانع فیزیکی بین ایستگاه های تمرین دیدن کنید. CDC همچنین از سالن های ورزشی تشویق می شود تا ایستگاه های شستشوی دست و ضدعفونی کننده دست ها را در تمام امکانات خود نصب کرده و تعداد افراد را در یک زمان در باشگاه محدود کنند. اما به خاطر داشته باشید که سالن های بدنسازی و مراکز تناسب اندام به راهنمایی های ایالتی و محلی موکول می شود. به عنوان مثال ، در کالیفرنیا ، ایالت در 15 ژوئن به طور کامل بازگشایی شد و بر اساس بیانیه دفتر فرمانداری ژوئن 2021 ، تمام محدودیت های فاصله اجتماعی و محدودیت ظرفیت در همه فضاهای عمومی ، از جمله سالن های بدنسازی ، برداشته شد.

آیا سالن بدنسازی شما به خوبی تهویه می شود؟ گونسنهاوزر میگوید: خطر نیز بستگی به طراحی سالن بدنسازی یا استودیوی تناسب اندام شما دارد. او می گوید ، به طور کلی ، هرچه ورزشگاه هواتر باشد ، بهتر است. استیون ای مایر ، MD ، پزشک طب ورزشی در بیمارستان Northwestern Medicine Central DuPage در وینفیلد ، ایلینوی ، می افزاید: پنجره های باز و فضاهای بیرون بدنسازی می توانند به کاهش خطر انتقال بیماری کمک کنند زیرا تهویه بیشتر است.

آیا گزینه فضای باز وجود دارد؟ هر کسی که در سالن بدنسازی است باید در صورت امکان فضاهای بیرونی مانند پیست ها و زمین های بیرون را انتخاب کند. باشگاه های بدنسازی به این موضوع توجه کرده و سریع سازگار شده اند. پل مک اینتایر ، مدیر ارشد اجرایی YMCA ، که بیش از 2500 سالن بدنسازی در سراسر کشور دارد ، می گوید: "زمانی که این امر منطقی است ، استفاده بیشتری شده است." او می گوید که مراکز YMCA کلاس های چرخش را در فضای باز به پارکینگ منتقل کردند ، در حالی که امکانات دیگر کلاس های یوگا و پیلاتس را در صورت امکان به فضاهای پشت بام منتقل کردند.

عوامل خطرساز شخصی شما چیست؟ وقتی تصمیم می گیرید که سالن ورزشی شما چقدر خطرناک است ، سلامت فردی شما نیز اهمیت دارد. گونسنهاوزر می گوید ، اگر شرایط بهداشتی زیربنایی دارید ، احتمال آلوده شدن یا شدیدتر شدن COVID-19 بیشتر است. اگر واکسن نزده اید ، خطر بیماری و عفونت دیگران بیشتر است.

برای ثبت درخواست آزمایش کرونا (در منزل و یا محل کارتان) بر روی لینک زیر کلیک کنید 

 

تست کرونا در منزل

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}