چگونه می توان از تعطیلات در طول همه گیری ویروس کرونا استفاده کرد؟

با نزدیک شدن به کریسمس و سال نو، بسیاری از ما مشتاقانه منتظر جشن گرفتن این فصل هستیم. اما با افزایش سرسام آور موارد ویروس کرونای جدید در سراسر کشور، کارشناسان بیماری های عفونی نگران عواقب تجمعات تعطیلات و سفر هستند.

پل پوتینگر، پزشک بیماری‌های عفونی در دانشکده پزشکی دانشگاه واشنگتن در سیاتل، می‌گوید: «تعداد مرگ‌ومیرها و موارد کووید-19 ما هرگز اینقدر زیاد نبوده است و بیمارستان‌های ما هرگز اینقدر استرس نداشته‌اند». بسیاری از اینها نتیجه مستقیم تصمیمات ضعیف مردم در روز شکرگزاری است.

دکتر پوتینگر می‌گوید: بسیار هیجان‌انگیز است که اکنون واکسن‌هایی برای جلوگیری از کووید-19 استفاده می‌شوند، اما وضعیت اضطراری بهداشت عمومی هنوز به پایان نرسیده است. این لحظه شگفت انگیز امید است، اما ما هنوز در یک بحران هستیم. من معتقدم در ماه های آینده اوضاع بدتر خواهد شد. درواقع هر کاری که در توان داریم برای جلوگیری از گسترش COVID-19 انجام دهیم.

دانستن خطرات می تواند به شما در تصمیم گیری بهترین راه برای جشن گرفتن فصل تعطیلات زمستانی کمک کند. در حالی که برخی از انتخاب‌ها می‌توانند دردناک باشند - مانند انتخاب نکردن از ملاقات با خانواده بزرگ، یا تصمیم به شرکت در مراسم مذهبی به‌جای حضوری، بسیاری از کارهایی که می‌توانید برای ایمن ماندن انجام دهید، نسبتاً ساده هستند.

پاتریس هریس، MD، سردبیر پزشکی Everyday Health می‌گوید: «پوشیدن ماسک، فاصله‌گذاری اجتماعی، شستن دست‌ها - همه این چیزهای اساسی در واقع کار می‌کنند». «پوشیدن ماسک، کاملاً ناراحت کننده است، اما واقعاً سخت نیست. اگر به کارهایی که مردم برای سلامتی خود انجام می دهند نگاه کنید - شیمی درمانی، جراحی قلب باز - سخت است. ماسک زدن کار سختی نیست.»

انجام اقدامات احتیاطی همچنین می تواند در طول تعطیلات آرامش خاطر را به ارمغان بیاورد. پاتینگر می‌گوید: «شما می‌توانید عاری از گناه باشید و بدانید که اعمال شما به مرگ شخص دیگری کمک نکرده است.

ایمن ترین راه برای جشن گرفتن تعطیلات در طول همه گیری چیست؟

بیشترین خطر انتقال ویروس کرونا زمانی است که افراد خانواده های مختلف با هم در داخل خانه غذا می خورند، می نوشند و صحبت می کنند. پوتینگر می‌گوید: «به نظر می‌رسد تنها چیزی که خطر بیشتری دارد زمانی است که مردم برای جشن در یک فضای بسته در نزدیکی هم قرار میگیرند.

پوتینگر می گوید: «من پیشنهاد می کنم برای از بین بردن این خطر، در خانه بمانید و در کنار خانواده هسته ای خود بمانید. "در رسانه های اجتماعی وارد شوید، آنلاین شوید و با هم یک میز مجازی داشته باشید. هیچ کس به این طریق کووید-19 را نمی گیرد.»

اگر قرار است سفر کنم، مطمئن ترین راه برای انجام آن چیست؟

تعطیلات زمستانی معمولاً زمان شلوغی برای سفر است، چه برای دیدن خانواده یا گذراندن چند روز در پیست اسکی یا ساحل. اما امسال، کارشناسان پیش بینی می کنند که افراد بیشتری در خانه بمانند: سرویس مسافرتی AAA اعلام کرد که انتظار دارد حداقل 34 میلیون مسافر کمتر از فصل تعطیلات گذشته داشته باشد.

طبق گفته مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC)، سفر خطر ابتلا و انتشار ویروسی را که باعث COVID-19 می شود، افزایش می دهد. کارشناسان به شدت از مردم می خواهند در خانه بمانند.

به هر حال مصمم به سفر هستید؟ دکتر دین وینسلو، پزشک بیماری‌های عفونی، می‌گوید وقتی پروتکل‌های ایمنی COVID-19 وجود دارد، خطر ابتلا در داخل هواپیما نسبتاً کم است، تا حدی به این دلیل که نرخ تبادل هوا در هواپیماهای جت مدرن بسیار بالا است.

همه هواپیماهای تجاری ساخته شده پس از اواخر دهه 1980 و چند هواپیمای قدیمی به روز شده، هوای داخل کابین را با هوای بیرون ترکیب می کنند. طبق گفته CDC، هوای چرخشی از یک سری فیلترها 20 تا 30 بار در ساعت عبور می کند.

دکتر وینسلو می‌گوید: «مگر اینکه مستقیماً در کنار، جلو یا پشت فردی که ویروس دارد، بنشینید که با توجه به انجام آزمایش پی سی آر قبل از هر سفر، بنابراین خطر ابتلای شما هنگام سفر در هواپیما بسیار کم است».

در قسمت‌هایی از فرودگاه که افراد تمایل دارند در کنار هم جمع شوند، مانند قسمت‌های سوار شدن، امنیت و بارگیری، با خطر بیشتری روبرو هستید. در طول سفر، پوشیدن ماسک صورت، فاصله اجتماعی تا حد امکان، شستن دست‌ها یا استفاده از ضدعفونی‌کننده ضروری است.

اگر تصمیم بگیرم تعطیلات زمستانی را با خانواده یا دوستان بزرگ بگذرانم، برای کاهش خطر COVID-19 چه کاری می توانم انجام دهم؟

چندین استراتژی وجود دارد که می تواند به ایمن تر کردن جشن شما کمک کند:

  • اندازه گروه خود را محدود کنید

طبق CDC، یک گردهمایی تعطیلات که فقط شامل اعضای خانواده شما می شود، ایمن ترین است. فراتر از آن، گروه های کوچکتر بهتر از گروه های بزرگتر هستند. هر چه گروه بزرگتر باشد، کاهش یا محدود کردن تماس بین افراد دشوارتر است.

وینسلو می‌گوید، به‌طور کلی، هر چه یک گردهمایی شلوغ‌تر باشد و زمان بیشتری در داخل خانه باشد، خطر بیشتر است.

خطر انتقال ویروس کرونا در خارج از منزل در مقایسه با داخل کمتر است. وینسلو می‌گوید در بیشتر نقاط کشور، «شما می‌توانید یک شام نسبتاً ایمن در بیرون بخورید و احتمالاً خیلی سرد نباشید». در واقع، در ایالت هایی مانند کالیفرنیا، فلوریدا و تگزاس، دما همچنان می تواند به اندازه کافی برای اجتماعات در فضای باز گرم باشد.

CDC توصیه می‌کند، اگر نمی‌توانید گردهمایی را در بیرون برگزار کنید، مطمئن شوید که اتاق یا فضایی که استفاده می‌کنید با باز کردن یک پنجره به خوبی تهویه شود. این می تواند به از بین بردن هر ویروسی در هوا کمک کند. باز کردن پنجره هایی که مخالف یکدیگر هستند برای ایجاد تهویه متقابل حتی بهتر است.

برای ثبت درخواست آزمایش کرونا (در منزل و یا محل کارتان) بر روی لینک زیر کلیک کنید 

 

تست کرونا در منزل

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}