عوارض احتمالی واکسن جانسون اند جانسون ویروس کرونا

همه مواد تشکیل دهنده واکسن کووید-19 ایمن هستند. تقریباً تمام مواد تشکیل دهنده واکسن کووید-19 نیز مواد تشکیل دهنده بسیاری از غذاها هستند - چربی ها، قندها و نمک ها. واکسن J&J/Janssen COVID-19 همچنین حاوی یک قطعه از یک ویروس اصلاح شده است و ویروسی نیست که باعث COVID-19 می شود. این ویروس اصلاح شده ویروس ناقل نامیده می شود. ویروس ناقل نمی تواند خودش را تکثیر کند، بنابراین بی ضرر است. این ویروس ناقل به سلول های بدن دستور می دهد تا پاسخ ایمنی ایجاد کنند. این پاسخ به شما کمک می‌کند تا در آینده به کووید-۱۹ مبتلا نشوید. پس از اینکه بدن پاسخ ایمنی تولید کرد، تمام مواد تشکیل دهنده واکسن را دور می اندازد، همانطور که هر اطلاعاتی را که سلول ها دیگر به آن نیاز ندارند دور می ریزد. این فرآیند بخشی از عملکرد طبیعی بدن است.

همه واکسن‌های کووید-۱۹ با کمترین ترکیبات ممکن و با مقادیر بسیار کمی از هر عنصر تولید می‌شوند. همانطور که در جدول زیر مشاهده می شود، هر یک از مواد تشکیل دهنده واکسن هدف خاصی را دنبال می کند.

موادی که در واکسن‌های کووید-۱۹ استفاده نمی‌شوند:

موادی مانند تیمروسال یا جیوه یا سایر مواد نگهدارنده.
بدون آنتی بیوتیک مانند سولفونامید یا هر آنتی بیوتیک دیگری.
بدون دارو یا داروی درمانی مانند ایورمکتین یا هر داروی دیگری.
هیچ بافتی مانند سلول های جنین سقط شده، ژلاتین، یا موادی از هر حیوانی وجود ندارد.
بدون پروتئین غذایی مانند تخم مرغ یا محصولات تخم مرغ، گلوتن، بادام زمینی، آجیل درختی، محصولات آجیل، یا هر گونه فرآورده جانبی آجیل (واکسن های کووید-19 در مراکز تولید محصولات غذایی ساخته نمی شوند).
هیچ فلزی مانند آهن، نیکل، کبالت، تیتانیوم، آلیاژهای خاکی کمیاب، یا هر گونه محصولات ساخته شده مانند میکروالکترونیک، الکترود، نانولوله های کربنی یا سایر نانوساختارها، یا نیمه هادی های نانوسیمی وجود ندارد.
بدون لاتکس درپوش های ویال مورد استفاده برای نگه داشتن واکسن نیز حاوی لاتکس نیستند.

ایمنی واکسن کووید-۱۹ اولویت اصلی دولت فدرال است و گزارش‌های مربوط به مشکلات سلامتی پس از واکسیناسیون کووید-۱۹ بسیار جدی گرفته می‌شود.

شناسایی این عوارض جانبی نادر به ما می گوید که سیستم های موجود برای نظارت بر ایمنی این واکسن ها کار می کنند. گزارش‌های TTS زود شناسایی شدند و مکث تعهد دولت فدرال به شفافیت و ایمنی را منعکس می‌کرد زیرا CDC و FDA داده‌های بیشتری را جمع‌آوری و بررسی کردند. واکسن‌های کووید-19 تحت شدیدترین نظارت‌های ایمنی در تاریخ ایالات متحده قرار گرفته‌اند و ادامه خواهند داد.

اگر بعد از واکسیناسیون با یک عارضه نامطلوب مواجه شدید، آن را به نماد سیستم خارجی گزارش عوارض جانبی واکسن (VAERS) گزارش دهید.

عوارض جانبی احتمالی پس از واکسن جانسون اند جانسون :

در بازویی که واکسن تزریق کردید:

درد
سرخی
تورم
در سراسر بدن شما:

خستگی
سردرد
درد عضلانی
لرز
تب
حالت تهوع

این عوارض در عرض یک یا دو روز پس از تزریق واکسن رخ می دهد. آنها نشانه های طبیعی هستند که بدن شما در حال ایجاد محافظت است و باید ظرف چند روز از بین بروند.

غش بعد از واکسیناسیون

غش و سایر رویدادهایی که ممکن است با اضطراب مرتبط باشند مانند تنفس سریع، فشار خون پایین، بی‌حسی یا گزگز ممکن است پس از تزریق هر واکسنی رخ دهند. این رویدادها اگرچه غیرمعمول هستند، غیرمنتظره نیستند و عموماً جدی نیستند.

بر اساس اطلاعات سیستم گزارش‌دهی رویدادهای نامطلوب واکسن (VAERS)، 653 گزارش از رویدادهای غش (غش کردن و نزدیک به غش کردن) در بین نزدیک به 8 میلیون دوز واکسن J&J/Janssen COVID-19 در ایالات متحده در مارس و آوریل وجود دارد. 2021. این به میزان حدود 8 رویداد غش به ازای هر 100000 دوز واکسن کووید-19 J&J/Janssen است. این رویدادها در طول 15 دقیقه انتظار توصیه شده پس از واکسیناسیون رخ داده است. در حال حاضر مشخص نیست که آیا این رویدادها با واکسن مرتبط بوده یا با اضطراب، احتمالاً مربوط به نگرانی های قبلی برخی از افرادی که واکسن کووید-19 یک دوز J&J/Janssen ممکن است در مورد سوزن یا تزریق داشته باشند.

در مقایسه، میزان غش پس از واکسیناسیون آنفولانزا در سال‌های 2019-2020 0.05 در هر 100000 دوز بود.

واکسن چقدر خوب کار می کند؟

واکسن کووید-19 J&J/Janssen در آزمایش‌های بالینی (اثربخشی) 66.3 درصد در پیشگیری از عفونت COVID-19 تأیید شده آزمایشگاهی در افرادی که واکسن را دریافت کرده‌اند و هیچ مدرکی مبنی بر ابتلای قبلی نداشتند مؤثر بود. افراد 2 هفته پس از واکسینه شدن بیشترین محافظت را داشتند. در آزمایش‌های بالینی، واکسن در پیشگیری از بستری شدن در بیمارستان و مرگ در افرادی که مریض می‌شدند، کارآیی بالایی داشت. هیچ فردی که حداقل 4 هفته پس از دریافت واکسن J&J/Janssen COVID-19 مبتلا به کووید-19 شده باشد، مجبور به بستری شدن در بیمارستان نیست.

برای ثبت درخواست آزمایش کرونا (در منزل و یا محل کارتان) بر روی لینک زیر کلیک کنید 

 

تست کرونا در منزل

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}