در زندگی واقعی، خطر ابتلا به ویروس کرونا نسبی است!

ویروس بسیار قابل انتقال است، به خصوص در مکان های شلوغ با ترافیک زیاد، بدون فاصله گذاری فیزیکی و بهداشت ضعیف، برای ارزیابی کامل خطر، باید نحوه انتشار ویروس را در نظر بگیریم. بر اساس مطالعات اخیر، اصلی ترین و کارآمدترین راه های انتقال سرفه و عطسه است که قطرات تنفسی را تا فاصله شش فوتی دفع می کند. اگر قطرات حاوی ذرات ویروسی را بدون هیچ گونه محافظتی در برابر ماسک یا سایر پوشش های صورت استنشاق کنید، در معرض بیشترین خطر ابتلا به عفونت هستید.

با این حال، یک مطالعه اخیر نشان داد که قطرات تولید شده توسط گفتار می توانند به مدت 8 تا 14 دقیقه در یک محیط آزمایشگاهی در هوای راکد باقی بمانند. (توجه داشته باشید، محققان این پدیده را با استفاده از ویروس کرونا مطالعه نکردند.) بر اساس مطالعه آزمایشگاهی دیگری که نشان می‌دهد این قطرات ممکن است تا سه ساعت در هوا باقی بمانند، بحث‌هایی در مورد اهمیت انتقال در قطرات آئروسل وجود دارد. این مطالعات اهمیت استفاده از ماسک در اماکن عمومی را تقویت می کند.

بنابراین خطر واقعی ابتلا به ویروس کرونا در جامعه چیست؟ و بهترین روش برای کاهش این خطر چیست؟

پاسخ به این سوالات شامل عوامل متعددی است. موقعیت جغرافیایی خاص شما (تراکم جمعیت، حضور ویروسی)، سلامت زمینه ای (از جمله ژنتیک)، و رعایت فاصله فیزیکی و اقدامات حفاظت شخصی واقعی (مانند پوشیدن پوشش صورت) در نهایت میزان قرار گرفتن در معرض کلی و خطر عفونت شما را تعیین می کند. شما همچنین می توانید با لمس سطوح آلوده و سپس لمس صورت خود آلوده شوید، اما مهم است که در مورد خطر نسبی فکر کنید.

در حالی که ویروس می تواند از چند ساعت تا چند روز روی سطوح زنده بماند، انتقال آن مستلزم تماس مستقیم با صدها یا حتی هزاران ذره ویروسی است. در نهایت خطر عفونت ناشی از سطوح آلوده - یک ریل فلزی، یک جعبه مقوایی حمل و نقل، یک ظرف پلاستیکی غذا - به نظر می رسد نسبتاً کوچک باشد.

تعیین موقعیت های پرخطر و کم خطر

پس چگونه از این اطلاعات برای تصمیم گیری های مهم در زندگی روزمره استفاده کنیم؟ آیا نشستن در حیاط جلوی خانه امن است؟ در خیابان قدم بزنید یا در پارک؟ ماشین خود را برانید؟ به خواربار فروشی یا اداره پست بروید؟ بسته ای باز کنم؟ سفارش تحویل غذا؟ همه این اقدامات با درجاتی از خطر همراه هستند، اما مطمئناً خطر بیشتری در مورد برخی از سایر اقدامات وجود دارد.

این در یک پست وبلاگ اخیر توسط دکتر پیتر تیپت، دکترا، توضیح داده شده است، که در آن او توضیح دقیق و واقعی تر از خطر را ارائه می دهد که صرفاً از خواندن دستورالعمل های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) می توان دریافت کرد.

همانطور که دکتر تیپت اشاره می کند، خانه، حیاط، و فضای داخلی ماشین شما به طور کلی امن در نظر گرفته می شود.

از آنجایی که خطر قرار گرفتن در معرض همچنین به تعداد دفعات بازدید از مناطق پرترافیک و مدت زمانی که در آنجا می گذرانید نیز بستگی دارد، بهتر است سفرهای پستی خود را تا حد امکان سریع و کم تکرار کنید. و از موقعیت هایی که شما را در معرض خطر بیشتری برای قرار گرفتن در معرض قرار می دهد آگاه باشید و سعی کنید از آنها اجتناب کنید - به عنوان مثال، با نرفتن به فروشگاه مواد غذایی در زمان هایی که احتمال شلوغی وجود دارد.

توجه: اگر از نظر پزشکی در معرض خطر هستید، باید بیشتر مراقب باشید. به عنوان مثال، اگر مسن تر، چاق هستید یا بیماری قلبی، فشار خون بالا یا بیماری مزمن ریوی دارید. در صورت امکان، از شخصی بخواهید که برای شما خرید کند و به جای اینکه به مکان های پرجمعیت مانند خواربار فروشی بروید، مواد غذایی خود را جلوی درب منزل خود بگذارید.

این زمان بسیار ترسناک و گیج کننده ای بوده است و کمکی نمی کند که هنوز ناشناخته های زیادی در مورد COVID-19 وجود دارد. داستان‌های خبری افراطی‌ها را برجسته کرده‌اند، با فیلم‌هایی که از مردم در سواحل به‌طور دسته جمعی هیچ احتیاط‌ای انجام نمی‌دهند، و به دنبال آن مصاحبه‌هایی با دیگرانی که از نشستن در ایوان جلویی خود وحشت دارند، انجام می‌شود.

بهترین توصیه من این است که آنچه را که در مورد ویروس می دانیم استفاده کنیم و از آن دانش برای کاهش خطر با همان میزان عملی، احتیاط و آرامش استفاده کنیم. دکتر رابرت گلتر، پزشک معالج در بخش پزشکی اورژانس در بیمارستان لنوکس هیل در شهر نیویورک و استادیار پزشکی اورژانس در دانشکده پزشکی زوکر در هافسترا-نورثول در همپستید، نیویورک است.

برای ثبت درخواست آزمایش کرونا (در منزل و یا محل کارتان) بر روی لینک زیر کلیک کنید 

 

تست کرونا در منزل

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}