واکسن COVID برای افراد مبتلا به پسوریازیس به چه معناست؟

بیماری همه گیر زندگی من را تغییر داده و خانواده ام را مختل کرده است. آخرین ناامیدی من این بود که نتوانستم برای هشتادمین سالگرد تولد مادرم در کالیفرنیای جنوبی ملاقات کنم. با واکسن تصور می کنم که بتوانم زودتر و دیرتر پدر و مادرم را ببینم. دخترم باید بتواند به دانشگاه کالیفرنیا در ریورساید برگردد ، دانشگاهی که برنامه های خود را برای آموزش حضوری در پاییز اعلام کرد.

ایمنی واکسن COVID-19 و پسوریازیس

من تشویق می شوم که متخصص پوست من و دو سازمان ملی پسوریازیس توافق کنند که دریافت واکسن COVID-19 برای من بی خطر است.

در قرار ملاقات من در ماه دسامبر در زمینه بیماریهای پوست ، پزشک من به من توصیه کرد که وقتی واکسن در دسترس من قرار می گیرد ، از آن استفاده کنم. او به من اطمینان داد که واکسن های mRNA جدید (RNA پیام رسان) تولید شده توسط Pfizer و Moderna واکسن های زنده نیستند (یعنی نوعی که با اشکال ضعیف ویروس کرونا ساخته شده است) ، که می تواند برای افرادی که از داروهای بیولوژیکی استفاده می کنند مشکل ساز باشد.

در واقع ، او گفت هیچ چیز نمی تواند مانع از دریافت واکسن COVID-19 شود ، از جمله ابتلا به پسوریازیس یا مصرف داروهای بیولوژیکی.

من پرسیدم آیا پسوریازیس من را در گروه اولویت بالایی قرار می دهد که برای واکسیناسیون COVID-19 به خط مقدم می روند. او پاسخ داد که بر اساس اولویت های فعلی در جامعه ما نیست. افراد مبتلا به پسوریازیس در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به COVID-19 یا عوارض بیشتر در صورت عفونت قرار ندارند. توصیه او با آنچه از شورای بین المللی پسوریازیس (IPC) و بنیاد ملی پسوریازیس (NPF) خواندم مطابقت دارد.

IPC با انتشار بیانیه ای در مورد واکسن COVID-19 و پسوریازیس اذعان کرد: "بسیاری از افراد مبتلا به پسوریازیس نگرانی خود را در مورد اثرات سوء احتمالی واکسن بر بیماری پوستی خود مطرح کرده اند." در پاسخ به این نگرانی ها ، IPC شش ملاحظات عملی را ذکر می کند ، از جمله اینکه "هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد واکسن ها بر شروع یا شدت پسوریازیس تأثیر می گذارند."

گروه کاری NPF COVID-19 همچنین بیانیه ای در مورد واکسن های COVID-19 منتشر کرد. جوئل گلفاند ، دکتر ، متخصص پوست و اپیدمیولوژی در دانشکده پزشکی دانشگاه پنسیلوانیا پرلمن در فیلادلفیا و سرپرست گروه کاری NPF COVID-19 ، اظهار داشت: "واکسن های جدید mRNA به طور حیرت انگیزی 95 درصد در پیشگیری از بیماری کرونا موثر هستند. 19 و بسیار ایمن هستند. ما توصیه می کنیم که بیماران مبتلا به بیماری پسوریازیس به محض در دسترس قرار گرفتن واکسن ، از آن استفاده کنند. "

دکتر گلفند همچنین آنچه پزشک من در مورد مصرف واکسن در حین درمان با بیولوژیک به من گفته است ، تأیید کرد: "بیماران هنگام دریافت این واکسیناسیون ها ممکن است بدون وقفه درمان پسوریازیس دهانی یا بیولوژیکی یا آرتریت پسوریاتیک را بدون وقفه ادامه دهند."

بیمار باقی مانده در طول انتشار واکسن COVID-19

یک واکسن موثر و ایمن برای من بسیار بیشتر از بیمار نشدن با COVID-19 است. در حالی که من سعی کرده ام قوی بمانم و تحت تأثیر قرار نگیرم ، هیجان من هنگام ورود واکسن ها نشان داد که چقدر این بحران بر من وارد شده است. من واکسن را آغاز پایان همه گیری می دانم.

البته ، من آرزو می کنم که بتوانم بلافاصله به زندگی قبل از همه گیری برگردم ، اما زمان می برد. هنوز مطمئن نیستم که چه زمانی می توانم شاتم را بگیرم. در حالی که محموله های اولیه واکسن وارد شده است ، واکسیناسیون در شهرستان من به دلیل در دسترس بودن دوز محدود کندتر در حال انجام است. مقامات شهرستان از صبر می خواهند ، این چیزی است که من می دانم که من همچنان به آن نیاز خواهم داشت.

حتی پس از واکسیناسیون ، مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC) می گوید که من هنوز باید توصیه های ایمنی آن را از جمله پوشیدن ماسک ، رعایت فاصله فیزیکی شش پا از دیگران و شستن دست ها رعایت کنم.

واکسن های Pfizer و Moderna COVID-19 به دو دوز با فاصله سه تا چهار هفته نیاز دارند و برای ایجاد ایمنی به زمان نیاز دارند. تا زمانی که محققان درک روشنی از اینکه آیا واکسینه شدن افراد واکسینه به دیگران امکان پذیر است یا نه ، من می خواهم در رعایت پروتکل های ایمنی هوشیار بمانم. ماه ها طول می کشد تا افراد کافی برای واکسیناسیون اقدام کنند تا شیوع ویروس متوقف شود.

واکسن COVID-19 برای من چه معنایی دارد

با این حال ، من منتظر زمانی هستم که بیماری همه گیر بر افکار و زندگی من مسلط نباشد. سلامت روحی من بدون شک با واکسن COVID-19 بهبود می یابد. عفونت های ویروسی ، به ویژه آنهایی که با تب همراه هستند ، باعث تشدید پسوریازیس من می شوند.

ترس بزرگ من از بیماری کووید -19 مرگ نیست ، بلکه داشتن آن وضعیت سلامتی فعلی من را بدتر می کند. در حالی که نمی توانم مطمئن شوم که من دچار درد دست ، سردرد یا عوارض جانبی شایع واکسن دیگری نخواهم شد ، اما احساس می کنم هنوز بهتر از ابتلا به COVID-19 است.

برای ثبت درخواست آزمایش کرونا (در منزل و یا محل کارتان) بر روی لینک زیر کلیک کنید 

 

تست کرونا در منزل

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}