CDC می گوید: افراد واکسینه شده می توانند در اکثر موارد بدون ماسک عمل کنند!

بر اساس راهنمای به روز شده مرکز کنترل و پیشگیری از بیماریها (CDC) که روز پنجشنبه منتشر شد ، افرادی که به طور کامل در برابر COVID-19 واکسینه شده اند دیگر نیازی به استفاده از ماسک در داخل یا خارج از منزل یا فاصله فیزیکی در بیشتر شرایط ندارند.

روشل والنسکی ، رییس مرکز کنترل بیماریهای پیشگیرانه ، روشل والنسکی ، MD ، MPH ، در یک نشست خبری گفت: "اگر کاملاً واکسینه شده اید ، می توانید کارهایی را که به دلیل همه گیری متوقف کرده بودید شروع کنید." "همه ما مشتاق این لحظه بودیم که بتوانیم به حالت عادی برگردیم. بر اساس ادامه روند نزولی موارد ، داده های علمی در مورد عملکرد واکسن و درک ما از نحوه انتشار ویروس ، آن لحظه برای کسانی که کاملاً واکسینه شده اند فرا رسیده است. "

فهرست آنچه در این مقاله می خوانید:

CDC طیف گسترده ای از سناریوهای روزمره را مشخص کرد که در آن پوشش صورت برای افراد واکسینه شده الزامی نیست ، زیرا اکنون می توانند از آرایشگاه یا آرایشگاه دیدن کنند ، به سینما بروند ، در رستوران غذا بخورند ، خرید کنند. افرادی که واکسینه نشده اند همچنان در معرض بیماری کووید -19 قرار دارند و سایر افراد واکسینه نشده را آلوده می کنند ، به همین دلیل باید در استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی هوشیار باشند.

چند استثنا در مواردی که هنوز ماسک مورد نیاز است

آژانس بهداشت فدرال تأکید کرد که افراد واکسینه شده هنوز باید طبق مقررات فدرال ، ایالتی ، محلی ، قبیله ای یا سرزمینی از ماسک استفاده کنند و ممکن است مشمول درخواست ماسک شوند که توسط مشاغل و محل کار محلی تأیید می شود. پوشاندن صورت هنوز در زندان ها ، سرپناه های بی خانمان ، بیمارستان ها و خانه های سالمندان توصیه می شود.

ترزا موری آماتو ، دکتر ، مدیر طب اورژانس در مرکز پزشکی یهودی لانگ آیلند در فارست هیلز ، نیویورک ، استثنائات در محیط های مراقبت های بهداشتی را احتیاط لازم می داند.

دکتر آماتو می گوید: "بیمارانی هستند که حتی در صورت واکسیناسیون در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به COVID هستند." "ما می دانیم که بیماران دارای نقص ایمنی ممکن است پاسخ ایمنی قوی به واکسن نشان ندهند."

علاوه بر این ، افرادی که واکسینه شده اند همچنان ملزم به استفاده از ماسک در هواپیما ، اتوبوس ، قطار و سایر وسایل حمل و نقل عمومی هستند که به داخل ، خارج یا خارج از ایالات متحده سفر می کنند ، و در محورهای حمل و نقل ایالات متحده مانند فرودگاه ها و قطارها. ایستگاه ها آماتو خاطرنشان می کند که انواع قابل انتقال بیشتر در ایالات متحده در حال گردش است و پوشش جهانی مسافران می تواند به جلوگیری از شیوع آنها کمک کند.

تصمیم CDC برای تسهیل قوانین بر اساس مطالعات متعددی است که نشان می دهد هر سه واکسن موجود COVID-19 در محافظت از افراد در برابر عفونت بسیار مثر است. شات Moderna 94.1 درصد در پیشگیری از COVID-19 در بین شرکت کنندگان در کارآزمایی بالینی موثر بود. آزمایشات جانسون و جانسون نشان داد که واکسن Janssen این شرکت 85 درصد در پیشگیری از بیماری های شدید مثر است. تحقیقات Pfizer-BioNTech نشان داد که تلقیح آن تا شش ماه پس از دوز دوم بیش از 90 درصد کارایی دارد.

مطالعه ای در اسرائیل نشان داد که واکسن های COVID-19 ممکن است در زندگی واقعی حتی بیشتر از آزمایشات بالینی محافظت کنند. این تحقیق که در مجله انجمن پزشکی آمریکا (JAMA) در 6 مه منتشر شد ، نشان داد که واکسن Pfizer-BioNTech 97 درصد در برابر عفونت علامتی و 86 درصد در برابر عفونت بدون علامت موثر است. در حالی که تحقیقات بیشتری مورد نیاز است ، مطالعه JAMA نشان داد که واکسن ممکن است نه تنها از بیماری های تلقیح شده جلوگیری کند ، بلکه از عفونت دیگران نیز جلوگیری کند.

بر اساس تحقیقات انجام شده ، آماتو می گوید: "احتمال انتقال از یک فرد بدون نقاب کاملاً واکسینه شده به یک فرد بدون واکسینه بدون ماسک باید بسیار کم باشد."

رئیس جمهور بایدن می گوید یک نقطه عطف بزرگ است
در سخنرانی در باغ رز کاخ سفید پس از اعلام CDC ، جو بایدن ، رئیس جمهور بدون ماسک ، تصمیم جدید CDC را ستود و آن را "یک نقطه عطف بزرگ" خواند.

بایدن می گوید: "اگر کاملاً واکسینه شده اید و می توانید ماسک خود را بردارید ، این حق را به دست آورده اید که آمریکایی ها در سراسر جهان برای آن شهرت دارند: خوشامدگویی به دیگران با لبخند." "روزهای بهتری در پیش است ، من به شما قول می دهم."

انتظار می رود تعداد بیشتری از افراد ایمن شوند زیرا سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) در اوایل این هفته اجازه استفاده از واکسن Pfizer-BioNTech COVID-19 را برای کودکان 12 تا 15 ساله صادر کرد.

مقامات بهداشت عمومی امیدوارند که آزادی های جدید که با ایمن سازی کامل همراه باشد ، انگیزه بیشتری را برای واکسیناسیون ایجاد کند. تحلیلی در مجله تایم نشان داد که میزان واکسیناسیون 2 میلیون تزریق روزانه در روز اخیر به زیر یک میلیون کاهش یافته است.

ویلیام شافنر ، دکتر ، استاد بیماریهای عفونی در دانشگاه واندربیلت در نشویل ، تنسی می گوید: "ما امیدواریم که لغو محدودیت ها افراد بیشتری را واکسینه کند." "آنچه ما امیدواریم اتفاق نیفتد این است که افرادی که واکسینه نشده اند ماسک خود را برداشته و با افراد واکسینه شده در تماس باشند ، زیرا شما نمی توانید تشخیص دهید چه کسی واکسینه شده و چه کسی واکسینه نشده است. امیدواریم این میزان به حداقل برسد. "

دکتر شافنر انتظار دارد بسیاری از افراد واکسینه شده عادت ماسک را یک شبه ترک نکنند. او می گوید: "این تعدیل تدریجی خواهد بود." "برخی از افراد ترجیح می دهند واکسیناسیون به همراه ماسک داشته باشند ، و ما نباید آنها را به خاطر این مورد تحقیر کنیم. آنها فقط از طرف خود و از طرف خانواده های خود بسیار مراقب هستند. "

شافنر با بررسی روند کلی همه گیری ، این حرکت CDC را نشانه ای از این می داند که همه گیری می تواند به سمت نقطه پایانی حرکت کند. او می گوید: "علم اکنون به اندازه کافی قوی است تا همه چیز را کمی باز کند و به افراد واکسینه شده اجازه دهد این گام بزرگ بعدی را به سمت عادی جدید بردارند."

برای ثبت درخواست آزمایش کرونا (در منزل و یا محل کارتان) بر روی لینک زیر کلیک کنید 

 

تست کرونا در منزل

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}