نکاتی که افراد مبتلا به بیماری قلبی باید در مورد واکسن های COVID-19 بدانند!

واکسیناسیون COVID-19 در سراسر کشور در حال افزایش است و انتظار می رود تا تابستان به گسترش خود ادامه دهد. این هجوم باعث می شود واکسن ها در اختیار افراد بیشتری با شرایط زمینه ای قرار گیرد ، از جمله بیماری های قلبی که در صورت ابتلا به ویروس کرونا در معرض خطر بیشتری برای عوارض قرار می گیرند. اگر شما دارای شرایط پرخطر هستید ، ممکن است سوالات زیادی در مورد چگونگی ، چرایی و زمان واکسیناسیون و ایمن بودن آن داشته باشید.

در اینجا برخی از مواردی که افراد با سابقه بیماری قلبی باید در مورد واکسن های COVID-19 بدانند آورده شده است.

1آیا واقعاً نیاز به واکسیناسیون دارم؟

به طور خلاصه ، بله. موارد بسیار کمی وجود دارد که فرد نباید واکسن COVID-19 را به دلیل شرایط بهداشتی زمینه ای دریافت کند و بیماری های قلبی در این دسته قرار نمی گیرند. بر اساس اعلام مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC) ، افراد مبتلا به نارسایی قلبی ، فشار خون بالا ، بیماری عروق کرونر یا کاردیومیوپاتی در معرض خطر بالایی از ابتلا به بیماری شدید ناشی از COVID-19 ، بستری شدن در بیمارستان و مرگ بر اثر این بیماری هستند.

در یک بررسی که در اکتبر 2020 در مجله علوم پزشکی آمریکا منتشر شد ، محققان افزایش خطر عوارض COVID-19 در افراد مبتلا به بیماری های قلبی عروقی را ناشی از مقادیر غیرطبیعی بالای گیرنده می دانند که به عنوان پلی برای پرش ویروس عمل می کند. 

وی افزود: افرادی که بیماری قلبی عروقی دارند ، بیشتر در معرض خطر ابتلا به COVID-19 شدید یا کشنده هستند. ادواردو سانچز ، MD ، MPH ، افسر ارشد پیشگیری در انجمن قلب آمریکا می گوید: تنها راه پیشگیری این است که به کووید -19 مبتلا نشوید و بهترین راه این است که واکسن COVID-19 دریافت کنید. 

من شنیده ام که مردم هنوز می توانند بعد از واکسیناسیون به COVID-19 مبتلا شوند. آیا واکسن ها واقعاً کار می کنند؟

درست است که موارد به اصطلاح پیشرفتی در سراسر ایالات متحده گزارش شده است ، زیرا هیچ یک از واکسن ها 100 درصد م effectiveثر نیستند ، اما چنین عفونت هایی بسیار نادر هستند.

داده های اولیه از دانشگاه کالیفرنیا ، که در مارس 2021 در مجله پزشکی نیوانگلند منتشر شد ، نشان داد که از 28184 کارمند مراقبت های بهداشتی که دو دوز واکسن COVID-19 دریافت کرده بودند ، 7 نفر 15 روز پس از دریافت کرونای خود مثبت تشخیص دادند. دوز دوم این تعداد در بین افرادی که تنها یک دوز دریافت کرده بودند یا در طول دوره دو هفته ای آلوده شده بودند بیشتر بود که افراد واکسینه شده باید منتظر بمانند تا پاسخ ایمنی کامل داشته باشند و کاملاً واکسینه شده تلقی شوند.

آیا من در خطر عوارض جانبی واکسن هستم؟

به گفته CDC ، افراد مبتلا به بیماری قلبی عروقی زمینه ای در معرض خطر بالاتری برای ایجاد عوارض جانبی واکسن نیستند ، که معمولاً شامل خستگی موقت ، سردرد ، دردهای عضلانی ، لرز ، تب و حالت تهوع می شود. CDC گزارش می دهد که اینها نشانه های رایجی است که بدن شما در حال ایجاد ایمنی است ، اما در همه ظاهر نمی شود.

اگر یکی از واکسن های دو دوز را دریافت می کنید ، بدانید که ممکن است بعد از تزریق دوم احساس بدتری داشته باشید ، CDC توصیه می کند. Abbate توضیح می دهد که این امر به این دلیل است که بدن شما در حال حاضر یک واکنش ایمنی نسبی به ویروس پس از اولین تزریق ایجاد کرده است ، به همین دلیل افرادی که قبلا COVID-19 داشته اند نیز ممکن است چند روز پس از واکسیناسیون احساس بیماری کنند. به علاوه بر این ، هیچ یک از واکسن هایی که در ایالات متحده انجام می شود واکسن زنده نیست ، به این معنی که هیچ یک در واقع افراد را به ویروس SARS-CoV-2 آلوده نمی کند. از آنجا که هیچ ویروس کاملی در واکسن وجود ندارد ، بلکه پروتئین هایی هستند که سیستم ایمنی شما را در تشخیص COVID-19 و مقابله با آن آموزش می دهد ، نمی توانید از طریق واکسن به این بیماری مبتلا شوید.

"برخی از بیماران من در مورد عدم تمایل به بیماری اظهار نگرانی کرده اند و می گویند نگران هستند که داشتن تب یا واکنش التهابی ممکن است آنها را بیمار کند. روشی که من آن را برای آنها توضیح می دهم این است که اگر نگران هستید پروتئین موجود در واکسن برای چند روز احساس بیماری در شما ایجاد کند ، تصور کنید ویروس کامل چه کار می کند. "

او همچنین به مردم توصیه می کند که به جای ترس از ابتلا به COVID-19 از ملاقات های مراقبت های بهداشتی استفاده کنند. پیگیری داروها ؛ کار بر روی حفظ سطح فشار خون و وزن سالم ؛ و به طور منظم ورزش کنید تا در فرصت مناسب واکسیناسیون از سلامت کامل برخوردار باشید.

واکنش های آلرژیک به واکسن های کووید -19 بسیار نادر است و درمان آن آسان است. به گفته Abbate ، واکنش های آلرژیک مربوط به برخی از اجزای واکسن است و هیچ ارتباطی با خود پروتئین های ویروسی ندارد.

اگر واکنشی رخ دهد ، معمولاً در افرادی است که به واکسن های دیگر واکنش آلرژیک نشان داده اند یا افرادی که مستعد واکنش های آلرژیک هستند. آنها همچنین خیلی سریع پس از تزریق واکسن ، در عرض 15 دقیقه رخ می دهند ، به همین دلیل است که هر محل واکسیناسیون برای درمان واکنش آلرژیک مجهز شده است. "

 

برای ثبت درخواست آزمایش کرونا (در منزل و یا محل کارتان) بر روی لینک زیر کلیک کنید 

 

تست کرونا در منزل

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}