پرسش و پاسخ درخصوص سرطان و واکسن های ویروس COVID-19

واکسن فایزر به طور کامل توسط سازمان غذا و دارو تأیید شده است و کارشناسان در حال حاضر تزریق واکسن را برای بسیاری از افراد توصیه می کنند. همه اینها برای افرادی که تحت درمان سرطان قرار گرفته اند یا در حال حاضر تحت درمان هستند چیست؟

تأیید کامل سازمان غذا و دارو برای واکسن Pfizer-BioNTech COVID-19 ممکن است مهر تأییدی در مورد ایمنی و اثربخشی واکسن های COVID-19 باشد که بسیاری از مردم منتظر آن بوده اند.

اما توصیه های اخیر برای تزریق واکسن سوم در بین افراد دارای نقص ایمنی متوسط ​​یا شدید چطور؟ این برای بازماندگان سرطان ، افرادی که تحت درمان سرطان قرار دارند و افرادی که سرطان آنها در حال بهبودی است ، چه معنایی دارد؟ علاوه بر این ، آنها چه سوالاتی باید از پزشک خود بپرسند؟ برای اطلاع از این موضوع ، ما از توماس مارون ، دکتر ، دکترای ایمونولوژیست و انکولوژیست که آزمایشات بالینی فاز اولیه را در کوه سینا در شهر نیویورک انجام می دهد ، پرسیدیم.

تا کنون ، تقریباً 52 درصد از آمریکایی ها کاملاً علیه COVID-19 واکسینه شده اند و 9 درصد دیگر حداقل یک دوز دریافت کرده اند. از زمانی که واکسن ها برای اولین بار برای استفاده اضطراری مجاز شده اند ، در مورد تجویز این واکسن ها در افراد مبتلا به سرطان - قبلی و فعلی - چه آموخته ایم؟

توماس مارون: متأسفانه، ما هنوز اطلاعات کاملی در مورد استفاده از آنها در افراد مبتلا به سرطان نداریم. و علاوه بر این ، هر نوع درمان سرطان از نظر روش های سرکوب ایمنی متفاوت است. بنابراین ما هنوز در مورد زمان استفاده از این واکسن ها در رابطه با شیمی درمانی و همه داروهایی که با شیمی درمانی می دهیم ، فرض می کنیم. در میان همه [گزینه های] تایید شده ، بدست آوردن تقویت کننده J&J بر اساس مکانیسم های عملکرد آن منطقی نیست. این نگران واکسن های Pfizer و Moderna نیست که حاوی RNA پیام رسان است ، که یک دستورالعمل دستورالعمل است که به سلول های شما می آموزد چگونه با COVID-19 مبارزه کنند.

بهترین توصیه برای افرادی که مبتلا به سرطان بوده اند یا مبتلا بوده اند و ناخواسته واکسن J&J را دریافت کرده اند و اکنون به تزریق سوم نیاز دارند؟

متاسفانه ، پاسخ درستی وجود ندارد. من فکر می کنم که در چند هفته آینده راهنمایی هایی ارائه خواهد شد. اگر مریضی داشتم که J&J گرفته بود ، احتمالاً توصیه می کردم که یک دوره کامل Pfizer یا Moderna را دریافت کنند ، به این معنی که دو واکسن اضافی دریافت کنند. اما هیچ داده ای برای حمایت از آن وجود ندارد. بهترین توصیه این است که هر بیمار مبتلا به سرطان باید ابتدا با متخصص سرطان یا سایر پزشکان خود صحبت کند.

توصیه های CDC بر افراد مبتلا به سرطان در درمان فعال متمرکز است. آیا در مورد بیماران قبلی که منتظر انتشار تزریق تقویت کننده برای عموم مردم هستند ، نظری دارید؟

بستگی به چند عامل مختلف دارد. من نمی دانم آیا اگر افراد شش ماه یا بیشتر از شیمی درمانی خارج شوند ، لزوماً افراد را دچار نقص ایمنی می دانم. با این اوصاف ، اگر کسی شش ماه پیش در هنگام شیمی درمانی اولین دوز واکسن خود را دریافت کرد ، احتمالاً واکسن آنطور که ما دوست داشتیم کار نکرد ، بنابراین تزریق واکسن سوم زودتر یا دیر احتمالاً ایده خوبی است. یا بگویید شما یک بیمار مبتلا به سرطان ریه هستید که چند سال پیش پس از آن عمل جراحی بزرگ ریه و شیمی درمانی انجام داده اید. من فکر می کنم شما هنوز می توانید از نظر ایمنی ضعیف در نظر گرفته شوید زیرا در مقایسه با افراد معمولی ذخیره ریه بسیار کمی دارید. و با این اوصاف ، احتمال بیشتری برای فرود در بیمارستان ، نیاز به اکسیژن و حتی نیاز به لوله گذاری در صورت ابتلا به COVID وجود دارد. یکی از همکارانم گزارش موردی را در مورد یک بیمار مبتلا به میلوم واکسینه شده منتشر کرد که در اثر COVID-19 جان خود را از دست داد ، بدیهی است که بسیار نادر است. اما در حال حاضر گزارش های بسیاری در مورد افرادی وجود دارد که تحت درمان با سلول B قرار گرفته اند و واکسن مناسبی ندارند. بنابراین مهم است که با متخصص سرطان خود صحبت کنید و خطر خود را تعیین کنید.

صحبت از عوارض جانبی واکسن ، آیا بیماران مبتلا به سرطان به طور کلی بیشتر مستعد ابتلا به آنها هستند؟

برای بیماران خاص ، مانند افرادی که ایمونوتراپی فعال دارند ، واکسن ممکن است باعث تحریک یا درد بیشتر در محل تزریق یا خستگی شود. سایر عوارض جانبی ممکن است شامل احساس ناخوشی عمومی و گاهی علائم شبیه آنفولانزا مانند تب کم درجه باشد. باز هم ، برخلاف عفونت COVID-19 و عوارض احتمالی ، این عوارض جانبی را تهدید نمی کند ، بنابراین از نظر معادله فایده و خطر ، واکسیناسیون هنوز ضروری است.

آیا مراحل خاصی وجود دارد که افراد مبتلا به سرطان می توانند قبل یا بعد از تزریق واکسن COVID-19 یا تزریق سوم در نظر بگیرند؟

اولین قدم این است که همه افراد داخل کشور واکسینه شوند. در این میان ، اولویت شماره 1 ، صرف نظر از اینکه فرد مبتلا به سرطان است ، این است که در صورت مشاهده عوارض جانبی مربوط به واکسن یا حتی در صورت مصرف داروهای متعدد برای شرایط مختلف و نگرانی ، با پزشک خود تماس بگیرید.

بیمارانی که ماستکتومی یا تکه تکه شدن غدد لنفاوی در زیر بغل خود داشته اند، ممکن است مایل باشند واکسن را در طرف مقابل دریافت کنند ، زیرا غدد لنفاوی قوی تر هستند و پاسخ نیز به همان اندازه خواهد بود.

علاوه بر این ، احتمالاً بهتر است برای افرادی که سیستم ایمنی کمی ضعیف دارند ، واکسن سوم را زودتر انجام دهند ، یعنی 28 روز پس از آخرین تزریق دوم. برای عموم مردم ، شش تا هشت ماه واقعاً همان چیزی است که ما انتظار داریم. فقط بر اساس بیولوژی طبیعی سلول های B تا ایمنی شروع به کاهش کند. این چارچوب زمانی متداول برای تقویت است. اما فکر نمی کنم زودتر گرفتن آن خطرناک باشد. من به همه بیمارانم می گویم که در صورت تمایل به انجام CVS به آزمایش CVS مراجعه کرده و در صورت تمایل به انجام تزریق سوم اقدام کنند.

آیا توصیه دیگری برای افراد مبتلا به سرطان یا سرطان وجود دارد؟

این زمان آن زمان نیست که گارد خود را ناامید کنیم. ما هنوز از خط پایان این همه گیری فاصله داریم ، [به همین دلیل] من نگران هستم که هنوز افرادی هستند که در برابر دریافت واکسن مقاوم هستند. من در دفاع از اینکه بیماران من به آن مبتلا می شوند و همچنین خانواده و دوستان خود را برای دریافت آن آموزش می دهند ، بسیار پرخاشگر بوده ام. برخی از افرادی که واکسن نمی زنند ، بدون علامت هستند و بیماران مبتلا به نقص ایمنی را در معرض خطر قرار می دهند که احتمالاً پاسخی کمتر از کامل به واکسن داشته اند و احتمال دارد حتی در صورت تزریق سوم ، دچار عوارض نوع دلتا شوند.

اما حتی پس از دریافت واکسن یا تزریق سوم ، مهم است که آنها اقدامات احتیاطی را که از سال گذشته انجام شده است ادامه دهند ، مانند شستن زیاد دست ، پوشیدن ماسک و اجتناب از اجتماعات بزرگ اجتماعی. واکسن های کووید -19 تنها 95 درصد در جلوگیری از ابتلای افراد به کووید -19 م effectiveثر هستند. یکی از اهداف واکسن این است که شدت بیماری را کاهش دهد حتی اگر فردی بیمار شود. اما باز هم بهتر است از بیماری جلوگیری کنید. در حال حاضر ، من می توانم با اطمینان بگویم که همه بیماران سرطانی باید واکسن COVID-19 و سومین تزریق تقویت کننده را دریافت کنند.

برای ثبت درخواست آزمایش کرونا (در منزل و یا محل کارتان) بر روی لینک زیر کلیک کنید 

 

تست کرونا در منزل

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}