توسعه واکسن فایزر ویروس کرونا

در مبارزه با کووید 19، واکسن با کاهش میزان عفونت ، بیماری و مرگ و میر در سراسر جهان ، بخش مهمی از حل بحران سلامت جهانی است. Pfizer و BioNTech از دهه ها تخصص علمی برای طراحی و اجرای یک برنامه کارآزمایی بالینی فاز 3 استفاده کردند تا واکسن Pfizer-BioNTech COVID-19 در اسرع وقت و با خیال راحت در دسترس باشد. امروز ، ما همچنان به ارزیابی داده های این آزمایش مهم می پردازیم ، در حالی که آزمایش های جدیدی را در جمعیت های خاصی مانند زنان باردار و کودکان زیر 12 سال آغاز می کنیم. ما همچنین در حال برنامه ریزی مطالعاتی برای ارزیابی نیاز احتمالی به تقویت کننده یا واکسن اصلاح شده در صورت انواع جدید در حال ظهور از حفاظت ارائه شده توسط واکسن موجود فرار می کنند.

توسعه واکسن COVID-19 Pfizer-BioNTech تنها از طریق کار اختصاصی هزاران نفر و افرادی که داوطلب شرکت در تحقیقات هستند امکان پذیر است. ما از همه محققان کارآزمایی بالینی و تیم های مطالعه آنها که در این تلاش با ما همکاری می کنند و از همه شرکت کنندگان و خانواده های آنها که داوطلبانه کمک کرده اند تا تغییراتی در جامعه ایجاد کند ، سپاسگزاریم. دوز واکسن برای دریافت کنندگان دارونما در مطالعات ما تضمین شده است. تا به امروز ، به همه شرکت کنندگان 16 سال و بالاتر در آزمایش مهم ما این فرصت داده شده است که واکسن را دریافت کنند.

فهرست آنچه در این مقاله می خوانید:

CDC در حال حاضر توصیه می کند که افراد 65 سال به بالا ، افرادی که تحت مراقبت های طولانی مدت هستند و افراد 50-64 ساله با شرایط پزشکی زمینه ای ، باید حداقل 6 ماه پس از تکمیل واکسن COVID-19 Pfizer-BioNTech واکسن دریافت کنند.

موارد میوکاردیت و پریکاردیت در نوجوانان و جوانان بیشتر پس از دریافت دوز دوم نسبت به اولین دوز یکی از دو واکسن mRNA COVID-19 ، Pfizer-BioNTech یا Moderna گزارش شده است. این گزارش ها نادر است و مزایای شناخته شده و بالقوه واکسیناسیون COVID-19 بیشتر از خطرات شناخته شده و بالقوه ، از جمله خطر احتمالی میوکاردیت یا پریکاردیت است.

Pfizer-BioNTech (COMIRNATY) تأییدیه سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) را در 23 آگوست 2021 برای افراد 16 سال به بالا دریافت کرد. هنگامی که واکسن ها توسط FDA تأیید می شوند ، شرکت ها می توانند واکسن ها را با نام تجاری به بازار عرضه کنند. COMIRNATY نام تجاری واکسن Pfizer-BioNTech COVID-19 است. اکنون که واکسن COVID-19 مجاز Pfizer-BioNTech توسط FDA برای افراد 16 سال به بالا تأیید شده است ، به عنوان COMIRNATY به بازار عرضه می شود. استفاده از نام Pfizer-BioNTech همچنان برای افراد 12-15 سال استفاده می شود زیرا این گروه سنی تأیید نشده است. از زمان تغییر نام واکسن هیچ تغییری در فرمول واکسن ایجاد نشده است.

عوارض بعد از واکسن فایزر :

درد
سرخی
تورم
در سراسر بدن شما:

خستگی
سردرد
درد عضلانی
لرز
تب
حالت تهوع

این عوارض جانبی ظرف یک یا دو روز پس از دریافت واکسن رخ می دهد. آنها علائم عادی هستند که نشان می دهد بدن شما از ساختمان محافظت می کند و باید ظرف چند روز از بین برود.

برای ثبت درخواست آزمایش کرونا (در منزل و یا محل کارتان) بر روی لینک زیر کلیک کنید 

 

تست کرونا در منزل

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}