واکسن سینوفارم چینی چیست؟

شرکت دارویی زیستی دارویی Sinovac واقع در پکن در پشت CoronaVac ، واکسن غیرفعال ، قرار دارد. این روش با استفاده از ذرات کشته شده ویروسی ، سیستم ایمنی بدن را در معرض ویروس قرار می دهد بدون این که خطر بیماری جدی را تهدید کند. در مقایسه واکسن های Moderna و Pfizer در حال توسعه در غرب واکسن های mRNA هستند. این بدان معناست که بخشی از کد ژنتیکی ویروس کرونا به بدن تزریق می شود و بدن را وادار به ساخت پروتئین های ویروسی می کند ، اما نه کل ویروس ، که برای آموزش سیستم ایمنی برای حمله کافی است.

پروفسور Luo Dahai از دانشگاه فناوری نانیانگ به بی بی سی گفت: "CoronaVac یک روش سنتی واکسن است که در بسیاری از واکسن های معروف مانند هاری با موفقیت استفاده می شود." پروفسور لو می افزاید: "واکسن های mRNA نوع جدیدی از واکسن هستند و [در حال حاضر] هیچ نمونه موفقی [از آنها] در جمعیت استفاده نمی شود."

فهرست آنچه در این مقاله می خوانید:

یکی از مزایای اصلی سینوواک این است که می توان آن را در یخچال استاندارد با دمای 8-2 درجه سانتیگراد مانند واکسن آکسفورد که از ویروس مهندسی ژنتیک ساخته شده است و باعث سرماخوردگی معمولی شامپانزه ها می شود ، نگهداری کرد.

واکسن Moderna باید در دمای -20C و واکسن Pfizer در -70C ذخیره شود. این بدان معناست که هر دو واکسن Sinovac و Oxford-AstraZeneca برای کشورهای در حال توسعه بسیار مفیدتر هستند ، زیرا ممکن است نتوانند مقادیر زیادی واکسن را در چنین دمای پایین ذخیره کنند.

این واکسن چقدر موثر است؟

گفتن در این برهه از زمان سخت است. یک مطالعه چینی که در مجله علمی The Lancet منتشر شده است ، تنها اطلاعاتی از آزمایشات مرحله اول و دوم CoronaVac در چین دارد.

ژو فنگ چای ، یکی از نویسندگان مقاله ، گفت که این نتایج - بر اساس 144 شرکت کننده در مرحله اول آزمایش و 600 نفر در مرحله دوم - به این معنی است که واکسن "برای استفاده اضطراری مناسب است". فاز سوم آزمایشات CoronaVac در کشورهای مختلف انجام شده است. داده های موقت آزمایشات مرحله آخر در ترکیه و اندونزی نشان داد که واکسن به ترتیب 91.25 and و 65.3 effective م effectiveثر بوده است.

محققان در برزیل در ابتدا گفتند که 78 in در آزمایشات بالینی آنها مثر بوده است ، اما در ژانویه 2021 پس از وارد کردن داده های بیشتر در محاسبات ، این رقم را به 50.4 تغییر داد. در اوایل ماه نوامبر ، آزمایشات آنها پس از مرگ داوطلب گزارش شده برای مدت کوتاهی متوقف شد ، اما پس از آنکه مشخص شد این مرگ هیچ ارتباطی با واکسن ندارد ، دوباره ادامه یافت.

Sinovac از ماه جولای برای استفاده اضطراری در گروه های پرخطر در چین تأیید شده است. در ماه سپتامبر ، آقای ین از Sinovac گفت که آزمایشات بر روی بیش از 1000 داوطلب انجام شده است ، از جمله "برخی فقط خستگی یا ناراحتی جزئی را نشان دادند.

پروفسور لو پیش از نتایج مرحله سوم گفته بود که اظهار نظر در مورد اثر واکسن در آن زمان "با توجه به اطلاعات محدود موجود" دشوار بود. وی گفت: "بر اساس داده های اولیه ... CoronaVac به احتمال زیاد یک واکسن موثر است ، اما ما باید منتظر نتایج مرحله سوم آزمایش باشیم."

"این کارآزمایی ها به صورت تصادفی ، کور از دید ناظر ، با دارونما کنترل می شوند. با هزاران شرکت کننده. این تنها راه اثبات ایمن و م toثر بودن واکسن برای استفاده در سطح جمعیت است." Sinopharm ، یک شرکت دولتی چینی ، در حال توسعه دو واکسن Covid-19 است ، که مانند Sinovac نیز واکسن های غیرفعال شده ای هستند که به روش مشابه کار می کنند.

واکسن چینی در آزمایشات مرحله میانی موفق بود

سینوفارم در 30 دسامبر اعلام کرد که مرحله سوم آزمایش واکسن نشان داد که 79٪ موثر است یعنی کمتر از Pfizer و Moderna.

با این حال ، امارات متحده عربی ، که واکسن Sinopharm را در اوایل ماه جاری تأیید کرد ، گفت که این واکسن بر اساس نتایج موقت مرحله سوم آزمایش 86 درصد موثر بوده است. به گزارش رویترز ، سخنگوی شرکت از توضیح این اختلاف خودداری کرد و گفت نتایج دقیق بعداً اعلام می شود.

اما حتی قبل از نتایج مرحله سوم آزمایش ، واکسن قبلاً در حدود یک میلیون نفر در چین تحت برنامه اضطراری توزیع شده بود. پروفسور دیل فیشر ، از دانشگاه ملی سنگاپور ، گفت که بالا بردن برنامه واکسیناسیون بدون گذراندن آخرین مراحل آزمایشی "غیرمتعارف" است.

وی به یکی از سایت های خبری گفت: "طبیعی است که منتظر تجزیه و تحلیل مرحله سوم آزمایشات قبل از تقویت برنامه واکسن از طریق مجوز استفاده اضطراری باشیم." پیشتر در ماه دسامبر ، پرو آزمایش واکسن Sinopharm را به دلیل "عارضه جانبی جدی" که بر داوطلب تأثیر می گذاشت ، متوقف کرد. بعداً گفته شد که تعلیق را برداشته است.

وقفه در آزمایش بالینی غیر معمول نیست. در ماه سپتامبر ، بریتانیا آزمایش واکسن دیگر کووید -19 را پس از مشکوک بودن مشارکت کننده در شرکت کننده متوقف کرد و پس از رد واکسن به عنوان علت ، مجدداً ادامه یافت. شیوع ویروس کرونا در چین تا حد زیادی مهار شده است و زندگی به آرامی اما مطمئناً به "حالت عادی" باز می گردد.

آیا واکسن دیگری وجود دارد؟

بر اساس مقاله اخیر The Conversation ، حداقل دو واکسن دیگر کووید -19 در چین در حال توسعه است. یکی از آنها CanSino Biologics است که طبق گزارشات در مرحله سوم آزمایشات بالینی در کشورهایی از جمله عربستان سعودی قرار دارد. دیگری توسط Anhui Zhifei Longcom در حال توسعه است. بر اساس این گزارش ، واکسن آن از یک قطعه تصفیه شده از ویروس برای ایجاد پاسخ ایمنی استفاده می کند و اخیراً وارد مرحله سوم آزمایش شده است.

برای ثبت درخواست آزمایش کرونا (در منزل و یا محل کارتان) بر روی لینک زیر کلیک کنید 

 

تست کرونا در منزل

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}