عوارض پس از تزریق واکسن فایزر

موارد میوکاردیت و پریکاردیت در نوجوانان و جوانان بیشتر پس از دریافت دوز دوم نسبت به اولین دوز یکی از دو واکسن mRNA COVID-19 ، Pfizer-BioNTech یا Moderna گزارش شده است. این گزارشات نادر است و مزایای شناخته شده و بالقوه واکسیناسیون COVID-19 بیشتر از خطرات شناخته شده و بالقوه ، از جمله خطر احتمالی میوکاردیت یا پریکاردیت است.

چه کسانی نباید واکسینه شوند؟

اگر یک واکنش آلرژیک شدید (آنافیلاکسی) یا یک واکنش آلرژیک فوری ، حتی اگر شدید نبود ، نسبت به هر ماده ای در واکسن mRNA COVID-19 (مانند پلی اتیلن گلیکول) داشته باشید ، نباید هیچ کدام از mRNA COVID را دریافت کنید.
اگر بعد از دریافت اولین دوز واکسن mRNA COVID-19 دچار واکنش آلرژیک شدید یا فوری شدید ، نباید دوز دوم هریک از واکسن های mRNA COVID-19 را دریافت کنید.
یک واکنش آلرژیک شدید واکنشی است که نیاز به درمان با اپی نفرین یا EpiPen یا مراقبت های پزشکی دارد. با عوارض جانبی شایع واکسن های COVID-19 و زمان تماس با پزشک آشنا شوید.
واکنش آلرژیک فوری به معنای واکنش ظرف 4 ساعت پس از قرار گرفتن در معرض ، از جمله علائمی مانند کهیر ، تورم یا خس خس سینه (ناراحتی تنفسی) است.
اگر نمی توانید واکسن mRNA COVID-19 دریافت کنید ، ممکن است هنوز بتوانید نوع دیگری از واکسن COVID-19 را دریافت کنید. 

عوارض جانبی احتمالی

در بازویی که شلیک کرده اید:

درد
سرخی
تورم
در سراسر بدن شما:

خستگی
سردرد
درد عضلانی
لرز
تب
حالت تهوع

این عوارض جانبی ظرف یک یا دو روز پس از دریافت واکسن رخ می دهد. آنها علائم عادی هستند که نشان می دهد بدن شما از ساختمان محافظت می کند و باید ظرف چند روز از بین برود.

در آزمایشات بالینی ، علائم واکنش زایی (عوارض جانبی که طی 7 روز پس از واکسیناسیون رخ می دهد) شایع بود اما عمدتا خفیف بود. برخی از افراد دارای عوارض جانبی بودند که بر توانایی آنها در انجام فعالیت های روزانه تأثیر می گذاشت.
عوارض جانبی (مانند تب ، لرز ، خستگی و سردرد) در بدن بعد از دوز دوم واکسن شایع تر بود.

واکسن فایزر چقدر خوب کار می کند؟

بر اساس شواهدی از آزمایشات بالینی در افراد 16 سال به بالا ، واکسن Pfizer-BioNTech در جلوگیری از عفونت تایید شده آزمایشگاهی با ویروس که باعث COVID-19 می شود در افرادی که دو دوز دریافت کرده اند و هیچ مدرکی مبنی بر آلودگی قبلی ندارند 95٪ موثر بوده است.

در آزمایشات بالینی ، واکسن Pfizer-BioNTech در جلوگیری از عفونت COVID-19 آزمایشگاهی در نوجوانان 12 تا 15 ساله بسیار م effectiveثر بود و پاسخ ایمنی در افراد 12 تا 15 ساله حداقل به اندازه پاسخ ایمنی قوی بود. در افراد 16 تا 25 سال
این واکسن همچنین در کارآزمایی های بالینی در پیشگیری از COVID-19 در افراد با سن ، جنس ، نژاد و قومیت های مختلف و افرادی که دارای بیماری های زمینه ای هستند بسیار موثر بود.

شواهد نشان می دهد که واکسن های mRNA COVID-19 در شرایط واقعی از محافظت مشابهی برخوردارند ، همانطور که در آزمایشات بالینی وجود دارد-کاهش خطر ابتلا به COVID-19 ، از جمله بیماری های شدید تا 90 یا بیشتر ، در افرادی که کاملاً واکسینه شده اند.

آزمایشات بالینی واکسن Pfizer-BioNTech در افراد 16 سال و بالاتر شامل افرادی از گروه های نژادی و قومی ، سنی و جنسی زیر بود:

نژاد

82٪ سفید
10 African آمریکایی آفریقایی تبار
4 درصد آسیایی
3 ra نژادهای دیگر ، چند نژادی یا نژادی گزارش نشده است
<1٪ بومی هاوایی یا سایر جزایر اقیانوس آرام
<1٪ سرخپوستان آمریکایی یا بومی آلاسکا

قومیت

73 درصد اسپانیایی یا لاتین نیستند
26٪ اسپانیایی یا لاتین
<1٪ گزارش نشده است
رابطه ی جنسی

51 درصد مرد
49 درصد زن

سن

58٪ 16 تا 55 سال
42٪ 55 سال و بالاتر
21٪ 65 سال و بالاتر
4٪ 75 سال و بالاتر

شایع ترین بیماریهای زمینه ای در بین شرکت کنندگان در کارآزمایی بالینی شامل چاقی (35٪) ، دیابت (8٪) و بیماری ریوی (8٪) بود.

برای ثبت درخواست آزمایش کرونا (در منزل و یا محل کارتان) بر روی لینک زیر کلیک کنید 

 

تست کرونا در منزل

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}