محافظت طبیعی در برابر ویروس کرونا در بارداری

مطالعه زنان باردار مبتلا به عفونت کرونا ، اما با علائم خفیف یا بدون علائم COVID-19 ، نشان داد که تغییرات ایمونولوژیکی با التهاب مرتبط با این بیماری مقابله می کند. بدترین اثرات COVID-19 معمولاً نتیجه واکنش سیستم ایمنی بدن است که بیش از حد مولکول پروتئین تنظیم کننده سیستم ایمنی به نام سایتوکین ها را تولید می کند. این "طوفان سایتوکاین" منجر به التهاب می شود که می تواند باعث آسیب گسترده بافت ، نارسایی اندام و مرگ شود.

محققان مستقر در ایتالیا ، ایالات متحده و استرالیا سطح 62 سیتوکین در پلاسمای خون 14 زن باردار مبتلا به کرونا را همراه با 28 زن باردار آلوده و 15 زن هم سن که باردار نبودند بررسی کردند. به آنها همچنین سطح سلول های کلیدی سیستم ایمنی را زیر نظر گرفتند.

آندره آ کوساریزا ، محقق دانشگاه مدنا و دانشکده پزشکی رجیو امیلیا می گوید: "زنان باردار مبتلا به کرونا قادر به کنترل التهاب از طریق تولید مولکول های ضد التهابی هستند که با مولکول های پیش التهابی تعادل ایجاد می کند." او توضیح می دهد که حتی با افزایش سطح سلول های نوتروفیل که نشان دهنده پاسخ التهابی است ، افراد دارای سطح طبیعی مولکول اینترلوکین 6 بودند که سیتوکین اصلی مسئول التهاب است. کوساریزا می افزاید: "اگر بارداری در زنان سالم رخ می دهد که فاکتورهای اصلی محرک التهابی مانند چاقی یا فشار خون بالا ندارند ، پاسخ به SARS-CoV-2 به خوبی کنترل می شود."

او توضیح می دهد که حتی با افزایش سطح سلول های نوتروفیل که نشان دهنده پاسخ التهابی است ، افراد دارای سطح طبیعی مولکول اینترلوکین 6 بودند که سیتوکین اصلی مسئول التهاب است. کوساریزا می افزاید: "اگر بارداری در زنان سالم رخ می دهد که فاکتورهای اصلی محرک التهابی مانند چاقی یا فشار خون بالا ندارند ، پاسخ به کووید-19 به خوبی کنترل می شود."

او دلیل این امر را تغییرات طبیعی در سیستم ایمنی بدن در دوران بارداری می داند که از جنین در حال توسعه در برابر حمله ایمنی محافظت می کند.

این تیم همچنان زنان مورد مطالعه را دنبال می کند و دیگران را نیز اضافه می کند. آنها همچنین امیدوارند جزئیات مکانیسم های مولکولی پشت اثرات محافظتی را کشف کنند. این می تواند به بینش هایی منجر شود که ممکن است به درمان زنان باردار که با مشکلات ناشی از COVID-19 مواجه هستند کمک کند.

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}