هذیان خطر جدیدی برای بیماران مبتلا به کووید 19 است!

مطالعه اخیر منتشر شده در JAMA Neurology نشان داد که علائم عصبی تقریباً در 40 درصد از منابع معتمد افراد مبتلا به COVID-19 در ووهان چین وجود دارد. مطالعات نشان می دهد که یک سوم تا بیش از 80 درصد از منابع معتبر بیماران ICU در طول اقامت خود دچار هذیان می شوند.
افراد مبتلا به هذیان ICU نیز بیشتر در معرض آسیب شناختی طولانی مدت هستند و احتمال زنده ماندن آنها کمتر است. همه داده ها و آمارها بر اساس اطلاعات عمومی موجود در زمان انتشار است. برخی از اطلاعات ممکن است قدیمی باشند. از مرکز ویروس کرونا ما دیدن کنید و صفحه به روزرسانی های زنده ما را دنبال کنید تا آخرین اطلاعات مربوط به همه گیری COVID-19 را دریافت کنید. اگرچه COVID-19 به طور خاص ریه ها را هدف قرار می دهد ، اما آسیب های ناشی از آن می تواند سایر اندام های اصلی ، به ویژه مغز را شامل شود.

توجه : برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص آزمایش کرونا و انجام آن کافیست برروی لینک کلیک کنید.

فهرست آنچه در این مقاله می خوانید:

گزارش شده است که بسیاری از بیماران مبتلا به COVID-19 دارای علائم عصبی مانند سردرد ، گیجی ، تشنج و حتی سکته مغزی هستند. "

یک مطالعه اخیر که در JAMA Neurology منتشر شده است نشان داد که علائم عصبی تقریباً در 40 درصد از منابع معتمد افراد مبتلا به COVID-19 در ووهان چین وجود دارد ، جایی که تصور می شود همه گیری از آن سرچشمه گرفته است.

درمان افراد مبتلا به علائم شدید COVID-19 اغلب به کمک دستگاه های تنفسی برای کمک به تنفس و آرام بخش قوی و طولانی مدت متکی است تا درد و ناراحتی مربوط به لوله گذاری را به حداقل برساند.

با این حال ، این اقدامات نجات دهنده با عوارض جانبی همراه است که شامل سردرگمی ، ناتوانی در درک آنچه در اطراف شما اتفاق می افتد و عدم تمرکز می شود.

این علائم که عموماً بر روی افراد در بخش های مراقبت ویژه (ICU) قرار گرفته بر روی دستگاه های تنفسی تأثیر می گذارد ، نشان دهنده یک بیماری حاد مغزی به نام "هذیان ICU هشدار دهنده" است. فادیل توضیح داد: "هذیان یک تغییر شدید و متغیر در آگاهی و شناخت است."

علائم شامل توهم ، مشکلات حافظه است

دکتر کوین کانر ، متخصص مغز و اعصاب در بیمارستان سلامت آرلینگتون تگزاس گفت: "بیماران مبتلا به هذیان ممکن است دچار توهم شنوایی ، توهم بینایی ، تغییر جهت زمان و مکان ، آشفتگی ، پرخاشگری ، نوسان سطح هوشیاری و اختلال در چرخه خواب و بیداری شوند."

او توضیح می دهد که "خستگی ریوی می تواند باعث تهویه ضعیف شود" ، که منجر به تجمع دی اکسید کربن می شود. این می تواند "اختلالات متابولیک ، گیجی و خواب آلودگی" را ایجاد کند.

80 درصد افراد یا بیشتر در ICU ممکن است دچار هذیان شوند

مطالعات نشان می دهد که یک سوم تا بیش از 80 درصد از منابع معتبر بیماران ICU در طول اقامت خود دچار هذیان می شوند. افراد مبتلا به هذیان ICU نیز بیشتر در معرض آسیب شناختی طولانی مدت هستند و احتمال زنده ماندن آنها کمتر است.

کانر می گوید اکثریت بیماران در بخش مراقبت های ویژه در طول درمان دچار نوعی هذیان می شوند و "این هذیان می تواند در اثر هرگونه بیماری شدید مانند سپسیس ، تب ، عفونت ، نارسایی اندام ها و غیره ایجاد شود."

وی می افزاید: در حالی که COVID-19 می تواند با تأثیر بر ریه ها و کاهش اکسیژن به مغز باعث ایجاد هذیان شود ، تب های ناشی از این ویروس نیز یک عامل خطر است. فادیل می گوید این ویروس به احتمال زیاد دارای "قابلیت های تهاجمی عصبی است ، زیرا سایر ویروس های کرونا به مغز حمله کرده اند". گزارش شده است که بسیاری از بیماران مبتلا به COVID-19 دارای علائم عصبی مانند سردرد ، گیجی ، تشنج و حتی سکته مغزی هستند.

به گفته کانر ، بیماران مبتلا به هذیان نیز می توانند مشکلات حافظه و گفتار "مماسی ، نامنظم یا ناسازگار" را تجربه کنند.

برای ثبت درخواست آزمایش کرونا (در منزل و یا محل کارتان) بر روی لینک زیر کلیک کنید 

 

تست کرونا در منزل

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}