آیا تغییرات آب و هوا می‌ تواند باعث سرکوب کرونا ویروس و بیماری COVID-19 شود؟

ما شواهد مستقیمی نداریم که تغییرات آب و هوایی در گسترش COVID-19 تأثیرگذار باشد ، اما می دانیم که تغییرات آب و هوایی نحوه ارتباط ما با سایر گونه های کره زمین را تغییر می دهد و این برای سلامتی و خطر ابتلا به عفونت مهم است.

با گرم شدن این سیاره ، حیوانات کوچک و بزرگ ، در خشکی و دریا ، برای خارج شدن از گرما به قطب ها می روند. این بدان معناست که حیوانات با حیواناتی که معمولاً در تماس نیستند در تماس هستند و این فرصتی را برای پاتوژن ها ایجاد می کند تا وارد میزبان های جدید شوند.

توجه : برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص آزمایش کرونا و انجام آن کافیست برروی لینک کلیک کنید.

بسیاری از دلایل اصلی تغییرات آب و هوایی همچنین خطر همه گیری را افزایش می دهد. جنگل زدایی ، که بیشتر برای اهداف کشاورزی اتفاق می افتد ، بزرگترین علت از بین رفتن زیستگاه در سراسر جهان است. از دست دادن زیستگاه حیوانات را مجبور به مهاجرت می کند و به طور بالقوه با حیوانات یا افراد دیگر تماس می گیرد و میکروب ها را به اشتراک می گذارد. دامداری های بزرگ همچنین می توانند به عنوان منبعی برای سرایت آلودگی ها از حیوانات به افراد دیگر عمل کنند. تقاضای کمتری برای گوشت حیوانات و دامداری پایدارتر می تواند خطر بیماری های عفونی در حال ظهور را کاهش داده و انتشار گازهای گلخانه ای را کاهش دهد.

ما دلایل زیادی برای اقدام به منظور تغییر وضعیت آب و هوایی داریم و کاهش خطرات بروز بیماری های عفونی یکی از آنهاست.

آیا آلودگی هوا خطر ابتلا به ویروس کرونا را افزایش می دهد؟ آیا علائم را بدتر می کند؟

تحقیقات اخیر از راشل نتری ، شیائو وو ، فرانچسکا دومینیچی و دیگر همکارانش در هاروارد چان نشان داده است که افرادی که در مکانهایی با کیفیت هوای پایین زندگی می کنند حتی در صورت حساب کردن سایر عواملی که ممکن است خطر مرگ را تحت تأثیر قرار دهند ، احتمالاً در اثر COVID-19 می میرند. مانند شرایط پزشکی از قبل موجود ، وضعیت اقتصادی اجتماعی و دسترسی به مراقبت های بهداشتی.

این یافته با تحقیقات قبلی که نشان داده است افرادی که بیشتر در معرض آلودگی هوا هستند و سیگار می کشند با عفونت های تنفسی نسبت به افرادی که هوای پاک تری تنفس می کنند و سیگار نمی کشند سازگار است.

در مکانهایی که آلودگی هوا یک مشکل عادی است ، باید توجه ویژه ای به افرادی داشته باشیم که ممکن است بیشتر از دیگران در معرض هوای آلوده قرار بگیرند یا آسیب پذیر شوند ، مانند افراد بی خانمان ، کسانی که تصفیه هوا در خانه ندارند ، یا کسانی که سلامتی آنها به خطر افتاده است این افراد حتی قبل از ظهور ویروس کرونا نیز ممکن است نیاز به توجه و پشتیبانی بیشتری داشته باشند.

قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا و مرگ و میر ناشی از COVID-19 در ایالات متحده (دانشگاه هاروارد ، پیش چاپ ، 2019). این مطالعه نشان داد که افزایش اندکی در مواجهه طولانی مدت با PM2.5 منجر به افزایش زیادی در میزان مرگ ناشی از COVID-19 می شود.

مطالعه ای در مورد نزدیک به 500000 نفر از ساکنان نیویورک نشان داد که افزایش میزان آلودگی هوا در ذرات معلق ، احتمال بستری شدن در بیمارستان برای ذات الریه و ویزیت های اضطراری اضطراری ، به ویژه برای آنفلوانزا را افزایش می دهد.
انتقال از طریق هوا ممکن است در شیوع آنفلوانزای مرغی بسیار بیماری زا در سال 2015 در ایالات متحده نقش داشته باشد. محققان دریافتند چندین ویروس از جمله آدنو ویروس و ویروس آنفلوانزا می توانند بر روی ذرات هوا حمل شوند. این مقاله اخیر دریافت که ذرات معلق به احتمال زیاد در شیوع آنفلوانزای مرغی در سال 2015 نقش داشته است.

رابطه بین آلودگی هوای محیط و مرگ و میر روزانه SARS در پکن، در طی شیوع SARS در سال 2003 ، این مطالعه نشان داد که افزایش آلودگی هوا در ذرات معلق خطرهای مرگ و میر ناشی از بیماری را افزایش می دهد. SARS مانند COVID-19 ویروس کرونا است.

آیا هوای گرم باعث کند شدن گسترش کرونا می شود؟

ما هنوز نمی دانیم که تغییر هوا برای COVID-19 به چه معناست و بنابراین برای جلوگیری از انتقال نباید به هوای گرم اعتماد کنیم. ما در حال حاضر باید همه کارهایی را که می توانیم انجام دهیم تا سرعت شیوع این بیماری کاهش یابد ، و این بدان معناست که باید از توصیه هایی که متخصصان بهداشت عمومی به ما می گویند پیروی کنیم و فاصله عملی اجتماعی و بهداشت دست را از دیگر اقدامات انجام دهیم.

چقدر احتمال دارد که در اثر تغییر اقلیم ، شیوع بیماری های عفونی را ببینیم؟

تغییرات آب و هوایی شرایط را برای شیوع برخی از بیماری های عفونی از جمله بیماری لایم ، بیماری های منتقله از راه آب مانند Vibrio parahaemolyticus که باعث استفراغ و اسهال و بیماری های منتقله از پشه ها مانند مالاریا و تب دنگی می شود ، مساعدتر کرده است. پیشگویی خطرات آینده کار آسانی نیست ، اما تغییرات آب و هوایی در چندین جبهه که مربوط به زمان و مکان پدیدار شدن عوامل بیماریزا است ، از جمله دما و الگوهای بارندگی ، سخت ضربه می زند. برای کمک به کاهش خطر ابتلا به بیماری های عفونی ، باید تمام تلاش خود را انجام دهیم تا میزان انتشار گازهای گلخانه ای را به شدت کاهش دهیم و گرمایش کره زمین را به 1.5 درجه کاهش دهیم.

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}