آیا زنان باردار بیش از سایرین در معرض بیماری ویروس کرونا هستند؟

اگر باردار هستید ، اخیراً نوزادی را به دنیا آورده اید یا به نوزاد خود شیر میدهید، احتمالاً نگران تأثیر ویروس کرونا در سال 2019 بر روی شما و کودک خود هستید. اگر COVID-19 دارید یا به دلیل علائم منتظر نتایج آزمایش کرونا هستید ، توصیه می شود هنگام بستری شدن در بیمارستان پس از زایمان ، از ماسک صورت پارچه ای استفاده کنید و هنگام مراقبت از نوزاد خود دست تمیز داشته باشید. نگه داشتن تخت نوزاد تازه متولد شده در کنار تخت خود در حالی که در بیمارستان هستید مشکلی نیست ، اما همچنین توصیه می شود که در صورت امکان فاصله معقولی از کودک خود داشته باشید. وقتی این مراحل انجام می شود ، خطر ابتلا نوزاد تازه متولد شده به ویروس COVID-19 کم است.

آیا زنان باردار بیش از سایرین در معرض بیماری ویروس کرونا هستند

با این حال ، اگر به شدت به بیماری COVID-19 مبتلا هستید ، ممکن است لازم باشد به طور موقت از نوزاد خود جدا شوید.

خطرات در دوران بارداری

خطر کلی ابتلا به کووید 19 در زنان باردار کم است. با این حال ، بارداری خطر ابتلا به بیماری شدید و مرگ را با COVID-19 افزایش می دهد. به گفته مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC) ، زنان بارداری که دارای COVID-19 هستند بیشتر از زنان باردار به احتمال زیاد دچار عوارض تنفسی نیاز به مراقبت های ویژه می شوند. زنان باردار نیز بیشتر روی دستگاه تنفس قرار می گیرند.

بعلاوه ، به نظر می رسد زنان بارداری که سیاه پوست یا اسپانیایی تبار هستند به طور نامتناسبی تحت تأثیر عفونت با ویروس COVID-19 قرار می گیرند. زنان بارداری که بیماری های زمینه ای مانند دیابت دارند ، ممکن است به دلیل COVID-19 حتی در معرض خطر بیشتری از بیماری شدید باشند.

برخی تحقیقات نشان می دهد که زنان باردار مبتلا به COVID-19 نیز به احتمال زیاد زایمان زودرس و زایمان سزارین دارند و نوزادان آنها نیز در یک بخش نوزادان بستری می شوند.

اگر علائم COVID-19 دارید یا در معرض فردی با COVID-19 قرار گرفته اید ، بلافاصله با ارائه دهنده خدمات بهداشتی خود تماس بگیرید. توصیه می شود آزمایش ویروس COVID-19 را انجام دهید. قبل از موعد با ارائه دهنده خدمات بهداشتی خود تماس بگیرید تا در مورد علائم و قرار گرفتن در معرض احتمالی قبل از مراجعه به ملاقات به او بگویید.

اگر COVID-19 دارید و باردار هستید ، درمان شما با هدف تسکین علائم انجام می شود و ممکن است شامل دریافت مایعات کافی و استراحت و همچنین استفاده از دارو برای کاهش تب ، تسکین درد یا کاهش سرفه باشد. اگر خیلی بیمار هستید ، ممکن است لازم باشد در بیمارستان تحت معالجه قرار بگیرید.

تأثیر در مراقبت های دوران بارداری

تلاش های جامعه برای کنترل شیوع ویروس COVID-19 ممکن است دسترسی شما به مراقبت های معمول قبل از تولد را تحت تأثیر قرار دهد. با مراقب بهداشتی خود درباره اقدامات احتیاطی که برای محافظت از شما در قرار ملاقات ها انجام می شود یا اینکه مراقبت های دوران بارداری مجازی برای شما گزینه ای است ، صحبت کنید. سوال کنید آیا ابزارهایی وجود دارد که ممکن است برای شما در خانه مفید باشد ، مانند دستگاه فشار خون. برای استفاده بیشتر از هرگونه بازدید مجازی ، لیستی از سوالات را پیش از موعد تهیه کرده و یادداشت های مفصلی را یادداشت کنید. همچنین ، در مورد گزینه های خود برای کلاس های آنلاین زایمان تحقیق کنید.

اگر در دوران بارداری شرایط خطرناک خاصی دارید ، ممکن است ویزیت مجازی یک گزینه نباشد. از ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود در مورد چگونگی تأثیر مراقبت های خود سوال کنید.

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}