پاسخ ایمنی ذاتی در برابر ویروس کرونا

یکی از بزرگترین اسرار ویروس کرونا این است که چرا برخی از افراد بیشتر از دیگران تحت تأثیر قرار می گیرند. پاسخ ایمنی برای کنترل و حذف ویروس covid 19 ضروری است و هر گونه ناهماهنگی در آن باعث بروز بیماری و بروز مشکلات تنفسی می شود که در حال حاضر اطلاعات کمی راجع به وضعیت سیستم ایمنی ذاتی که خط دفاعی اولیه در برابر ویروس کرونا وجود دارد.

اکنون ، گروهی از دانشمندان دریافته اند که بعضی افراد کمتر دچار COVID-19 می شوند یا برعکس به شدت بیمار می شوند. این موضوع توسط ژنی به نام T2R38 هدایت می شود. به گزارش واشنگتن پست ، هنگامی که شخصی یک نسخه از ژن را از هر دو والدین به ارث می برد ، آن شخص به عنوان سوپراستار تبدیل می شود. همچنین با داشتن یک پاسخ ایمنی ذاتی بهتر در برابر عوامل بیماری زا مرتبط شده است.

کسانی که این ژن را از هر دو والدین به ارث می برند ، بیشتر در رشته های بینی و سینوس های خود رشته هایی شبیه مو مانند موسوم به مژک دارند و این رشته ها به پاکسازی عوامل بیماری زا از بدن کمک می کنند. به گزارش پست ، هنگامی که فعال می شود ، دو نسخه از این ژن بدن را برای تولید مخاط و اکسید نیتریک بیشتر تحریک می کند.

پاسخ ایمنی ذاتی در برابر ویروس کرونا

به گزارش پست ، تحقیقات قبلی که عمدتاً بر روی عفونت های باکتریایی و التهاب متمرکز بود نشان داد که هرچه افراد با شدت بیشتری طعم تلخ را تجربه کنند ، پاسخ های ایمنی ذاتی آنها قویتر است.

در یک مطالعه جدید ، منتشر شده در تاریخ 25 مه در مجله JAMA Network Open ، محققان می خواستند ببینند که supertasting چگونه بر توانایی مبارزه با COVID-19 تأثیر می گذارد.

دکتر هنری برهم ، نویسنده اصلی مطالعه جدید و پزشک گوش ، حلق و بینی در مرکز پزشکی عمومی باتون روژ در لوئیزیانا ، پس از ساعتها و ساعتها صرف انجام عملیاتی که باعث افزایش قرار گرفتن در معرض SARS-CoV-2 شد ، به این سوال علاقه مند شد. ، به گزارش پست ، ویروسی که باعث COVID-19 می شود. علی رغم پوشیدن تجهیزات محافظ ، برخی از همکاران وی در بیمارستان COVID-19 گرفتند ، اما برهم ، سوپراستار ، این کار را نکرد.

برای این مطالعه ، برهم و تیمش 1935 شرکت کننده را استخدام کردند ، به آنها تست های نوار طعم دادند و از آنها خواستند که شدت نوار آزمون را به شدت تلخ کنند. سپس ، محققان افراد را به عنوان سوپراستار ، مزه دار (کسانی که فقط یک نسخه از ژن را از یکی از والدین به ارث می برند) یا غیرمستقیم (کسانی که هیچ کپی از ژن را به ارث نمی برند و یا شدت کمتری از طعم تلخ را تجربه می کنند یا کسانی که دسته بندی نمی کنند) طبقه بندی کردند. اصلاً آنها را نمی چشید).

آنها دریافتند که 508 شرکت کننده فوق العاده استاد ، 917 نفر استاد برتر و 510 نفر غیرمستقیم بودند. در طول دوره مطالعه ، از ابتدای ژوئیه سال 2020 تا پایان سپتامبر 2020 ، در مجموع 266 شرکت کننده آزمایش COVID-19 مثبت داشتند و 55 نفر از آنها نیاز به بستری شدن داشتند.

Nontasters "به طور قابل توجهی بیشتر" از مزه داران و سوپراستارها آزمایش مثبت برای SARS-CoV-2 ، بستری شدن در بیمارستان و طولانی تر بودن علامت را داشتند. از 55 بیمار مبتلا به COVID-19 که در بیمارستان بستری شده بودند ، 47 نفر (85٪) بیمار غیر طبیعی بودند. از 266 نفری که آزمایش COVID-19 مثبت داشتند ، فقط 15 نفر (6٪) فوق استاد بودند.

برای ثبت درخواست آزمایش کرونا (در منزل و یا محل کارتان) بر روی لینک زیر کلیک کنید 

 

تست کرونا در منزل

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}