از جهش ویروس کرونا به نام Delta Covid چه می دانید؟ - ویروس کرونای هندی

تا به حال چند جهش از ویروس کرونا در سراسر جهان شناسایی‌ شده است که شناخته‌ شده‌ ترین آن‌ ها جهش‌ های معروف و موسوم به انگلیسی، آفریقایی، برزیلی و اخیرا هم هندی می باشد که با جهش دوگانه، موج سنگینی از بیماری ویروس کرونا و مرگ‌ و میر را در کشور هندوستان رقم‌ زده است. "نوع دلتا" به عناوین اصلی تبدیل شده است ، زیرا در هند کشف شده است که قبل از گسترش در جهان ، باعث افزایش شدید موارد Covid-19 شده است. اما اکنون جهشی از این نوع بوجود آمده است که "Delta plus" نام دارد و باعث نگرانی کارشناسان جهانی شده است.

هند دلتا را به علاوه "نوع نگرانی" لقب داده است و نگرانی هایی وجود دارد که احتمالاً قابل انتقال است. در انگلستان ، بهداشت عمومی انگلستان در آخرین خلاصه خود اشاره كرد كه اسكن معمول موارد Covid در كشور (كه نوع دلتا در حال حاضر مسئول عمده عفونتهای جدید است) تقریبا 40 مورد از نوع جدیدتر پیدا كرده اند كه جهش پروتئین سنبله K417N ، یعنی Delta plus می باشد.

فهرست آنچه در این مقاله می خوانید:

ین گزارش خاطر نشان کرد که از تاریخ 16 ژوئن ، موارد دلتا به علاوه در ایالات متحده (83 مورد در زمان انتشار گزارش جمعه گذشته) و همچنین کانادا ، هند ، ژاپن ، نپال ، لهستان ، پرتغال ، روسیه ، سوئیس و ترکیه.

موج سوم ویروس کرونا در هند

همانطور که در همه ویروس ها رایج است ، ویروس کرونا از اواخر سال 2019 در چین بارها جهش یافته است. تعداد اندکی از این تغییرات در طول همه گیر وجود دارد که قابلیت انتقال ویروس ، مشخصات خطر و حتی علائم را تغییر داده است. متخصصان می گویند که نوع دلتا کوید که سریع پخش می شود می تواند علائم متفاوتی داشته باشد.

گزارش شده است که وزارت بهداشت هند روز چهارشنبه اعلام کرد که حدود 40 مورد از نوع ویروس کرونا نوع دلتا به همراه جهش K417N را پیدا کرده است. این وزارتخانه روز سه شنبه بیانیه ای را منتشر كرد كه در آن گفته بود كه INSACOG ، یك كنسرسیوم از 28 آزمایشگاه ژنوم آزمایش كننده توالی ویروس در هند در طی شیوع بیماری ، به آن اطلاع داده است كه نوع دلتا پلاس دارای سه ویژگی نگران كننده است.

این موارد عبارتند از: افزایش قابلیت انتقال ، اتصال قوی تر به گیرنده های سلول های ریوی و کاهش بالقوه پاسخ آنتی بادی مونوکلونال (که می تواند از اثر درمانی یک آنتی بادی مونوکلونال نجات دهنده برای برخی بیماران Covid بستری شود).

وزارت بهداشت هند اعلام کرد پس از شناسایی نوع دلتا به علاوه در نمونه های تعیین شده از ژنوم از آن مناطق ، به سه ایالت (ماهاراشترا ، کرالا و مادیا پرادش) هشدار داده است.

برای ثبت درخواست آزمایش کرونا (در منزل و یا محل کارتان) بر روی لینک زیر کلیک کنید 

تست کرونا در منزل

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}