آیا COVID-19 می تواند باعث کمردرد شود؟

کمر درد یکی از رایج ترین بیماری هایی است که توسط متخصصان توانبخشی درمان می شود. اما از زمان ابتلا به بیماری همه گیر COVID-19 ، متخصصان توانبخشی می گویند شاهد افزایش بیماران کمردرد بوده اند. تالیا فلمینگ ، MD ، مدیر پزشکی برنامه بهبود سکته مغزی و برنامه مراقبت های بعدی در Hackensack Meridian JFK موسسه توانبخشی جانسون ، می گوید: "ما انواع مختلفی از کمر درد را مشاهده می کنیم که گاهی حاصل از بد نشستن یا بد خوابیدن است" 

کمردرد و COVID-19

اگرچه پزشکان هنوز در مورد اثرات COVID-19 می آموزند ، کمردرد به طور معمول علامت COVID-19 نیست. با این وجود ، اگر به طور کلی دردهای عضلانی ، سردرد ، تب ، لرز ، سرفه یا تنگی نفس همراه با کمردرد دارید ، ممکن است با عفونت COVID-19 روبرو باشید.

Sagar Parikh ، MD ، یک متخصص مداخلات داروی درد و مدیر مرکز برای می گوید: "افرادی که COVID-19 دارند ، ممکن است به دلیل پاسخ التهابی بدن ، درد عضلانی و بدن درد داشته باشند. ورزش و ستون فقرات پزشکی در JFK جانسون. "برخی از افراد حتی ممکن است پس از واکسن COVID دچار درد عضلانی ، درد و درد شوند ، که طبیعی است و به این معنی است که سیستم ایمنی بدن آنها کار خود را انجام می دهد."

دکتر فلمینگ اظهار داشت: "کمر درد مربوط به COVID-19 اغلب متفاوت از فشار زیاد است. "درد ناشی از فشار زیاد معمولاً چند روز طول می کشد ، اما درد ناشی از COVID-19 ممکن است چند روز یا چند هفته طول بکشد."

افرادی که به COVID-19 مبتلا می شوند نیز ممکن است زمان زیادی را برای بهبودی در رختخواب بگذرانند ، که ممکن است منجر به کمر درد به دلیل ضعف عضلات و تغییر بیومکانیک ستون فقرات شود.

کمر درد به دلیل تغییرات مربوط به همه گیری

شرایطی که باعث کمر درد می شود از جمله: فتق دیسک ، آرتروز نخاع و کشیدگی عضلات کمر، به دلیل همه گیری تغییر نکرده است. با این حال ، آنچه تغییر کرده است ، سبک زندگی و عادت های روزمره افراد است.

دکتر Parikh در این باره می گوید: "یک تفاوتی که ما متوجه آن شده ایم ، افزایش تعداد فتق دیسک است." "با توجه به اینکه تعداد زیادی از مردم از خانه کار می کنند ، متوجه می شویم که بسیاری از بیماران در اثر استفاده از لپ تاپ و نشستن روی کاناپه ، تخت یا صندلی غذاخوری با پشتیبانی ضعیف از فشار عضلانی یا فتق دیسک رنج می برند - چیزی که قبل از همه گیری اتفاق افتاده است. "

و دکتر پریخ گفت که حتی بیمارانی که مطب شیفت خانگی دارند اغلب در شرایط مطلوب ارگونومی کار نمی کنند ، که می تواند کمر و گردن را تحت فشار قرار دهد.

کار در خانه همچنین منجر به تغییر روال معمول شده است که ممکن است به فعالیت های پایین تر کمک کند. افرادی که عادت داشتند در تعطیلات با همکاران خود راه بروند یا در هنگام رفتن به خانه از محل کار برای تمرین در سالن بدنسازی متوقف شوند ، ممکن است دیگر در این فعالیت ها شرکت نکنند و عدم تحرک ممکن است منجر به ضعف و ضعف عضلات شود که در این امر نقش دارد. 

و به طور کلی بیمارانی که به دلیل COVID-19 دچار کمردرد می شوند ، با ادامه روند عفونت ، ممکن است با استفاده از داروهای مسکن بدون نسخه یا کمپرس گرم ، مقداری تسکین پیدا کنند.

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}