واکسن ویروس کرونا برای بارداری خطر دارد؟

اگر باردار هستید یا از نوزاد شیرخوار دارید، ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که آیا واکسن زدن برای شما بی خطر است؟ اداره کالاهای درمانی (TGA) موقتاً 2 واکسن را برای استفاده زنان باردار در استرالیا تأیید کرده است. واکسن های فایزر و آسترازنکا. در صورت آلوده شدن به ویروس کرونا ویروس COVID-19 نشان داده شده است که هر دو از شما در برابر بیماری، خصوصاً بیماری شدید، جلوگیری می کنند.

گروه مشاوره فنی استرالیا در زمینه ایمن سازی (ATAGI) و کالج زنان و زایمان رویال استرالیا و نیوزلند (RANZCOG) توصیه کرده اند که زنان باردار می توانند واکسن Pfizer (Cominarty) را در هر مرحله از بارداری خود دریافت کنند.

چرا توصیه به زدن واکسن برای زنان باردار تغییر کرده است؟

بیشتر آزمایشات مربوط به واکسن و دارو به ندرت زنان باردار را در آزمایشات خود گنجانده است ، بنابراین معمولاً هنگام انجام واکسن ، داده های کافی برای بیان اینکه آیا وجود آن در دوران بارداری بی خطر است ، وجود ندارد.

با این حال ، براساس داده های شناخته شده از سایر واکسن های مشابه ، ATAGI و RANZCOG توصیه های خود را در مورد زنان استرالیایی به روز کرده اند که بعید به نظر می رسد واکسن های COVID-19 خطری برای یک زن باردار یا کودک او باشد.

اگر قصد بارداری دارید، واکسن بزنید:

اگر قصد بارداری دارید ، می توانید واکسن دریافت کنید. پس از واکسیناسیون نیازی به اجتناب از باردار شدن یا به تعویق انداختن بارداری ندارید.

هیچ شواهدی وجود ندارد که زنان باردار پس از واکسیناسیون خطر ابتلا به عوارضی را افزایش دهند که بر بارداری یا سلامت کودک آنها تأثیر بگذارد.

اگر باردار هستید.

خطرات COVID-19 در دوران بارداری چیست؟

بیشتر افرادی که به COVID-19 مبتلا می شوند فقط علائم سرماخوردگی خفیف تا متوسط ​​و آنفولانزا مانند:

تب
سرفه کردن
گلو درد
تنگی نفس
از دست دادن بو
سردرد
خستگی

به نظر نمی رسد زنان باردار از بیماری COVID-19 نسبت به زنان غیر باردار هم سن خود ناراحت تر باشند. اکثر زنان باردار علائم مشابهی را تجربه می کنند و بدون نیاز به مراجعه به بیمارستان بهبود کامل می یابند.

با این حال ، زنان باردار می توانند در معرض خطر بیشتری از عوارض ناشی از هر بیماری تنفسی قرار بگیرند. این به دلیل تغییراتی است که در طول بارداری برای بدن یک زن اتفاق می افتد.

زنان بارداری که سایر عوامل خطر از جمله بیماری پزشکی از قبل وجود دارد ، حتی بیشتر نیاز به درمان در بیمارستان دارند.

در صورت ابتلا به COVID-19 احتمال زایمان زودرس کمی افزایش می یابد. با این حال ، در حال حاضر هیچ مدرکی وجود ندارد که COVID-19 خطر سقط جنین یا نقص مادرزادی را افزایش دهد.

کارشناسان درخصوص استفاده از واکسن کرونا برای زنان باردار چه می گویند؟

کالج متخصص زنان و زایمان رویال استرالیا و نیوزیلند (RANZCOG) بیانیه مشترکی با ATAGI منتشر کرده و توصیه می کند که به زنان باردار به طور روزمره واکسن Pfizer در هر مرحله از بارداری ارائه می شود. RANZCOG توصیه می کند که تمام خانم های بارداری که در محیط های پرخطر کار می کنند و احتمال تماس شما با افرادی که COVID-19 ایجاد کرده اند مانند مراقبت های بهداشتی ، قرنطینه یا محافظت از مرزها هستند ، باید واکسیناسیون COVID-19 را انجام دهند.

همچنین زنانی که در یک محیط پر خطر کار می کنند بهتر است برای مدتی کار در یک منطقه کم خطر یا در خانه در نظر بگیرند.

برای ثبت درخواست آزمایش کرونا (در منزل و یا محل کارتان) بر روی لینک زیر کلیک کنید 

 

تست کرونا در منزل

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}