تظاهرات ویروس کرونا در روده

در یک تخصص پزشکی در مورد روده ، نفخ و معده ، جوک ها تقریباً خودشان می نویسند. اما برای بسیاری از افرادی که با علائم دستگاه گوارش (GI) و عفونت Covid-19 دست و پنجه نرم می کنند ، زندگی به مراتب کمتر خنده دار است. و در حال حاضر ، بیماری همه گیر ویروس کرونا هیچ نشانه ای از کاهش سرعت را نشان نمی دهد. در میان اعتراضات سراسری پس از قتل آقای جورج فلوید ، پرونده های Covid-19 و مرگ و میر در ایالات متحده به طور مداوم در حال افزایش است.

همانطور که ویروس کرونا به طرز ناخوشایند ظاهر می شود ، ما همچنان در مورد این پاتوژن جدید SARS-CoV-2 اطلاعات بیشتری کسب خواهیم کرد. به عنوان مثال ، معده درد و اسهال ممکن است اولین نشانه های عفونت باشد ، همانطور که رابرت گلاتنر ، دکتر در ماه مارس بحث کرد. از آن زمان ، ما اطلاعات بیشتری در مورد "COVID Gut" در بزرگسالان و کودکان و همچنین مکانیسم عملکرد و گزینه های درمانی آن به دست آورده ایم.

تظاهرات ویروس کرونا در روده

از چین گزارش کرده اند که مشکلات گوارشی اولین علائمی است که در پنج کودک مثبت 19-کووید مشاهده شده است. مطالعه دیگری از انگلیس هشت کودک مبتلا به آپاندیسیت غیرمعمول را توصیف کرد. درد شکمی ، اسهال و استفراغ در کودکانی که مبتلا به بیماری شبه کاوازاکی بودند و اکنون به عنوان سندرم التهابی چند سیستم در کودکان شناخته می شود مشاهده شد.

ما همچنین می دانیم که بزرگسالان آلوده به Covid-19 نیز دارای مشکلات GI هستند. در حقیقت ، CDC شکایات دستگاه گوارش را به لیست تماشای علائم آنها منتقل می کند. مارک پوچاپین ، مدیر بخش گوارش و کبد در NYU Langone Health ، اظهار داشت: "علامت اصلی دستگاه گوارش در بزرگسالان اسهال است که در 30٪ بیماران رخ می دهد." "با این حال ، بیماران همچنین می توانند بی اشتهایی، حالت تهوع و استفراغ داشته باشند." دکتر پوچاپین همچنین به مطالعه ای در استنفورد استناد کرد که نشان می دهد بیماران آلوده به Covid-19 با علائم GI پنج برابر بیشتر از بیماران بدون علائم GI در بیمارستان بستری می شوند.

علاوه بر علائم گوارشی ، پزشکان باید مراقب آزمایش های غیر طبیعی نیز باشند. Shifali Arora، استادیار پزشکی ، بخش گوارش و کبد ، UNC Chapel Hill ، مشاهده می کند: "تظاهرات GI مشترک کووید اسهال ، حالت تهوع و استفراغ است." "اما مسئله دیگری که باید مراقب آن باشید ، افزایش آنزیم های کبدی است که به طور معمول نیز مشاهده می کنیم." یعنی ، AST و ALT آنزیم هایی هستند که معمولاً در هنگام آسیب کبدی افزایش می یابند. علاوه بر این ، یک متاآنالیز اخیر نشان داد که 48٪ از بیماران با علائم Covid-19 و GI RNA ویروسی در مدفوع آنها شناسایی شده است.

همه گیری ، تمام روشهای انتخابی از جمله مری ، گاستروودودنوسکوپی (EGD) و کولونوسکوپی را متوقف کرد. به گفته دکتر آرورا که در تلاش برای بازگشایی مجدد موسسه خود کمک می کند ، نحوه باز شدن و افزایش سطح این واحدهای روش آندوسکوپی در سراسر کشور متفاوت خواهد بود. وی می افزاید: "پزشکان و کارکنان سخت تلاش کرده اند تا گردش کار و فضاهای کاری جدید ایجاد کنند که اتاق های انتظار از نظر اجتماعی را فراهم می کند ، ماسک برای بیماران و کارمندان فراهم می کند و به طور گسترده ای بین موارد تمیز می کند."

بنابراین ، چه ارتباطی بین این ویروس تنفسی فرضی و روده وجود دارد؟ خوب ، این گیرنده ACE2 را شامل می شود که در اندام های مختلف ، از جمله ریه ها و سیستم GI (به عنوان مثال مری ، کیسه صفرا ، لوزالمعده ، کبد و روده بزرگ) یافت می شود.

Supriya Rao ، MD ، متخصص گوارش و شریک مدیریت در مشاوران مجاری دستگاه گوارش در چلمزفورد ، MA توضیح می دهد: "از نظر مکانیسم ، تصور می شود که گیرنده ACE2 در پاتوژنز Covid-19 نقش دارد." "این گیرنده در دستگاه GI به مقدار بسیار زیاد وجود دارد. ویروس از طریق پروتئین سنبله ای به گیرنده می چسبد و می تواند علائم ایجاد کند. "

علاوه بر این ، طبق گفته دکتر ونبین لی ، نویسنده مطالعه ووهان ، وجود گیرنده ACE2 در دو سیستم مختلف ارگان نشان می دهد که Covid-19 می تواند بیماران را از طریق دستگاه تنفسی به صورت قطرات هوا و همچنین از طریق دستگاه گوارش آلوده کند.

به گفته دکتر رائو ، میکروبیوم روده برای حفظ سلامت و ایمنی بدن کلیدی است ، که توصیه می کند "یک رژیم غذایی گیاهی حاوی میوه ها و سبزیجات متنوع ، فیبر ، غلات کامل و حداقل محصولات حیوانی و غذاهای فرآوری شده" را دنبال کنید. وی اضافه می کند که مصرف کافی آب و خواب ، ترک سیگار و ورزش روزانه نیز بسیار مهم است.

دکتر آرورا خاطرنشان کرد: استرس و اضطراب همچنین می توانند به عنوان علائم GI بروز کنند. در میان یک بیماری همه گیر ، بیکاری و تنش های نژادی در سراسر کشور را ثبت کنید ، چه کسی به عنوان یک گروه الاستیک بیش از حد کشیده تنش ندارد ؟! دکتر آرورا نشان می دهد: "کسی که به سندرم روده تحریک پذیر مبتلا باشد ، ممکن است در این دوره فشارزا علائم بیماری را تجربه کند."

برای ثبت درخواست آزمایش کرونا (در منزل و یا محل کارتان) بر روی لینک زیر کلیک کنید 

 

تست کرونا در منزل

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}