در بعضی سطوح ویروس کرونا تا هفته ها زنده می ماند!

طبق مطالعه جدید منتشر شده در ویروس ژورنال ، ویروس کرونا می تواند به مدت 28 روز در برخی از سطوح از جمله صفحه نمایش موبایل ، پول کاغذی و فولاد ضد زنگ باقی بماند. این مطالعه همچنین نشان داد که این ویروس در دماهای پایین بیشتر زنده مانده و در سطوح غیر متخلخل یا صاف مانند شیشه و فولاد ضد زنگ بیشتر از سطوح متخلخل یا خشن مانند پنبه ماندگاری بیشتری دارد.

لاری مارشال ، مدیرعامل آژانس علوم ملی استرالیا CSIRO ، در بیانیه ای گفت: "تعیین اینکه چه مدت ویروس واقعاً روی سطوح زنده می ماند ، ما را قادر می سازد تا با دقت بیشتری شیوع آن را پیش بینی کرده و از آن محافظت کنیم." در حدود دمای اتاق 68 درجه فارنهایت ، ویروس کرونا می تواند در سطوح صاف 28 روز دوام بیاورد. در دمای بالاتر ، با افزایش دما ، زمان بقا کاهش یافت و روی پنبه ، ویروس پس از 14 روز قابل تشخیص نبود.

با این حال ، این مطالعه در تاریکی برای از بین بردن اثر نور UV ، که می تواند ویروس را غیرفعال کند ، انجام شد. این بدان معناست که شرایط آزمایشگاه ممکن است با دنیای واقعی مطابقت نداشته باشد. اقلام نیز دست نخورده باقی مانده اند ، اما صفحه های تلفن و اسکناس اغلب به اطراف منتقل می شوند که می تواند ویروس را از بین ببرد.

کالین فورنس ، اپیدمیولوژیست کنترل عفونت در دانشگاه تورنتو ، به CTV News گفت: "آنچه از نظر تجربی ، بالینی و با ردیابی تماس مشاهده می کنیم این است که COVID از طریق لمس به شدت گسترش نمی یابد."

وی گفت: "امکان ویروس از طریق سطوح وجود دارد." "اما این اغلب اتفاق نمی افتد." بعلاوه ، این مطالعه مدت زمانی را که ویروس در سطوح دوام داشته است آزمایش کرد اما مدت زمان آلودگی ذرات ویروس را مشخص نکرد. به عنوان مثال مشخص شده است که آنفلوانزای A روی سطوح به مدت 17 روز زنده مانده است ، اما ویروس پس از ترک بدن میزبان شروع به تخریب می کند.

"Trevor Drew ، مدیر مرکز آمادگی برای بیماری استرالیا ، در بیانیه گفت. ران اکلز ، مدیر سابق مرکز سرد مشترک در دانشگاه کاردیف ، به بی بی سی گفت که دانشمندان دیگر گفته اند که این مطالعه می تواند "ترس غیر ضروری" ایجاد کند زیرا ویروس بیشتر در بدن انسان از طریق قطره های تنفسی ناشی از سرفه و عطسه به جای کثیف شدن گسترش می یابد.

وی گفت: "مخاط تازه یک محیط خصمانه برای ویروس ها است زیرا حاوی سلول های سفید زیادی است که برای از بین بردن ویروس ها آنزیم هایی تولید می کنند و همچنین می توانند حاوی آنتی بادی و سایر مواد شیمیایی برای خنثی سازی ویروس ها باشند." "به نظر من ، ویروس های عفونی فقط به مدت چند ساعت در مخاط سطح باقی می مانند تا روزها." در 68 درجه فارنهایت ، نیمه عمر - یا مدت زمان لازم برای از بین بردن نیمی از مقدار اولیه ویروس - روی پول کاغذی حدود 2.74 روز بود. پس از 9 روز ، 90٪ ویروس از بین رفته است.

این مطالعه نمونه هایی را در کمتر از 68 درجه اندازه گیری نکرده است. با این وجود ، بر اساس میزان تجزیه ویروس در دماهای بالاتر ، محققان اظهار داشتند که ویروس کرونا می تواند در دماهای سردتر دوام بیشتری داشته باشد.

آنها نوشتند: "بنابراین این داده ها می تواند توضیحی منطقی در مورد شیوع COVID-19 در اطراف فرآوری گوشت و سردخانه باشد."

برای ثبت درخواست آزمایش کرونا (در منزل و یا محل کارتان) بر روی لینک زیر کلیک کنید 

 

تست کرونا در منزل

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}