ویروس کرونا با بیماران گوارشی چه می کند؟

ویروس کرونا فقط به ریه ها حمله نمی کند: تحقیقات جدید نشان می دهد که به دستگاه گوارش، به ویژه در موارد پیشرفته تر COVID-19، آسیب می رساند. بر اساس مطالعه ای که به طور آنلاین در 11 مه در رادیولوژی منتشر شده است ، اسکن های مختلف که روی بیماران COVID-19 بستری انجام شده است ، ناهنجاری های روده را نشان می دهد. بسیاری از اثرات شدید و مرتبط با لخته شدن خون و اختلال در جریان خون بود.

دکتر راجش بهیانا ، نویسنده ارشد مطالعه ، که در بخش رادیولوژی در ماساچوست عمومی کار می کند ، گفت: "برخی از یافته ها نمونه ایسکمی روده یا روده در حال مرگ بود ، و در کسانی که جراحی کردند ، شاهد لخته شدن رگ های کوچک در کنار نواحی روده مرده بودیم." بیمارستان در بوستون.

بهیانا در یک خبرنامه ژورنالی توضیح داد: "بیماران در ICU به دلایل دیگر می توانند ایسکمی روده داشته باشند ، اما ما می دانیم که COVID-19 می تواند منجر به لخته شدن و آسیب رگ کوچک شود ، بنابراین روده نیز ممکن است تحت تأثیر این امر قرار گیرد."

یک متخصص بدون ارتباط با مطالعه جدید گفت این یافته ها تعجب آور نیست. دکتر شریف آندراوز گفت: "درک جدید ما از COVID-19 نشان داده است که این بیماری دارای درگیری چند سیستمی از جمله عصبی ، قلبی ، عروقی [لخته شدن بیش از حد] و در نهایت سیستم های هضم است." او آندوسکوپی را در بخش گوارش و خون شناسی در دانشگاه استاتن آیلند در شهر نیویورک هدایت می کند.

به نظر می رسد که این بیماری پیچیده است ، به این معنا که می تواند سیستم های چند ارگانی را درگیر کند ، نه اینکه فقط یک بیماری در سیستم تنفسی باشد، در حقیقت ، یک مطالعه آنلاین منتشر شده در 13 مه در مجله Science Immunology شواهدی یافت که SARS-CoV-2 ، ویروس پشت COVID-19 ، می تواند سیستم هضم انسان را آلوده کند.

محققان تحت هدایت سیوآن دینگ از دانشکده پزشکی دانشگاه واشنگتن در سنت لوئیس گفتند که یافته های آنها "روده را به عنوان یک مکان بالقوه از همانند سازی SARS-CoV-2 برجسته می کند ، که ممکن است به بیماری های محلی و سیستمیک و پیشرفت کلی بیماری کمک کند."

به نظر می رسد این موضوع توسط مطالعه بوستون اثبات شده است. این تحقیق شامل 412 بیمار COVID-19 بود که از 27 مارس تا 10 آوریل در بیمارستان بستری شدند. آنها به طور متوسط ​​57 سال سن داشتند و 134 نفر از آنها تحت تصویربرداری از شکم قرار گرفتند ، از جمله 137 عکس رادیولوژی ، 44 سونوگرافی ، 42 سی تی اسکن و یک MRI.

یافته ها نشان داد که ناهنجاری دیواره روده (روده و روده بزرگ) در 31٪ CT اسکن تشخیص داده شد و در بیماران مراقبت ویژه بیشتر از سایر بیماران بود.

ناهنجاری های روده شامل ضخیم شدن و ایسکمی - محدود شدن جریان خون به دلیل لخته شدن است. جراحی در چهار بیمار مبتلا به ناهنجاری های روده ای که در اسکن ها تشخیص داده شده است ، انجام شد ، و این نشان داد که تغییر رنگ غیرمعمول روده در سه بیمار وجود دارد ، به علاوه انفارکتوس روده در دو نفر دیده شده است.

محققان گفتند که توضیحات احتمالی در مورد ناهنجاری های روده در بیماران COVID-19 شامل عفونت مستقیم توسط ویروس کرونا می باشد. لخته های بوجود آمده در عروق کوچک که خون را در روده تأمین می کنند. یا آنچه به عنوان "ایسکمی مزانتریک غیر احتمالی" شناخته می شود - بیماری ناشی از خون رسانی ناکافی به روده ها.

"بايانا" در اخبار اخبار ژورنال هشدار داد: "مطالعه ما مقدماتی است و برای درک علت یافته های روده در این بیماران کار بیشتری لازم است." از طرف خود ، Andrawes موافقت کرد که علائم شدید دستگاه گوارش در برخی از بیماران COVID-19 ظاهر می شود.

وی گفت: بیماران با علائم عمدتاً تنفسی ممکن است علائم خفیف تهوع ، استفراغ و اسهال داشته باشند. Andrawes گفت: "در مطالعه جدید ،" در زیر گروه COVID-19 بیماران بیشتر درگیر دستگاه گوارش با علائم شدید حالت تهوع ، استفراغ و اسهال بودند که منجر به کم آبی بدن و علائم تنفسی فوقانی شدیدتر می شود. " همچنین از نظر وجود ویروس کرونا ویروس جدید مثبت بود.

در برخی موارد COVID-19 ، حتی ممکن است قبل از اینکه دستگاه تنفسی تحت تأثیر قرار گیرد ، مشکلات دستگاه گوارش بوجود آید.

بنابراین ، "بیماران با بروز علائم گوارشی جدید پس از تماس احتمالی با COVID-19 یا ارتباط با یک مورد COVID-19 باید از نظر بیماری COVID-19 مورد بررسی قرار بگیرند ، حتی در صورت وجود علائم رایج تنفسی فوقانی سرفه ، تب و تنگی نفس ، "Andrawes توصیه کرد.

دکتر دیوید برنشتاین رئیس کبدی در مرکز بیماریهای کبدی Sandra Atlas Bass در مرکز بهداشت Northwell Health در Manhasset ، NY است. با خواندن مطالعه جدید ، وی گفت که "نگران کننده" است که بیماران در معرض تهدید کننده زندگی روده باشند ، احتمالاً به دلیل لخته شدن در روده ای که در حال قطع جریان خون ارگان است.

برنشتاین گفت: "این باید" به ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی COVID-19 در مورد استفاده حیاتی از درمان ضد انعقادی در اوایل بیماری ، در تلاش برای جلوگیری از عوارض تهدید کننده زندگی مانند ایسکمی روده و آمبولی ریه را یادآوری کند. "

برای ثبت درخواست آزمایش کرونا (در منزل و یا محل کارتان) بر روی لینک زیر کلیک کنید 

 

تست کرونا در منزل

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}