سردرد علائمی از ابتلا به ویروس کرونا می باشد یا خیر!

COVID-19 یک بیماری تنفسی است که می تواند بر ریه های شما تأثیر بگذارد. علت آن ویروس کرونا است که از نظر بالینی به عنوان SARS-CoV-2 شناخته می شود. چندین علائم COVID-19 شناسایی شده است. یکی از این علائم سردرد است. آیا سردرد یکی از علائم رایج است و تفاوت آن با سردردهای تنشی یا خوشه ای یا میگرن چیست؟

آیا سردرد یکی از علائم رایج COVID-19 است؟

سردرد یکی از علائم بالقوه COVID-19 است. اینکه چه نقطه ای از عفونت به طور معمول رخ می دهد هنوز در حال تعیین است. تا به امروز ، سردرد گزارش شده است منبع معتبر هم در اوایل و هم در اواخر مرحله عفونت ، سردرد بعدی احتمالاً با وخیم شدن بیماری همراه است.

سردرد همچنین می تواند از علائم COVID-19 در افراد مبتلا به میگرن باشد. در این موارد ، سردرد قبل از بروز علائم COVID-19 ، مانند تب و سرفه ، گزارش شده است. مطالعات شروع به بررسی چگونگی شایع سردرد با COVID-19 کرده است. تعداد دقیق می تواند بر اساس جمعیت مورد مطالعه متفاوت باشد. تحقیقات نشان داده است که این مورد در حدود 11 تا 34 درصد اتفاق افتاده است. منبع معتبر افرادی که با COVID-19 بستری شده اند.

این تخمین با گزارش های سازمان بهداشت جهانی (WHO) و مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC) مطابقت دارد: گزارش WHO که بیش از 55000 مورد تایید شده COVID-19 را بررسی کرد ، نشان داد که سردرد در 13.6 درصد گزارش شده است منبع معتبر این موارد. گزارش CDC درمورد افراد بستری در COVID-19 نشان داد که سردرد 9.6 تا 21.3 درصد گزارش شده است منبع معتبر آن زمان ، بسته به سن فرد. مشخص شد که سردرد یکی از علائم شایع در افراد زیر 65 سال است.

چگونه تشخیص دهیم که سردرد شما به دلیل COVID-19 است یا دلیل دیگری دارد؟

سردرد شکایت شایع مربوط به سلامتی است. به همین دلیل ، ممکن است از خود بپرسید که چگونه می توانید تشخیص دهید که سردرد به دلیل COVID-19 است یا نه

  • سردرد ناشی از ویروس کرونا از شدت متوسط ​​تا شدید است
  • احساس پالس یا فشار می آورد
  • در دو طرف سر شما اتفاق می افتد (دو طرفه)
  • وقتی خم شوید ممکن است بدتر شود

تفاوت آن با میگرن چگونه است؟

برای افرادی که دچار حملات میگرن هستند ، سردرد COVID-19 نیز متوسط ​​تا شدید توصیف شده است. با این حال ، برخلاف سردرد ناشی از میگرن ، در سایر علائم میگرن مانند حساسیت به نور و صدا وجود ندارد. مانند سایر بیماری های ویروسی ، سردرد COVID-19 ممکن است همراه با تب رخ دهد. تب با میگرن و همچنین انواع دیگر سردردها مانند سردردهای تنشی یا خوشه ای غیر معمول است.

برای ثبت درخواست آزمایش کرونا (در منزل و یا محل کارتان) بر روی لینک زیر کلیک کنید 

 

تست کرونا در منزل

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}