آیا کرونا آفریقایی خطرناک تر کرونای معمولی است؟

همه ویروس ها ، از جمله ویروس های کرونا ، می توانند با گذشت زمان تغییر کنند. این می تواند منجر به سویه های مختلف ویروس با ویژگی های مختلف شود. در حالی که تغییرات جزئی بسیار کمی در توالی ژنتیکی ویروس وجود دارد ، چهار سویه اصلی وجود دارد که در حال حاضر با سرعت بیشتری در گردش هستند. سویه هایی که برای اولین بار در انگلستان شناسایی شده اند، آفریقای جنوبی ، برزیل و هند از طریق ترکیب خاصی از جهش ها شناسایی می شوند. حتی اگر این گونه ها در مکان های مختلف بوجود آمده باشند ، جهش های مشابهی دارند.

متخصصان می گویند که کرونای آفریقایی با چند مورد دیگر، ممکن است بتوانند برخی از محافظت های ارائه شده توسط واکسن ها یا عفونت قبلی کووید را از بین ببرند ، اگرچه هنوز هم جراحی های موجود باید برای جلوگیری از بیماری شدید کار کنند. یک مطالعه داده در دنیای واقعی در اسرائیل - که هنوز مورد بررسی قرار نگرفته است - نشان داد برخی از افراد کاملاً واکسینه شده علیه کووید واکسینه شده اند اما هنوز نوع آفریقای جنوبی را گرفتند.

کرونای آفریقای جنوبی چیست؟

همه ویروس ها ، از جمله ویروسی که باعث Covid-19 می شود ، به طور مداوم به نسخه ها یا نسخه های جدید تبدیل می شوند. این تغییرات کوچک ژنتیکی هنگامی اتفاق می افتد که ویروس نسخه های جدیدی از خود را گسترش و رشد می دهد. همچنین نوع آفریقای جنوبی در دهکده همپشایر یافت می شود.

برخی از تغییرات شامل پروتئین ویروس است - بخشی که باعث ورود ویروس به سلولهای انسانی می شود. همچنین این کمی است که واکسن ها در اطراف طراحی می شوند ، به همین دلیل متخصصان نگران این جهش های خاص هستند.

نوع کرونای آفریقایی خطرناک تر است؟

نوع آفریقای جنوبی جهشی به نام N501Y را به همراه دارد که به نظر می رسد باعث شیوع و شیوع آن می شود. جهش دیگری به نام E484K می تواند به ویروس کمک کند تا از سیستم ایمنی بدن فرد طفره رود و ممکن است بر عملکرد واکسن ویروس کرونا تأثیر بگذارد.

هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد نوع آفریقای جنوبی باعث بیماری جدی تری برای اکثریت قریب به اتفاق افراد آلوده می شود. همانند نسخه اصلی ، این خطر برای افراد مسن یا دارای شرایط بهداشتی اساسی قابل توجهی بیشتر است. اما نگرانی هایی وجود دارد که ممکن است با سرعت بیشتری گسترش یابد و ممکن است واکسن ها به خوبی در برابر آن عمل نکنند.

آیا واکسن ها علیه نوع آفریقای جنوبی کار می کنند؟

واکسن های فعلی در حدود Covid اصلی طراحی شده اند ، اما هنوز هم باید در برابر انواع جدید محافظت کنند. خیلی زود است که دقیقاً بدانیم چه مقدار از آنها محافظت می کنند ، تا زمان انجام آزمایشات بیشتر ، اگرچه بسیار بعید است که جهش ها باعث بی فایده شدن واکسن ها شوند.

برای ثبت درخواست آزمایش کرونا (در منزل و یا محل کارتان) بر روی لینک زیر کلیک کنید 

 

تست کرونا در منزل

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}