علائم بیماری دهلیزی در بیماران مثبت یا مشکوک به ویروس COVID-19

عفونت شدید سندرم تنفسی حاد کرونا ویروس از دسامبر 2019 منجر به میزان قابل توجهی از مرگ و میر در سراسر جهان شده است. بیماران مبتلا به بیماری ویروسی کرونا (COVID-19) معمولاً با تظاهرات تنفسی ظاهر می شوند ، در حالی که تظاهرات قلبی گزارش شده است به عنوان یک عارضه و به ندرت به عنوان یک ویژگی ارائه دهنده. ما گزارش دو مورد از شروع فیبریلاسیون دهلیزی در مردان میانسال رخ داده است که هیچ سابقه پزشکی قابل توجهی در گذشته وجود دارد. اولین بیمار مبتلا به فیبریلاسیون دهلیزی علامت دار. با این حال ، در طول دوره بستری شدن خود ، او تب کرد ، که منجر به تشخیص عفونت با SARS-CoV-2 شد.

بیمار دوم پس از تشخیص COVID-19 همراه با فیبریلاسیون دهلیزی تازه تشخیص داده شده ، از مراقبت های فوری ارائه شد. هر دو بیمار به صورت علامت دار برای COVID-19 تحت درمان قرار گرفتند و پس از بازگشت به ریتم سینوسی از خانه مرخص شدند. پزشکان باید از ارائه بالینی متغیر COVID-19 ، به ویژه در بیماری های قلبی جدید یا بدتر ، آگاهی داشته باشند تا اقدامات محافظت شخصی مناسب را انجام دهند. برای شناسایی مکانیسم های ویروسی که منجر به بی نظمی در ریتم قلب می شوند ، مطالعات بیشتری لازم است.

فهرست آنچه در این مقاله می خوانید:

تظاهرات قلبی در ویروس کرونا :

متداول ترین ویژگی های بالینی در زمان بروز ویروس کرونا ، تظاهرات تنفسی آن است و تظاهرات قلبی بندرت به عنوان تظاهر ارائه دهنده گزارش می شود. تظاهرات قلبی معمولاً به صورت عوارضی در پی ایجاد بیماری تنفسی ایجاد می شود و شامل آریتمی و آسیب های حاد میوکارد است.

تشخیص زود هنگام عفونت COVID-19 صرف نظر از ویژگی بالینی در جلوگیری از انتقال بیماری در میان پرسنل مراقبت های بهداشتی و جامعه ضروری است. آریتمی به طور مکرر در بیماران COVID-19 گزارش می شود ، که فیبریلاسیون دهلیزی (AF) شایع ترین شکل است و دلایل اساسی آن در بیماران COVID-19 تا حد زیادی ناشناخته است.

گزارش خاصی در مورد وقوع AF در طی عفونت COVID-19 وجود ندارد. بر اساس ادبیات موجود ، در بین بیماران COVID-19 ، AF در 19 to تا 21 of از موارد تشخیص داده شد. یک مطالعه شیوع 36٪ را در بیماران مبتلا به بیماری های قلبی عروقی گزارش کرد ، AF در 42٪ بیمارانی که زنده نماندند مشاهده شد [11]. در یک گزارش کوچک ، حداکثر 75 درصد از بیماران بستری در COVID-19 در بیمارستان بستری شده اند و سابقه AF در گذشته داشته اند.

در بیماران مبتلا به ذات الریه شدید ، سندرم پریشانی تنفسی حاد (ARDS) و سپسیس ، بروز AF در هنگام بستری معمولاً زیاد است. به عنوان مثال ، 23 تا 33٪ از بیماران بسیار جدی مبتلا به سپسیس یا ARDS عود مجدد AF دارند و 10٪ دچار AF جدید می شوند. با این حال ، داده های قابل اعتماد در مورد AF اولین تشخیص در بیماران مبتلا به COVID-19 محدود است.

برای ثبت درخواست آزمایش کرونا (در منزل و یا محل کارتان) بر روی لینک زیر کلیک کنید 

 

تست کرونا در منزل

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}