بیماری ویروس کرونای طولانی چه مدت طول می کشد تا بهبود یابد؟

در حالی که علائم ویروس کرونا ممکن است برای اکثر افراد به سرعت منتقل شود ، بعضی از افراد از عوارض طولانی مدت رنج می برند. ما علائم Covid طولانی و برخی نکات برای کمک به کنترل آنها را بیان می کنیم. 

بیماری ویروس کرونای طولانی چه مدت طول می کشد تا بهبود یابد؟

کرونای طولانی چیست؟

ویروس کرونای طولانی اصطلاحی برای توصیف اثرات Covid-19 است که برای هفته ها یا ماهها بعد از بیماری اولیه ادامه دارد. نهاد ناظر بهداشت موسسه ملی تعالی بهداشت و مراقبت (NICE) Covid طولانی مدت را برای بیش از 12 هفته تعریف می کند ، اگرچه برخی از افراد علائم بیش از هشت هفته را طولانی مدت Covid می دانند.

محققان داده های مربوط به افرادی را که علائم Covid طولانی خود را در برنامه مطالعه علائم COVID گزارش کرده اند ، تجزیه و تحلیل کرده و دو گروه اصلی از علائم را شناسایی کردند. یکی از آنها عمدتا تنفسی است ، مانند سرفه و احساس تنفس ، اما همچنین شامل خستگی و سردرد است. گروه دوم علائم بسیاری از قسمت های بدن را شامل می شود ، از جمله قلب ، مغز و روده. در مطالعه روی 4182 نفر ، علائم قلبی معمولاً گزارش می شود ، مانند تپش قلب یا افزایش ضربان قلب ، همچنین سوزن ها ، بی حسی می باشد.

چند نفر احتمال دارد به کووید طولانی دچار شوند؟

جزئیات تعداد افراد تحت تأثیر Covid طولانی مدت هنوز در حال ظهور است.

طبق تخمین دفتر آمار ملی ، 1.1 میلیون نفر در انگلیس علائم طولانی مدت کووید را در چهار هفته تا 6 مارس 2021 گزارش می کردند. این علائم به عنوان علائمی تعریف می شدند که بیش از چهار هفته از ابتلا به عفونت اولیه طول کشیده بودند ، اگرچه بیش از دو سوم از این افراد علائم بیش از 12 هفته طول کشیده است. پنجم گفت علائم آنها فعالیتهای روزمره را بسیار محدود می کند.

مطالعه ای به رهبری دانشگاه لستر روی بیش از 1000 نفری که برای درمان Covid در بیمارستان نیاز به درمان داشتند ، نشان داد که اکثریت (هفت نفر از هر 10 نفر) پنج ماه پس از ترخیص بهبودی کامل پیدا نکرده اند. نویسندگان این گزارش گفتند که از هر پنج نفر از افراد حاضر در مطالعه می توان یک معلولیت جدید را در نظر گرفت.

از کسانی که قبل از Covid-19 کار می کردند ، 17.8 درصد دیگر کار نمی کردند و 3/19 درصد دیگر تغییراتی را در رابطه با سلامت در کار خود تجربه کرده بودند.

علائم Covid طولانی چیست؟

اگرچه بیشتر افرادی که به Covid-19 مبتلا می شوند به سرعت بهبود می یابند ، اما برای برخی اثرات ویروس می تواند هفته ها یا ماه ها ادامه داشته باشد. این به عنوان "Covid طولانی" شناخته می شود.

برای برخی از افراد ، ممکن است به نظر می رسد یک چرخه بهبود برای مدتی و سپس دوباره بدتر شدن است. این اثرات طولانی مدت نه تنها در بین کسانی که نیاز به مراجعه به بیمارستان دارند و یا حتی در ابتدای ابتلا به ویروس احساس ناراحتی جدی دارند.

علائم ماندگار ویروس کرونا می تواند شامل موارد زیر باشد:

خستگی
نفس نفس افتادن
اضطراب و افسردگی
تپش قلب
درد قفسه سینه
درد مفصل یا عضله
قادر به تفکر مستقیم یا تمرکز نیست ("مه مغز")
اعوجاج در حس بویایی شما
آیا درد قفسه سینه بعد از کووید طبیعی است؟
درد قفسه سینه یکی از علائم رایج کوید -19 است. بعضی از افراد درد قفسه سینه را تجربه می کنند که بیش از عفونت اولیه Covid-19 طول می کشد یا در هفته های بعد از ابتلا به ویروس شروع می شود.

مهم است که به یاد داشته باشید حتی اگر Covid-19 داشته اید و اکنون درد قفسه سینه را تجربه می کنید ، ممکن است مربوط به ویروس نباشد.

اگر نوع جدیدی از درد قفسه سینه را تجربه می کنید ، مهم است که به توصیه های پزشکی بپردازید ، زیرا درد قفسه سینه می تواند نشانه یک مسئله جدی تر باشد ، مانند یک مشکل قلبی یا ریوی.

چه زمانی باید به دنبال کمک فوری پزشکی باشم؟

درد قفسه سینه که ناگهانی یا شدید است و برطرف نمی شود
درد ناگهانی قفسه سینه که همراه با استفراغ ، حالت تهوع ، تعریق یا تنگی نفس است
درد ناگهانی قفسه سینه که با از دست دادن هوشیاری همراه است
اگر درد قفسه سینه دارید که می آید و می رود ، هنوز باید در مورد آن با پزشک عمومی خود صحبت کنید یا با اورژانس تماس بگیرید، زیرا درد قفسه سینه هرگز نباید نادیده گرفته شود.

برخی از افراد مبتلا به Covid-19 شدید نیز در طول بیماری خود با مشکلات قلبی و گردش خون مواجه هستند.

بعد از Covid-19 مردم چه نوع دردی در قفسه سینه خود دارند؟

ما هنوز در مورد درد قفسه سینه به دنبال Covid-19 بیشتر می آموزیم ، اما به نظر می رسد که علت آن می تواند موارد مختلفی باشد.

درد عضلانی (میالژی)

عفونت های ویروسی شدید ، از جمله Covid-19 ، می تواند باعث درد یا درد عضلات شود ، که می تواند در یک منطقه خاص باشد یا به طور گسترده تری گسترش یابد. ناحیه آسیب دیده در لمس احساس درد می کند و با حرکات خاص مانند چرخاندن سینه یا کشش بدتر می شود.

درد قفسه سینه غیر اختصاصی

درد غیر اختصاصی قفسه سینه ، که به آن درد قفسه سینه غیر قلبی نیز گفته می شود ، می تواند تیز یا کسل کننده باشد و در انفجارهای کوتاه اتفاق بیفتد یا مداوم باشد. این اغلب دلیلی ندارد که بتوان آن را یافت.

بهبودی از Covid طولانی چه مدت طول می کشد؟
ما هنوز در حال یادگیری مدت زمان بیماری هستیم و در افراد مختلف ممکن است متفاوت باشد. لازم به ذکر است که این مورد فقط مربوط به Covid-19 نیست - سایر بیماری های ویروسی نیز می توانند اثرات ماندگاری داشته باشند. مطالعه ای که توسط محققان لستر در بالا شرح داده شد نشان می دهد که در میان کسانی که برای بیماری اولیه نیاز به درمان در بیمارستان داشتند ، معمول است که پنج ماه یا بیشتر طول بکشد ، و گزارش های جداگانه ای از 12 ماه یا بیشتر وجود دارد که در ابتدا به درمان بیمارستان احتیاج نداشتند و کسانی که نیاز داشتند.)

چه کسانی بیشتر در معرض خطر ابتلا به کووید طولانی قرار دارند؟

محققان داده های برنامه COVID Symptom Study را تجزیه و تحلیل کرده اند تا کشف کنند چه کسی بیشتر در معرض خطر ابتلا به Covid طولانی است. آنها دریافتند که افراد مسن ، زنان و کسانی که در هفته اول بیماری با Covid-19 پنج علامت یا بیشتر دارند ، بیشتر دچار Covid طولانی می شوند.

آنها دریافتند كه Covid طولانی مدت حدود ده درصد از افراد 18-49 ساله مبتلا به Covid-19 را تحت تأثیر قرار می دهد و به 22 درصد افراد بالای 70 سال افزایش می یابد. محققان همچنین دریافتند كه افراد مبتلا به آسم نیز بیشتر دچار Covid طولانی می شوند. این تنها پیوند واضحی بود که آنها با شرایط بهداشتی موجود در افرادی پیدا کردند که به Covid طولانی مبتلا شدند.

محققان در لستر بیش از 1000 نفر را که با Covid-19 در بیمارستان بستری شده بودند ، پیگیری کردند. در این مطالعه ، افرادی که به احتمال زیاد تحت تأثیر Covid طولانی قرار گرفتند تمایل به زنان سفید پوست 40 تا 60 ساله با دو یا بیشتر بیماری پزشکی مانند بیماری قلبی عروقی ، آسم یا دیابت نوع 2 دارند. این متفاوت از افرادی است که به احتمال زیاد برای Covid-19 نیاز به درمان در بیمارستان دارند ، که بیشتر مرد و از نژاد اقلیت قومی هستند.

تحقیقات در مورد افرادی که بیشتر در معرض خطر هستند در مراحل اولیه است و مطالعات مختلف تاکنون نتایج متفاوتی را در مورد سن به عنوان یک عامل خطر ارائه داده اند. یک مطالعه کوچکتر به رهبری دانشگاه گلاسگو با 327 بزرگسال که از بیمارستان مرخص شده بودند نشان داد که سنین پایین (زیر 50 سال) بدترین نتایج طولانی مدت را پس از Covid-19 دارند. همچنین مشخص شد که هفت ماه پس از معالجه بیمارستانی ، زنان زیر 50 سال پنج برابر کمتر از مردان هم سن خود گفتند که بهبود یافته اند.

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}