در مورد واکسن های ویروس کرونا در چین چه می دانید؟

با ادامه مسابقه جهانی برای تولید واکسن Covid-19 ، به نظر می رسد که چین با واکسن های دو رده اول - Sinovac و Sinopharm - که در حال حاضر به خارج از کشور راه یافته، پیشرفت بزرگی داشته است. اما در مورد واکسن های چین چه می دانیم و چگونه می توان آنها را با واکسن های تولید شده در کشور دیگری مقایسه کرد؟

واکسن سینوواک چینی چگونه کار می کند؟

شرکت بیوداروئی مستقر در پکن Sinovac پشت CoronaVac ، یک واکسن غیرفعال است. این ماده با استفاده از ذرات ویروسی از بین رفته ، سیستم ایمنی بدن را در معرض ویروس قرار می دهد بدون اینکه پاسخ جدی به بیماری داشته باشد.

با مقایسه واکسن های Moderna و Pfizer که در غرب تولید می شوند ، واکسن های mRNA هستند. این بدان معنی است که بخشی از کد ژنتیکی ویروس کرونا به بدن تزریق می شود و بدن باعث می شود پروتئین های ویروسی تولید کند ، اما نه کل ویروس ، که برای آموزش سیستم ایمنی بدن برای حمله کافی است.

مقایسه واکسن چینی با واکسن های Moderna و Pfizer :

یکی از مزایای اصلی واکسن Sinovac این است که می توان آن را در یخچال استاندارد با دمای 8-2 درجه سانتیگراد مانند واکسن آکسفورد که از ویروسی با مهندسی ژنتیک ساخته شده و باعث ایجاد سرماخوردگی در شامپانزه ها می شود ، نگهداری کرد.

واکسن Moderna باید در دمای 20- درجه سانتیگراد و واکسن Pfizer در دمای 70- درجه سانتیگراد نگهداری شود.

این بدان معنی است که هر دو واکسن Sinovac و Oxford-AstraZeneca برای کشورهای در حال توسعه که ممکن است قادر به ذخیره مقدار زیادی واکسن در چنین دمای پایین نباشند بسیار مفیدتر هستند.

در مورد واکسن های ویروس کرونا در چین چه می دانید؟

واکسن چینی چقدر موثر است؟

یک مطالعه چینی که در مجله علمی Lancet منتشر شده است ، فقط اطلاعات مربوط به آزمایشات مرحله اول و دوم CoronaVac در چین را دارد. Zhu Fengcai ، یکی از نویسندگان مقاله ، گفت که این نتایج - بر اساس 144 شرکت کننده در فاز یک آزمایش و 600 در فاز دو آزمایش - به معنی واکسن "مناسب برای استفاده اضطراری" است.

CoronaVac دوره آزمایشی فاز سه را در کشورهای مختلف طی کرده است. داده های میان دوره ای از آزمایشات مرحله آخر در ترکیه و اندونزی نشان داد که این واکسن به ترتیب 25/91 و 3/65 درصد موثر بوده است. محققان در برزیل در ابتدا گفتند که 78٪ در آزمایشات بالینی آنها م effectiveثر است ، اما در ژانویه 2021 پس از قرار دادن داده های بیشتر در محاسبات ، این رقم را به 50.4٪ تغییر داد. در اوایل ماه نوامبر ، آزمایشات آنها پس از مرگ گزارش شده از یک داوطلب مدت کوتاهی متوقف شد ، اما بعد از اینکه مشخص شد مرگ هیچ ارتباطی با واکسن ندارد ، از سر گرفته شد. Sinovac از ماه ژوئیه برای استفاده اضطراری در گروه های پر خطر در چین تأیید شده است.

در ماه سپتامبر ، آقای یین از سینوواک گفت که آزمایشات روی بیش از 1000 داوطلب انجام شده است که "برخی فقط خستگی یا ناراحتی جزئی نشان دادند".

پروفسور لو پیش از نتایج مرحله سه گفته بود "با توجه به اطلاعات محدود موجود" اظهار نظر در مورد اثر واکسن در آن زمان دشوار است.

وی گفت: "براساس داده های اولیه ... CoronaVac احتمالاً واكسنی م effectiveثر است ، اما ما باید منتظر نتایج آزمایشات فاز سه باشیم."

"این آزمایشات به صورت تصادفی ، نابینا ، ناظر ، کنترل شده با دارونما ... با هزاران نفر شرکت کننده است. این تنها راه اثبات ایمن و موثر بودن واکسن است که در سطح جمعیت مورد استفاده قرار می گیرد."

واکسن سینوفرم چینی چطور؟

Sinopharm ، یک شرکت دولتی چینی ، در حال تولید دو واکسن Covid-19 است که مانند Sinovac نیز واکسن های غیرفعال هستند که به روشی مشابه کار می کنند.

واکسن چینی "موفقیت آمیز در آزمایش های مرحله متوسط"

Sinopharm در تاریخ 30 دسامبر اعلام کرد که براساس آزمایش برروی سه فاز واکسن مشخص شد که 79٪ موثر است که این مقدار کمتر از تاثیر واکسن های Pfizer و Moderna می باشد. با این حال ، امارات متحده عربی ، که واکسن Sinopharm را در اوایل ماه جاری تصویب کرد ، طبق نتایج میان دوره آزمایش فاز سه ، واکسن 86٪ موثر بود.

به گزارش رویترز ، سخنگوی شرکت از توضیح این اختلاف خودداری کرد و گفت که نتایج دقیق بعداً منتشر خواهد شد. اما حتی پیش از نتایج آزمایش فاز سه ، این واکسن قبلاً در حدود یک میلیون نفر در چین تحت یک برنامه اضطراری توزیع شده بود.

پروفسور دیل فیشر ، از دانشگاه ملی سنگاپور ، سپس گفت که افزایش یک برنامه واکسن بدون گذراندن آخرین آزمایشات مرحله "غیرمعمول" است. وی گفت: "طبیعی است که قبل از تقویت برنامه واکسن از طریق مجوز استفاده اضطراری ، منتظر تجزیه و تحلیل آزمایشات مرحله سه باشید."

در اوایل ماه دسامبر ، پرو آزمایشات واکسن Sinopharm را به دلیل "یک رویداد نامطلوب جدی" که بر یک داوطلب تأثیرگذار بود ، به حالت تعلیق درآورد. بعداً گفت که تعلیق را برداشته است. مکث در یک آزمایش بالینی غیر معمول نیست. در ماه سپتامبر ، انگلیس آزمایشات دیگری را برای یک واکسن Covid-19 دیگر متوقف کرد ، زیرا یک شرکت کننده واکنش نامطلوب داشت و پس از رد شدن واکسن از سر گرفته شد. گسترش ویروس کرونا در چین در بیشتر موارد مهار شده است - و زندگی به آرامی اما مطمئناً به "شرایط عادی" باز می گردد.

برای ثبت درخواست آزمایش کرونا (در منزل و یا محل کارتان) بر روی لینک زیر کلیک کنید 

 

تست کرونا در منزل

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}