آیا مخلوط و تطبیق واکسن های کرونا، ​​پاسخ ایمنی قوی را تحریک می کنند؟

نتایج اولیه آزمایش برای مخلوط و تطبیق واکسن های کرونا بیش از 600 نفر برای اولین بار است که مزایای ترکیب واکسن های مختلف را نشان می دهد. محققان با انجام یک تحقیق در اسپانیا دریافتند ، واکسیناسیون افراد با هر دو واکسن Oxford-AstraZeneca و Pfizer-BioNTech COVID-19 باعث ایجاد یک پاسخ ایمنی قوی در برابر ویروس SARS-CoV-2 می شود.

نتایج اولیه آزمایش بیش از 600 نفر که در 18 مه در یک ارائه آنلاین اعلام شد. اولین نتایج فواید ترکیب واکسن های مختلف ویروس کرونا است. به دلیل نگرانی در مورد ایمنی ، چندین کشور اروپایی در حال حاضر به برخی یا همه افرادی که اولین دوز واکسن تولید شده توسط دانشگاه آکسفورد انگلیس و AstraZeneca در کمبریج انگلیس را داده اند ، توصیه می کنند که برای دوز دوم خود واکسن دیگری دریافت کنند. محققان امیدوارند که چنین رژیم های واکسیناسیون COVID-19 واکنش های ایمنی قوی تر و محکم تری نسبت به دو دوز یک واکسن را تحریک کند ، در حالی که تلاش برای ایمن سازی برای کشورهایی که با نوسانات مختلف واکسن ها روبرو هستند ، ساده است.

"به نظر می رسد که واکسن Pfizer پاسخ آنتی بادی را به میزان قابل توجهی در واکسن های یک دوز AstraZeneca افزایش داده است. ژو زینگ ، ایمونولوژیست در دانشگاه مک مستر در همیلتون ، کانادا می گوید:

پرایم و تقویت کنید

از آوریل ، آزمایش CombivacS اسپانیا 663 نفر را که قبلاً اولین دوز واکسن Oxford – AstraZeneca را دریافت کرده بودند ، که از "آدنو ویروس" شامپانزه بی ضرر برای ارائه دستورالعمل برای سلول ها برای ساخت پروتئین SARS-CoV-2 استفاده می کند ، وارد مطالعه کرد. دو سوم از شرکت کنندگان برای دریافت واکسن مبتنی بر mRNA ساخته شده توسط Pfizer ، مستقر در شهر نیویورک و BioNTech ، در ماینز ، آلمان ، حداقل هشت هفته پس از اولین دوز ، انتخاب شدند. گروه کنترل 232 نفره هنوز تقویت کننده دریافت نکرده است.

به نظر می رسد تقویت کننده Pfizer – BioNTech سیستم ایمنی بدن شرکت کنندگان با دوز آکسفورد - AstraZeneca را به لرزه در می آورد. پس از این دوز دوم ، شرکت کنندگان شروع به تولید آنتی بادی های بسیار بالاتری نسبت به قبل کردند و این آنتی بادی ها توانستند SARS-CoV-2 را در آزمایش های آزمایشگاهی تشخیص دهند و غیرفعال کنند. شرکت کنندگان در کنترل که واکسیناسیون تقویت کننده دریافت نکرده اند ، تغییری در سطح آنتی بادی نداشته اند.
این همان چیزی است که محققان انتظار داشتند و از مخلوط کردن واکسن های مختلف انتظار داشتند ، استراتژی معروف به تقویت و افزایش هترولوگ ، که برای واکسن علیه بیماری های دیگر مانند ابولا استفاده شده است. Dan Barouch ، مدیر مرکز ویروس شناسی و تحقیقات واکسن در مرکز پزشکی Beth Israel Deaconess در بوستون ، ماساچوست ، می گوید: "این پاسخ ها امیدوار کننده به نظر می رسند و پتانسیل رژیم های تقویت کننده ناهمگن را نشان می دهند."

زینگ می گوید ، با توجه به داده های آزمایش قبلی ، به نظر می رسد پاسخ آنتی بادی به افزایش Pfizer حتی بیشتر از واكنشی است كه اكثر افراد پس از دریافت دو دوز واكسن آكسفورد - آسترا زنكا تولید می كنند. اما مشخص نیست که چگونه این پاسخ ها با افرادی که دو دوز واکسن mRNA مانند Pfizer – BioNTech دریافت می کنند ، مقایسه می شود که تمایل دارند پس از دوز دوم یک پاسخ آنتی بادی قوی ایجاد کنند.

دانیل آلتمن ، ایمونولوژیست در کالج امپریال لندن می گوید ، انجام چنین مقایسه هایی "سیب و پرتقال" است. وی می افزاید ، یک پاسخ ایمنی قوی به استراتژی آمیزه و مسابقه "کاملاً از نظر ایمنی شناسی قابل پیش بینی است".

آلتمن می گوید ، دادن دوزهای اول و دوم واکسن های مختلف به افراد احتمالاً منطقی است. اما او تعجب می کند که اگر افراد به دوز سوم برای طولانی شدن ایمنی بدن یا محافظت در برابر انواع ویروس کرونا ، نیاز داشته باشند ، چه اتفاقی می افتد. دوزهای مكرر واكسن های مبتنی بر ویروس مانند آكسفورد - آسترا زنكا به طور فزاینده ای م lessثرتر هستند ، زیرا سیستم ایمنی بدن پاسخی در برابر آدنو ویروس ایجاد می كند. در مقابل ، واکسن های RNA با دوزهای اضافه شده باعث ایجاد عوارض جانبی شدیدتری می شوند. آلتمن می گوید: "من فکر می کنم جهان جدید شجاعانه ای برای واکسیناسیون وجود دارد که باید در همه این موارد سنجیده شود."

هفته گذشته ، یک مطالعه در انگلیس به نام Com-COV ، که ترکیبی از دو واکسن مشابه را تجزیه و تحلیل کرد ، نشان داد که افراد در گروه های مخلوط و مطابقت ، نسبت به افرادی که دو دوز واکسن مشابه دریافت کرد در آزمایش CombivacS اسپانیا ، عوارض جانبی خفیف شایع بوده و مشابه مواردی است که در رژیم های واکسن COVID-19 مشاهده می شود. هيچكدام حاد نبود.

برای ثبت درخواست آزمایش کرونا (در منزل و یا محل کارتان) بر روی لینک زیر کلیک کنید 

 

تست کرونا در منزل

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}