پس از بهبودی از ویروس COVID-19 به دنبال این علائم باشید!

یافته های یک مطالعه جدید نشان می دهد که حتی افرادی که COVID-19 خفیف دارند ممکن است دچار عوارض طولانی مدت در سلامتی شوند که فراتر از ریه ها است. متخصصان می گویند علائم واضحی از بیماری کلیه و قلب وجود دارد که مردم باید از آنها آگاه باشند. واکسیناسیون بهترین روش برای جلوگیری از ایجاد COVID-19 و احتمال عوارض جانبی طولانی مدت است.

با واکسیناسیون بیشتر افراد ، بسیاری از ما به طور فزاینده ای به دنبال آینده در پایان همه گیری هستیم. اما برای برخی از افراد ، عوارض طولانی مدت ویروس پس از پایان همه گیری ادامه خواهد داشت. اکنون با گذشت بیش از یک سال از آغاز همه گیری ، جامعه علمی در مورد عوارض و اثرات طولانی مدت COVID-19 بیشتر می آموزد.

در مطالعه اخیر منتشر شده در مجله NatureTrusted Source ، محققان دریافتند که افرادی که در ابتدای بیماری خود بیماری شدیدتری دارند بیشتر در معرض خطر عوارض طولانی مدت مانند بیماری های قلبی و کلیوی ثانویه نسبت به COVID-19 هستند. از طریق تجزیه و تحلیل پایگاه داده وزارت امور ایثارگران ایالات متحده ، دکتر زیاد العلی ، استادیار دانشکده پزشکی در دانشگاه واشنگتن در سنت لوئیس ، نتایج سلامتی افراد را 6 ماه پس از ابتلا به COVID-19 بررسی کرد.

آنها دریافتند که کسانی که ویروس دارند بیشتر در معرض خطر چندین بیماری از جمله بیماری های قلبی ، دیابت و عوارض کلیوی هستند.

در سطح جهان بیش از 149 میلیون مورد COVID-19 وجود داشته است و منبع تحقیق معتبر نشان می دهد که تقریباً 10 درصد یا 14.9 میلیون نفر "حمل کنندگان طولانی" محسوب می شوند ، کسانی که علائم کرونا را بیش از 4 هفته پس از شروع آن تجربه می کنند.

اثرات COVID-19 طولانی مدت

در حال حاضر علت دقیق و ارتباط بین COVID-19 و عوارض طولانی مدت مشخص نیست ، برخی از کارشناسان معتقدند که این ممکن است نتیجه التهاب ناشی از ویروس یا احتمالاً آشکار شدن یک بیماری زمینه ای باشد. دکتر مایکل گویفمن ، مدیر قلب و عروق در لانگ آیلند یهود فارست هیلز در کوئینز ، نیویورک ، گفت: "روش های مختلفی برای تفسیر این یافته ها وجود دارد." گویفمن توضیح داد: "یكی این است كه COVID-19 به دلیل التهاب ناشی از ویروس ، پاسخ بدن به عفونت از طریق سیستم ایمنی بدن و غیره مستقیماً منجر به این پیامدهای مختلف سلامتی می شود."

گویفمن گفت: "دیدگاه دیگر این است كه این بیماران از ابتدا تا حدی بیمارتر بودند ، بنابراین افرادی كه نتیجه بدتری با COVID داشتند كسانی بودند كه قبلاً این شرایط را داشتند و شاید بستری شدن آنها در COVID صرفا اولین نشانه از مسائل اساسی آنها بود." . اگرچه COVID-19 ریه ها را تحت تأثیر قرار می دهد ، اما ماهیت آن به هم پیوسته بدن است ، اما دیدن عوارض متابولیک ، قلبی عروقی ، اسکلتی عضلانی و عصبی ثانویه در بیماری بی دلیل نیست.

علائمی که باید جستجو کنید

در حالی که تعدادی از علائم مربوط به بیماری های قلبی ، بیماری های کلیوی و دیابت وجود دارد ، در اینجا چند مورد مهم وجود دارد که باید از آنها آگاه باشید:

بیماری قلبی
ناراحتی قفسه سینه
درد یا فشاری که به بازوی شما گسترش می یابد (راست یا چپ)
تعریق بدون دلیل مشخص
احساس ضربان قلب نامنظم
خستگی که به راحتی ظاهر می شود
بیماری کلیوی
نیاز مکرر به ادرار
ادرار کف آلود یا خونی است
مچ پا و پا متورم است
پوست خشک و خارش دار
کاهش وزن یا اشتهای ضعیف
دیابت
تشنگی شدید بدون دلیل
بی حسی یا سوزن سوزن شدن در دست ها یا پاها
گرسنگی شدید
ادامه خستگی
تکرر ادرار

چه کسی در معرض خطر است؟ راه حل چیست؟

در این مرحله ، متخصصان بهداشت مطمئن نیستند که چه کسی علائم طولانی مدت را دارد و چه کسی این علائم را نخواهد داشت. برخی از افرادی که فقط به بیماری خفیف مبتلا بودند ، همچنان خطر ابتلا به عوارض جانبی طولانی مدت را دارند. در این مرحله ، بهترین شرط برای محافظت از خود واکسن زدن است، حتی اگر قبلاً COVID-19 داشته اید. یک واکسن احتمالاً شما را در برابر عفونت مجدد با یک ویروس یا ویروس خطرناک تر محافظت می کند.

"بهترین روش برای پیشگیری از عوارض COVID همچنان واکسیناسیون است. نشان داده شده است که واکسن ها از بیماری شدید COVID پیشگیری می کنند و از افرادی که ممکن است قبلاً به این عفونت مبتلا شده باشند از بیماری ویروس جدید محافظت می کند. "

برای ثبت درخواست آزمایش کرونا (در منزل و یا محل کارتان) بر روی لینک زیر کلیک کنید 

 

تست کرونا در منزل

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}