5 نکته ای که باید پس از دریافت واکسن ویروس کرونا همچنان رعایت کنید!

اکنون که واکسن COVID-19 برای استفاده تأیید شده است ، برای عموم مردم چه معنایی دارد؟ به یاد داشته باشید ، ممکن است هفته ها یا ماهها طول بکشد تا واکسن بسته به عوامل خطر فردی ، تأمین واکسن و به روزترین راهنمایی های ارائه شده توسط مرکز کنترل بیماری (CDC) و بخش بهداشت ایالتی ، در دسترس شما قرار گیرد. این واکسن با گذشت زمان به صورت فازهایی ، ابتدا به افرادی که بیشترین خطر را دارند و با گذشت زمان ، به افرادی که در معرض خطر کمتری هستند ، تجویز می شود. لطفا صبور باشید زیرا برنامه های واکسیناسیون کشوری واکسن را به صورت مرحله به مرحله در جامعه خود راه می اندازد.

5 نکته ای که باید پس از دریافت واکسن ویروس کرونا همچنان رعایت کنید!

پس از استفاده از واکسن ویروس کرونا، موارد زیر را رعایت کنید :

1. مرتباً ماسک بزنید

ادامه استفاده از ماسک هنگام حضور در جمع یا در اطراف افراد خارج از خانواده نزدیک و اعضای خانه مهم است. همچنین مهم است که فاصله اجتماعی را ادامه دهید. این واکسن از افراد واکسینه شده از ابتلا به بیماری COVID-19 محافظت قابل توجهی می کند ، هنوز هم برای افراد واکسینه شده امکان انتقال ویروس به دیگران وجود دارد و هیچ واکسینی 100٪ موثر نیست.

2. فاصله اجتماعی را همچنان ادامه دهید

رعایت فاصله اجتماعی تا زمانی که اکثریت مردم واکسینه نشوند و تا زمانی که اطلاعات بیشتری در مورد اینکه چه کسی هنوز می تواند ویروس را گسترش دهد، مهم است.

3. شستشوی مرتب دستان خود را قطع نکنید

با شستشوی مکرر و دقیق دست میکروب ها و ویروس های موجود برروی دستتان را از بین ببرید.

4. شما با دریافت یک دوز واکسن لزوما محافظت نمی شوید

دریافت یک دوز واکسن بلافاصله از شما محافظت نمی کند. بعد از دوز دوم ، دو تا سه هفته بیشتر طول می کشد تا شما محافظت شوید. مراقب عوارض جانبی مانند تب ، درد عضلانی و خستگی باشید ، و ماسک زدن ، فاصله اجتماعی و شستن دست را تا زمانی که اکثریت مردم واکسینه شوند ، ادامه دهید.

5. ناقلان و حاملان بدون علامت ویروس کرونا 

واکسن های COVID-19 ممکن است در برابر عفونت شدید محافظت کنند ، اما لزوما از عفونت خفیف یا بدون علامت جلوگیری نمی کنند. این احتمال وجود دارد که یک فرد آلوده هنوز بتواند ویروس را گسترش دهد ، که می تواند دیگران را در معرض خطر قرار دهد.

پس به طور کلی تا زمانی که اطلاعات بیشتری در مورد اینکه چه کسی هنوز می تواند ویروس را منتقل کند و تا زمانی که بیشتر مردم واکسینه نشده اند ، شناخته شود ، ایمنی اساسی را انجام دهید. یعنی ماسک بزنید ، فاصله اجتماعی را رعایت کنید و مرتباً دستان خود را بشویید.

برای ثبت درخواست آزمایش کرونا (در منزل و یا محل کارتان) بر روی لینک زیر کلیک کنید 

 

تست کرونا در منزل

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}