چگونه می دانیم واکسن ویروس کرونا بی خطر است؟

برخی از افرادی که اخیراً ایمن شده اند دچار لخته های غیر معمول شده اند ، از جمله نوعی در مغز به نام ترومبوز وریدی سینوس مغزی (CSVT). این ثابت نمی کند که مقصر واکسن است. خود عفونت کووید نیز می تواند احتمال لخته شدن را افزایش دهد و به طور طبیعی نیز رخ می دهد.

کارشناسان تاکید می کنند که مزایای واکسیناسیون برای اکثریت قریب به اتفاق افراد بیشتر است ، اما برای افراد جوان تر بسیار دقیق تر است. به عنوان یک احتیاط ، نهادهای نظارتی همچنان به نظارت بر وضعیت ادامه می دهند و علائم ، مانند کبودی غیر معمول یا سردرد مداوم پس از واکسیناسیون ، را توصیه می کنند که باید باعث بررسی پزشکی شود و به افراد زیر 40 سال در بریتانیا واکسن متفاوت کووید ارائه می شود.

واکسن کووید چیست؟

واکسن Pfizer-BioNTech (و مدرنا) از تکه های کد ژنتیکی برای ایجاد پاسخ ایمنی استفاده می کند. به این موارد واکسن mRNA گفته می شود. آنها سلول های انسان را تغییر نمی دهند ، بلکه فقط دستورالعمل هایی را برای ایجاد ایمنی در برابر کووید به بدن ارائه می دهند. واکسن Oxford-AstraZeneca از یک ویروس بی ضرر تغییر یافته استفاده می کند تا بیشتر شبیه ویروس همه گیر باشد.

واکسن ها گاهی اوقات حاوی مواد دیگری مانند آلومینیوم هستند که واکسن را پایدار یا موثرتر می کند. واکنش های آلرژیک به واکسن ها نادر است. برای هر واکسن تأیید شده ، مواد تشکیل دهنده ذکر شده است. در تعداد بسیار کمی از افراد واکسن Pfizer-BioNTech واکنش های آلرژیک جدی اما قابل درمان وجود داشته است.

به عنوان یک اقدام احتیاطی ، MHRA می گوید افرادی که سابقه واکنش های آلرژیک قابل توجه به هر یک از اجزای این واکسن را دارند ، در حال حاضر نباید این ضربه را داشته باشند. توجه داشته باشید که داستانهای ضد واکسن بصورت آنلاین از طریق رسانه های اجتماعی منتشر می شود. این پست ها بر اساس توصیه های علمی نیستند (یا واقعیت ها را با اطلاعات غلط ترکیب می کنند). اما نیازی به آزمایشات بالینی طولانی با هزاران داوطلب نیست. در عوض ، می توان از داده های مطالعات موجود و استفاده مداوم از دنیای واقعی استفاده کرد.

چگونه می دانیم واکسن بی خطر است؟

آزمایشات ایمنی در آزمایشگاه ، با آزمایش و تحقیق بر روی سلول ها و حیوانات ، قبل از ادامه به مطالعات انسانی آغاز می شود. اصل این است که از کوچک شروع کنید و تنها در صورت عدم نگرانی از نظر ایمنی به مرحله بعدی آزمایش بروید.

چه زمانی واکسن کرونا دریافت می کنم؟
اگر اطلاعات ایمنی آزمایشگاه ها خوب باشد ، دانشمندان می توانند واکسن را بررسی کنند یا درمان موثر باشد.

این به معنی آزمایش بر روی تعداد زیادی داوطلب است. حدود 40،000 مورد در مورد Pfizer -BioNTech ، اولین مورد در انگلستان. به نیمی از افراد واکسن داده می شود و به نیمی دیگر تزریق دارونما داده می شود. به محققان و شرکت کنندگان گفته نمی شود که تا بعد از نتایج ، از تعصب اجتناب کنند. همه کارها و یافته ها به طور مستقل بررسی و تأیید می شوند. آزمایشات واکسن کووید با سرعت فوق العاده ای انجام شد ، اما هیچ مرحله ای را نادیده نگرفتند - آنها توانستند سریعتر حرکت کنند زیرا افراد زیادی درگیر بودند و پروژه های دیگر کنار گذاشته شد.

تأیید سریع واکسن ها در برابر انواع جدید چیست؟

دانشمندان امیدوارند واکسن های ویروس کرونا را تغییر دهند تا مطمئن شوند که با ظهور انواع جدیدی از این بیماری ، همچنان به حفاظت بالا ادامه می دهند. تنظیم کننده دارویی انگلستان می گوید واکسن های جدید را می توان در صورت نیاز برای تأیید سریع ردیابی کرد.

آیا واکسن عوارضی برای من ایجاد می کند؟

واکسن ها به شما بیماری نمی دهند. در عوض ، آنها به سیستم ایمنی بدن شما آموزش می دهند تا عفونی را که برای محافظت از آنها طراحی شده است ، بشناسد و با آن مبارزه کند. برخی افراد پس از واکسیناسیون علائم خفیف تا متوسطی را تجربه می کنند. این خود بیماری نیست ، بلکه واکنش بدن به واکسن است. واکنشهای شایع که ممکن است بیش از یک نفر از هر 10 نفر را تحت تأثیر قرار دهد و معمولاً طی چند روز بهبود می یابد شامل لرز ، خستگی و درد عضلات است.

چه کسی واکسن یا درمان را تأیید می کند؟

تأیید فقط در بریتانیا داده می شود اگر تنظیم کننده از ایمن و م aثر بودن واکسن خوشحال باشد. بررسی ها پس از تأیید ادامه می یابد تا اطمینان حاصل شود که دیگر عوارض جانبی یا خطرات طولانی مدت وجود ندارد. کارشناسان مستقل در کمیته مشترک واکسیناسیون و ایمن سازی تصمیم می گیرند که چگونه بهتر از واکسن استفاده شود و چه کسی باید آن را دریافت کند.

برای ثبت درخواست آزمایش کرونا (در منزل و یا محل کارتان) بر روی لینک زیر کلیک کنید 

 

تست کرونا در منزل

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}