ملاحظات بالینی برای استفاده از واکسن های COVID-19

در 23 آگوست 2021 ، FDA نماد خارجی مجوز COMIRNATY (واکسن COVID-19 ، mRNA) را که توسط Pfizer برای BioNTech ساخته شده است ، به عنوان یک سری 2 دوز برای پیشگیری از بیماری کروناویروس 2019 (COVID-19) در افراد appro تایید کرد. واکسن همچنین تحت EUA مجاز است تا در موارد زیر استفاده شود.

جلوگیری از COVID-19 در افراد 12 تا 15 سال

واکسن Pfizer-BioNTech COMIRNATY تأیید شده توسط FDA و واکسن COVID-19 مجاز Pfizer-BioNTech از FDA دارای فرمول یکسانی هستند و می توانند از نماد خارجی خارجی برای ارائه سری واکسیناسیون COVID-19 بدون ارائه هیچ گونه نگرانی در مورد ایمنی یا اثربخشی استفاده کنند. بنابراین ، ارائه دهندگان واکسیناسیون می توانند از دوزهای توزیع شده تحت EUA برای اداره سری واکسیناسیون استفاده کنند ، گویی دوزها واکسن مجاز هستند.

مگر در موارد دیگری بیان شده باشد ، در این سند اصطلاحات "واکسن Pfizer-BioNTech COVID-19" یا "Pfizer-BioNTech" به هر دو واکسن COVID-19 تأیید شده توسط FDA Pfizer-BioNTech (COMIRNATY) و Pfizer-BioNTech COVID مجاز FDA اشاره دارند. 

علاوه بر این ، FDA مجاز به استفاده از واکسن های زیر تحت EUA است:

واکسن Moderna COVID-19 در افراد 18 ≥ سال
واکسن COVID-19 Janssen در افراد 18 ≥ سال

واکسنهای Pfizer-BioNTech و Moderna واکسنهای mRNA با فرمول نانوذرات لیپیدی و اصلاح شده با نوکلئوزید هستند که گلیکوپروتئین پیش از تزریق SARS-CoV-2 ، ویروسی که باعث COVID-19 می شود را رمزگذاری می کند. واکسن Janssen یک وکتور آدنوویروس نوع 26 (Ad26) با قابلیت تکثیر ناکارآمد است که گلیکوپروتئین سنبله پیش از تزریق تثبیت شده SARS-CoV-2 را کد می کند. هیچکدام از واکسنهای COVID-19 تأیید شده یا مجاز از FDA در حال حاضر واکسنهای ویروس زنده نیستند.

توصیه هایی برای استفاده از واکسن های کووید -19

کمیته مشورتی در مورد اقدامات ایمن سازی (ACIP) توصیه های "استاندارد" را در مورد استفاده از واکسن هایی که توسط FDA تحت BLA تأیید شده اند و توصیه های "موقت" برای واکسن هایی که تحت FDA تحت EUA مجاز هستند توصیه می کند. ACIP واکسن Pfizer-BioNTech COVID-19 مورد تأیید FDA را برای استفاده در افراد زیر 16 سال توصیه کرده است.

ACIP توصیه های موقت برای استفاده از موارد زیر ارائه کرده است:

واکسن COVID-19 Pfizer-BioNTech در افراد 12 تا 15 سال
واکسن Moderna COVID-19 در افراد 18 ≥ سال
واکسن جانسن (جانسون و جانسون) COVID-19 در افراد زیر 18 سال
CDC ملاحظات بالینی موقت برای استفاده از واکسن های COVID-19

ملاحظات بالینی موقت CDC با داده های ارائه شده به FDA برای BLA یا EUA در مورد واکسن ها ، سایر منابع داده ، دستورالعمل های کلی بهترین روش برای ایمن سازی و نظر متخصص مطلع می شود. این ملاحظات فقط در مورد محصولات واکسنی که در حال حاضر در ایالات متحده تأیید یا مجاز هستند اعمال می شود. وقتی اطلاعات اضافی در دسترس قرار گرفت یا محصولات واکسن اضافی تأیید یا مجاز شدند ، این ملاحظات به روز می شوند.

گروه های سنی تأیید یا مجاز به دریافت واکسن COVID-19 با محصول واکسن هستند

واکسیناسیون COVID-19 برای همه افراد 12 سال به بالا در ایالات متحده برای پیشگیری از COVID-19 توصیه می شود. با این حال ، گروه های سنی تأیید شده تحت BLA یا تحت EUA برای دریافت واکسیناسیون بسته به محصول واکسن متفاوت است:

Pfizer-BioNTech: افراد 12 ≥ سال
Moderna: افراد 18 ≥ سال
Janssen: افراد 18 ≥ سال

در حال حاضر هیچ واکسن COVID-19 مورد تأیید FDA یا FDA برای کودکان زیر 12 سال وجود ندارد. آزمایشات بالینی در حال انجام واکسن COVID-19 در کودکان زیر 12 سال در حال بررسی طیف وسیعی از دوزهای واکسن است که کمتر از دوز استاندارد تجویز شده برای افراد ≥ 12 سال است. داده های این کارآزمایی ها برای تعیین دوز مطلوب برای محافظت از کودکان زیر 12 سال و در عین حال به حداقل رساندن عوارض جانبی احتمالی مورد استفاده قرار می گیرد. کودکان زیر 12 سال نباید در حال حاضر از دوز واکسن COVID-19 (دوزهای استاندارد یا جزئی) استفاده کنند.

تجویز واکسن COVID-19

واکسن های کووید -19 به صورت عضلانی یا به صورت سری دو دوز (Pfizer-BioNTech ، Moderna) یا تک دوز (Janssen) تجویز می شوند. باید یک سری واکسیناسیون اولیه (به عنوان مثال ، یک سری واکسن mRNA 2 دوز mRNA یا یک دوز واکسن Janssen COVID-19) تجویز شود. به افراد توصیه نمی شود بیش از یک سری واکسیناسیون اولیه اولیه COVID-19 را دریافت کنند.

یک فرد پس از دریافت دوز دوم در سری 2 دوز (Pfizer-BioNTech و Moderna) یا 2 هفته پس از دریافت تک دوز واکسن Janssen ، کاملاً واکسینه شده در برابر COVID-19 در نظر گرفته می شود. 1 CDC دارای توصیه های بهداشت عمومی را برای افراد واکسینه شده تهیه کرد. افرادی که منع مصرف واکسیناسیون دارند یا در غیر این صورت یک سری واکسیناسیون را تکمیل نمی کنند ، کاملاً واکسینه در نظر گرفته نمی شوند.

فاصله بین دوزهای واکسن mRNA COVID-19

دوز دوم واکسنهای Pfizer-BioNTech و Moderna باید تا حد ممکن نزدیک به فاصله توصیه شده تجویز شود ، اما زودتر از زمان توصیه شده (یعنی 3 هفته [Pfizer-BioNTech] یا 1 ماه [Moderna]). با این حال ، افرادی که دوز دوم را تا 4 روز قبل یا در هر زمان پس از تاریخ توصیه شده دریافت می کنند ، می توانند کاملاً واکسینه شده تلقی شوند.

برای ثبت درخواست آزمایش کرونا (در منزل و یا محل کارتان) بر روی لینک زیر کلیک کنید 

 

تست کرونا در منزل

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}