در ویروس کرونا، ناقلان اصلی چه کسانی هستند؟

آیا فکر می کنید فقط افرادی که به ویروس کرونا ویروس 2019 آلوده هستند ناقل آن هستند؟ Ken Lyn-Kew ، MD ، متخصص ریه و دکتر ICU ، آنچه شما باید در مورد افرادی که هیچ علائمی ندارند اما COVID-19 (حامل های بدون علامت) را منتقل می کنند ، توضیح می دهد.

در ویروس کرونا، ناقلان اصلی چه کسانی هستند؟

ویروس کرونا به سرعت در سطح جهانی در حال گسترش است و کل کره زمین را در حالت آماده باش قرار داده است. با وجود رعایت اقدامات دقیق شستشوی دست و فاصله اجتماعی ، مهار ویروس SARS-CoV-2 که باعث ایجاد COVID-19 می شود غیرممکن است. تقریباً 80٪ از افراد آلوده به ویروس کرونا به بیماری تنفسی خفیف تا متوسط ​​مبتلا می شوند که معمولاً بدون هیچ گونه درمانی بهبود می یابند. با این حال ، این بیماری می تواند در افراد مسن و افرادی که دارای مشکلات پزشکی زمینه ای مانند بیماری های قلبی عروقی ، دیابت ، بیماری های تنفسی و سرطان هستند ، عوارض جدی ایجاد کند.

دکتر کن لین-کیو: حاملان بدون علامت به وضوح راهی برای گسترش این بیماری هستند. درست؟ در این مورد دیگر هیچ و اگر وجود ندارد. و اگر نمی دانید که به آن مبتلا هستید ، تنها راهی که می دانید آن را به کسی منتقل نمی کنید دور ماندن از افرادی است که می توانید به آنها منتقل کنید. و این به همان چیزهایی برمی گردد که ما چند هفته پیش در هنگام ملاقات در مورد آنها صحبت کردیم ، دستان خود را بشویید ، اطراف خود را تمیز کنید ، جایی که نیازی به بیرون رفتن ندارید بیرون نروید ، صورت خود را لمس نکنید همه آن چیزها ، به خصوص اگر بدون علامت باشید. ممکن است بدون علامت باشید ، اما ممکن است این ویروس را در همه جا بگذارید تا افراد دیگر به آن مبتلا شوند.

حاملان بدون علامت COVID - 19 که علائم بالینی ندارند ، اما آزمایش مثبتی برای ویروس عامل ویروس (SARS - CoV - 2) در نمونه های تنفسی یا سایر نمونه ها دارند ، توجه دانشمندان در سراسر جهان را به خود جلب کرده است.

تاکنون ممکن است ناقلهای بدون علامت COVID - 19 با روش های زیر پیدا شود. 3 اول ، تماس های نزدیک موارد تأیید شده COVID - 19 ممکن است به عنوان ناقلین بدون علامت در طول دوره مشاهده پزشکی آنها شناخته شود. دوم ، حاملان بدون علامت در بررسی شیوع خوشه COVID - 19 با شناسایی فعال پیدا شده است. سوم ، عفونت بدون علامت در هنگام ردیابی منابع بالقوه عفونت COVID - 19 بیمار قابل تشخیص است. چهارم ، حاملان بدون علامت ممکن است در جمعیت غربالگری با سابقه سفر یا زندگی در مناطق اپیدمی COVID - 19 تشخیص داده شوند. پنجم ، حاملان بدون علامت می توانند در طی تحقیقات اپیدمیولوژیک و غربالگری فرصت طلبانه شناسایی شوند. مطالعات قبلی انتقال بدون علامت را به اعضای خانواده گزارش کرده و نمونه ای از انتقال بدون علامت را در دوره کمون توصیف کرده است. 6 حامل بدون علامت می توانند مقادیر مشابه ویروس را به بیماران علامت دار منتقل کنند.

از اول آوریل سال 2020 ، تعداد مبتلایان به علامت بدون علامت از طریق کمیسیون بهداشت ملی جمهوری خلق چین به صورت روزانه گزارش می شود و اقدامات مدیریتی زیر برای انجام حداقل خطر انتقال آنها در چین انجام شده است. اول ، افرادی که به عنوان آلوده کننده علامت بدون علامت شناخته می شوند به مدت 14 روز جدا می شوند ، که ممکن است از تبدیل شدن آنها به منبع سرایت جلوگیری کند. با آزمایش اسید نوکلئیک منفی روی دو نمونه متوالی با فاصله حداقل 24 ساعت می توان آن ها را از انزوا برداشت. 

دوم ، تحقیقات اپیدمیولوژیک آلوده به علامت بدون علامت تقویت می شود و ضد عفونی دقیق در محل زندگی آنها مانند خانه ها ، موسسات پزشکی ، بخش های انزوا ، ابزارهای حمل و نقل و مراکز مشاهده پزشکی انجام می شود. سوم ، از آنجا که تشخیص حامل های بدون علامت برای کنترل سریع آنها مهم است، روشهای غربالگری فعلی نیز باید تقویت شوند. غربالگری اسید نوکلئیک برای مردم عملی و سریع است. با این حال ، به دلیل جمع آوری نمونه ها ، روش های آزمایش ، پایداری محصول، نتایج منفی کاذب به طور مکرر گزارش شده است که مانع از تشخیص موارد و کنترل بیماری می شود. بنابراین ، غربالگری و نظارت چندگانه در ترکیب اسید نوکلئیک با آنتی ژن ها و آنتی بادی ها در خون و سایر مایعات بدن توصیه می شود.

از آنجا که حاملان بدون علامت علائم بالینی ندارند ، شناسایی ، تشخیص و جداسازی آنها دشوار است. این امر می تواند منجر به ایجاد حفره هایی در اقدامات پیشگیری و كنترل شود و در نتیجه در كنترل شیوع COVID ‐ 19 افزایش یابد. آموزش بهداشت عمومی باید تقویت شود و شکل گیری عادات بهداشتی مهم مهم است. به طور خاص ، آگاهی از محافظت از خود ، نظارت و اداره خود و آموزش قبل از خدمات برای افراد خاص فوق العاده ، برای کاهش شیوع عفونت های بدون علامت حیاتی است. 

برای ثبت درخواست آزمایش کرونا (در منزل و یا محل کارتان) بر روی لینک زیر کلیک کنید 

 

تست کرونا در منزل

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}