ویروس کرونا (COVID-19) و فیبروز سیستیک

افراد مبتلا به فیبروز کیستیک (CF) ممکن است در طول بیماری همه گیر COVID-19 در مورد سلامتی خود اضطراب داشته باشند. با این حال ، هیچ شواهدی وجود ندارد که نشان دهد احتمال ابتلا به CVID-19 در بیماران مبتلا به CF بیشتر است، طبق گفته دکتر جنیفر تیلور-کوزار : "آنچه ما می دانیم این است که کسانی که CF دارند بیشتر در معرض خطر تأثیرات شدید COVID-19 بر روی ریه های خود هستند."

بیماران مبتلا به فیبروز کیستیک به فاصله گرفتن از اجتماع عادت کرده و اقدامات احتیاطی دیگری را برای جلوگیری از بیماری انجام می دهند. در حقیقت ، این عادات ممکن است دلیل این باشد که کمتر از حد انتظار بیماران فیبروز کیستیک گزارش کرده اند که مبتلا به COVID-19 شده اند. دکتر تیلور-کوزار می گوید ، "به طور کلی ، افراد مبتلا به CF به طور مداوم مبتلا به COVID-19 نمی شوند ، زیرا این عادت دارند که مرتباً دستان خود را بشویند ، در خانه بمانند و از افراد دیگر شش فوت فاصله داشته باشند."

ویروس کرونا (COVID-19) و فیبروز سیستیک

مراقبت معمول از فیبروز سیستیک در طول COVID-19

بیماری همه گیر COVID-19 دشوارتر کردن درمان فیبروز کیستیک در مراکز بهداشتی درمانی است. بنیاد فیبروز سیستیک به بیماران توصیه می کند هر سه ماه یک بار برای معاینه عمیق به پزشکان خود مراجعه کنند. به گفته دکتر تیلور-کوزار ، در طی همه گیری ، بسیاری از ارائه دهندگان خدمات بهداشتی از telehealth برای ارتباط با بیماران CF استفاده می کنند. وی توضیح داد: "Telehealth اجازه دهید پزشکان در مورد داروهای خود و هر چیزی که به دلیل علائم خفیف COVID بدون نیاز به ترک خانه از بیمار نیاز به تغییر دارد ، به بیماران مشاوره دهند."

درمان COVID-19 برای بیماران CF

اگر یک بیمار فیبروز کیستیک با COVID-19 بیمار شود ، ممکن است درمان بیمار همانند بیمار بدون CF باشد.

"اگر این فقط یک سرفه خفیف و فقط کمی تب باشد ، پزشکان علائم را به همان روشی مدیریت می کنند که افراد بدون CF را مدیریت می کنند. بنابراین ، آنها می توانند Tylenol یا Advil را مصرف کنند. اگر علائم آنها افزایش یابد ، ما می توانیم درمان های خود را افزایش دهند. "دکتر تیلور-کوثر توضیح داد.

از آنجایی که علائم COVID-19 برای بیمار فیبروز کیستیک بدتر می شود ، ممکن است لازم باشد برای درمان شدیدتر به بیمارستان مراجعه کنند. دکتر تیلور-کوثر به بیماران CF توصیه می کند که برای تأمین علائم COVID-19 در هر صورت برنامه ای با ارائه دهنده خدمات خود تنظیم کنند.

اقدامات احتیاطی سالم

بسیاری از مراحلی که بیماران فیبروز سیستیک برای حفظ سلامتی هر روز برمی دارند ، بیش از هر زمان دیگری برای جلوگیری از ابتلا به بیماری مانند COVID-19 مهم هستند. این مراحل شامل موارد زیر است:

  • قرنطینه را ترک نکنید مگر اینکه کاملا ضروری باشد.
  • هنگامی که نزدیک دیگران هستید ، چهره خود را بپوشید.
  • فاصله اجتماعی حداقل شش فوت را حفظ کنید.
  • دستان خود را به طور منظم حداقل 20 ثانیه با آب و صابون بشویید.
  • از تماس با هر کسی که بیمار است خودداری کنید.
  • سطوح غالباً لمس شده را غالباً ضدعفونی کنید.
  • از دست زدن به چشم ، بینی و دهان خودداری کنید.

فیبروز سیستیک ممکن است اثرات COVID-19 را شدیدتر کند ، بنابراین کاهش خطر ابتلا به این بیماری بیش از هر زمان دیگری مهم است.

 

برای ثبت درخواست آزمایش کرونا (در منزل و یا محل کارتان) بر روی لینک زیر کلیک کنید 

 

تست کرونا در منزل

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}