غربالگری COVID-19 چقدر موثر است؟

غربالگری با هدف شناسایی وضعیتی در افرادی که ممکن است هیچ علائمی نداشته باشند وجود دارد. برخی از افراد ممکن است ویروس COVID-19 داشته باشند اما سالم به نظر می رسند یا فقط علائم خفیفی دارند. شناسایی افراد آلوده مهم است تا بتوانند از دیگران دوری کنند و از مراقبت های مناسب استفاده کنند. شناسایی نادرست COVID-19 در افراد سالم می تواند منجر به انزوای غیر ضروری از خود و آزمایش های بعدی شود. شناسایی نادرست هیچ عفونی در افراد آلوده می تواند ویروس را گسترش دهد.

غربالگری COVID-19 می تواند شامل بررسی دما ، یا س askingال در مورد سفرهای بین المللی یا تماس با موارد COVID-19 یا آزمایشات سریع باشد. غربالگری می تواند از طریق تلفن ، آنلاین یا حضوری ، در خانه ها ، کلینیک ها ، محل کار ، فرودگاه ها یا مدارس انجام شود.

فهرست آنچه در این مقاله می خوانید:

غربالگری COVID-19 چقدر موثر است؟

ما می خواستیم شناسایی کنیم:

  • مزایا و تأثیرات منفی غربالگری افراد به ظاهر سالم برای عفونت COVID-19 
  • آیا غربالگری می تواند افراد مبتلا و بدون علائم را به درستی شناسایی کند.

ما 22 مطالعه پیدا کردیم. 17 نفر ارزیابی شدند (مطالعات هم گروهی) و پنج نفر مدل تولید شده توسط رایانه (مطالعات مدل سازی) بودند. مطالعات در ایالات متحده آمریکا ، اروپا و آسیا انجام شد.

فواید و اثرات منفی

دو مطالعه مدل سازی در مورد فواید و تأثیرات منفی غربالگری گزارش داده اند. یکی پیشنهاد کرد که پرسیدن علائم در فرودگاه ها ممکن است واردات افراد آلوده را کمی کند کند ، اما متوقف نمی کند. مدل دیگری گزارش داد که غربالگری هفتگی یا دوهفته ای از کارکنان مراقبت های بهداشتی ممکن است انتقال به بیماران و سایر کارکنان مراقبت های بهداشتی در بخش های اورژانس را کاهش دهد. هیچ مطالعه ای در مورد اثرات منفی غربالگری گزارش نشده است.

شناسایی افراد آلوده

هفده مطالعه کوهورت و سه مطالعه مدل سازی گزارش دادند که آیا غربالگری می تواند افراد دارای و بدون ویروس را به درستی شناسایی کند. مطالعات به طور گسترده ای در سطح پایه COVID-19 ، تنظیمات و روش ها متفاوت بود. همه مطالعات گروهی استراتژی های غربالگری را با آزمایش "استاندارد طلا" به نام RT-PCR مقایسه کردند.

تمام استراتژی های غربالگری (17 مطالعه ، 17574 نفر) ، به اشتباه شناسایی شده است:

  • بین 20 تا 100 از 100 فرد آلوده به عنوان سالم 
  • بین 0 تا 38 نفر از 100 فرد سالم که مبتلا هستند

درخواست علائم (13 مطالعه ، 16،762 نفر) ، به اشتباه شناسایی شده است:

  • بین 40 تا 100 از 100 فرد آلوده به عنوان سالم
  • بین 0 تا 34 از 100 فرد سالم به عنوان آلوده

اندازه گیری دما سوال در مورد سفرهای بین المللی ، قرار گرفتن در معرض افراد آلوده شناخته شده و قرار گرفتن در معرض افراد آلوده شناخته شده یا مشکوک (6 مطالعه ، 14،741 نفر) ، به اشتباه شناسایی شده است:

  • بین 77 تا 100 نفر از 100 فرد آلوده به عنوان سالم
  • بین 0 تا 10 از 100 فرد سالم به عنوان آلوده

درخواست علائم به علاوه اندازه گیری دما (2 مطالعه ، 779 نفر) ، به اشتباه شناسایی شده است:

  • بین 31 تا 88 از 100 فرد آلوده به عنوان سالم
  • بین 0 تا 10 نفر از 100 فرد سالم که مبتلا هستند

از دو مطالعه کوچک در مورد آزمایشات سریع آزمایشگاهی و ارزیابی مکرر علائم ، شواهد کافی برای تشخیص دقیق بودن آنها در شناسایی افراد سالم و آلوده وجود ندارد.

مطالعات مدل سازی

سه مطالعه از غربالگری ورود و خروج در فرودگاه ها مدل سازی شده است. یک مطالعه 70٪ از مسافران آلوده را از دست داده است. دیگری 90٪ از عفونت ها را شناسایی کرد ، اما از یک سناریو غیرواقعی استفاده کرد. روش سوم از روش های بسیار غیرقابل اعتماد استفاده کرده است بنابراین ما نمی توانیم از شواهد این مطالعه استفاده کنیم.

چقدر از نتایج مطالعات اطمینان داریم؟

اعتماد ما به این یافته ها محدود است زیرا اکثر مطالعات روش غربالگری آنها را به روشنی توصیف نکرده است ، برخی موارد بسیار کمی از عفونت ها را پیدا کردند و انواع شرکت کنندگان و تنظیمات بسیار متفاوت است ، قضاوت در مورد اینکه آیا نتایج به طور گسترده اعمال می شود دشوار است.

نتیجه گیری :

غربالگری یک بار مصرف در افراد به ظاهر سالم احتمالاً افراد مبتلا را از دست خواهد داد. ما مطمئن نیستیم که غربالگری ترکیبی ، ارزیابی مکرر علائم یا آزمایشات سریع آزمایشگاهی مفید هستند. با آلوده شدن افراد بیشتر ، غربالگری موارد بیشتری را شناسایی می کند. با این حال ، از آنجا که غربالگری می تواند افراد آلوده را از دست بدهد ، اقدامات بهداشت عمومی مانند پوشش صورت ، فاصله فیزیکی و قرنطینه برای افرادی که ظاهراً سالم هستند ، همچنان بسیار مهم است.

برای ثبت درخواست آزمایش کرونا (در منزل و یا محل کارتان) بر روی لینک زیر کلیک کنید 

 

تست کرونا در منزل

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}