پرسش و پاسخ با پروفسور پیتر پیوت در خصوص ویروس کرونا

پروفسور پیتر پیوت که 40 سال گذشته را صرف ردیابی و مبارزه با ویروس ها کرده است ، می گوید ما فقط در ابتدای شیوع ویروس کرونا هستیم. اگرچه ممکن است موج دوم شکلی متفاوت از موج اول داشته باشد. این فرد در 27 سالگی به کشف ابولا کمک کرد و مبارزه با HIV و ایدز را رهبری کرد ، در اوایل سال جاری به انجمن تحقیقات درخصوص ویروس کرونا پیوست.

پرسش و پاسخ با پروفسور پیتر پیوت در خصوص ویروس کرونا

پس از 40 سال در تعقیب ویروس ها ، اخیراً با ویروس کرونا تماس نزدیک گرفته اید. چطور هستید؟

از ابتدای بیماری تا بهبودی سه ماه طول کشید ، اما اکنون کم و بیش به حالت عادی برگشته ام. اما این (تجربه من) نشان داد که Covid-19 بیشتر از آنفولانزا است یا اینکه 1٪ تحت مراقبت های ویژه قرار می گیرند و می میرند. چیزهای زیادی در این بین وجود دارد.

اما این بینش جدیدی به من داد. اکنون ویروس را از درون می شناسم - نه فقط مطالعه یا مبارزه با آن. این دیدگاه کاملاً متفاوتی است.

اول از همه ، این (بحران) در مورد مردم است. بسیاری از ارتباطات رسمی Covid-19 در مورد مسطح کردن منحنی و به سختی درمورد افراد است. ثانیا ، از نظر بینش ، این واقعیت که این نوع "آنفولانزا یا مراقبت ویژه" نیست. تعداد زیادی از افراد مبتلا به بیماری های مزمن در این کشور حضور خواهند داشت.

سپس شخصاً انگیزه من را برای مبارزه با ویروس دو چندان می کند. بعد از اینکه در بیشتر زندگی من با ویروس ها مبارزه کردم ، آنها اکنون مرا به دست آوردند ، اما من فکر می کنم این تجربه انسانی است که تفاوت زیادی ایجاد می کند. این همان چیزی است که ما می گوییم - این اصطلاح در هلندی است - ervaringsdeskundige (یک متخصص با تجربه). این از سیاست های اجتماعی ناشی می شود. بنابراین شما فقط متخصصانی ندارید که به مردم بگویند چه چیزی برای آنها خوب است. شما همچنین با افرادی که تحت تأثیر قرار گرفته اند صحبت می کنید. و من از جنبش ایدز آمده ام. بنابراین در اچ آی وی ، ما آرزو نداریم بدون درگیر کردن افراد مبتلا به اچ آی وی ، تحقیق ، طراحی ، حتی (انجام) تحقیق را انجام دهیم. بنابراین این نوع تفکر من است.

در حال حاضر ، بیش از 9 میلیون مورد در جهان وجود دارد و همه گیر در آمریکای لاتین در حال گسترش است. از نظر شما وضعیت فعلی چگونه است؟

خوب ، رک و پوست کنده ، اول از همه ، مطمئناً ارقام دست کم گرفته می شوند زیرا این موارد تایید شده است. بنابراین ما احتمالاً نزدیک به بیش از 20 میلیون نفر و به زودی نیم میلیون نفر مرگ و میر داریم. همراه با HIV ، که اکنون یک اپیدمی خاموش است که هنوز هم سالانه 600000 نفر را به کام مرگ می کشاند ، و آنفلوانزای اسپانیایی ، این ویروس (کرونا ویروس) است که قطعاً بزرگترین ، نه فقط اپیدمی ، بلکه همچنین بحران اجتماعی در زمان صلح است.

وقتی به اروپا فکر می کنیم ، تقریباً هر کشوری موفق شده است ویروس را کاهش دهد ، این خبر خوبی است. جوامع در حال بازگشت هستند و اقدامات مختلف را آرام می کنند.

و اکنون باید خود را برای به اصطلاح موج دوم آماده کنیم. امیدوارم که این یک سونامی نباشد ، اما بیشتر شبیه شیوع بیماری هایی است که قبلاً در یک مرکز بسته بندی گوشت در آلمان یا کره در اطراف کلوب های شبانه داشته ایم. همچنین ، در انگلیس ، ما هنوز در برخی از خانه های مراقبت (مبتلا به شیوع) هستیم. بنابراین من فکر می کنم این چیزی است که ما باید برای آن آماده کنیم. حقیقت این است: ما فقط در ابتدای این همه گیری هستیم. تا زمانی که افرادی مستعد ابتلا به ویروس باشند ، ویروس از آلودگی به ما بسیار خوشحال خواهد شد زیرا برای زنده ماندن به سلول های ما احتیاج دارد.

آیا دلیل خوش بینی وجود دارد؟

خبر خوب همچنین همکاری علمی بی سابقه ای است. به سختی می توان با تمام اطلاعات و دانش جدیدی که از چیزی بیرون می آید که قدمت آن فقط پنج ماه است سخت است ، همراه باشید. گاهی اوقات می گویم: "خدای من ، چگونه می توانم با همه انتشارات همراه شوم؟" اما از طرف دیگر ، این یک مشکل خوب است ، زیرا در اپیدمی های گذشته ، اطلاعات به اشتراک گذاشته نمی شد. همچنین بی سابقه این است که صنعت و کشورها سرمایه گذاری عظیمی در تولید واکسن ، دارو و غیره می کنند. بنابراین کمی آستر نقره ای است.

اگر فقط ابتدای همه گیری هستیم ، چه مدت می تواند دوام بیاورد؟

من توپ کریستالی خود را در اینجا ندارم ، اما ممکن است چندین سال طول بکشد. من می گویم که در کوتاه مدت یا میان مدت ، یک واکسن می تواند تفاوت زیادی ایجاد کند ، اگر چه شک دارم که این یک واکسن 100٪ موثر باشد. قول هایی داده شده است که شاید صدها میلیون واکسن تا ماه اکتبر در دسترس باشد. برای همه اهداف عملی ، سال 2021 خواهد بود و این واقعاً می تواند اپیدمی را به طرز گسترده ای تحت کنترل درآورد.

اما ما باید به تغییر نحوه تعامل خود با یکدیگر ادامه دهیم. برای مثال ، وقتی ژاپن را نگاه می کنید ، برای نسلهای گذشته مردم برای محافظت از دیگران حتی هنگام سرماخوردگی از ماسک صورت استفاده می کنند. بنابراین ، علاوه بر حساب کردن روی این واکسن جادویی ، به تغییر رفتار کاملاً گسترده ای نیز نیاز است.

حتی اگر یک واکسن بتواند از بیمار شدن افراد جلوگیری کند ، شما اشاره کردید که بسیاری از افراد دچار بیماری مزمن می شوند. چگونه باید پاسخ در بلند مدت را شکل داد؟

همه ما درگیر بحران حاد هستیم و اگرچه اکنون کمی وقت داریم تا خود را برای این شیوع موج دوم آماده کنیم ، اما به یک نگاه طولانی مدت نیز نیاز داریم. این برای تأثیر اقتصادی و اجتماعی واضح است. حتی سلامت روان ، نه تنها در زمینه اپیدمی ، بلکه در مقابل اقدامات مقابله ای - در انزوا ، قرار نگرفتن بچه ها به مدرسه و غیره. که می تواند نابرابری ها و نابرابری های اجتماعی را نیز تشدید کند. اپیدمی ها اغلب خطوط گسل در جامعه را آشکار می کنند و نابرابری ها را تشدید می کنند. این فراتر از جنبه های بیولوژیکی و پزشکی است ، اما این همان چیزی است که ما باید در حال حاضر برنامه ریزی کنیم.

برای ثبت درخواست آزمایش کرونا (در منزل و یا محل کارتان) بر روی لینک زیر کلیک کنید 

 

تست کرونا در منزل

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}