مقایسه COVID-19 و آلرژی - آیا من آلرژی دارم یا COVID-19؟

اگر احساس عطسه ، تب ، تنگی نفس ، خستگی یا درد دارید ، ممکن است از خود بپرسید که آیا علائم و نشانه های شما به دلیل آلرژی های فصلی یا COVID-19 است. COVID-19 یک بیماری تنفسی ویروسی است (SARS-CoV-2 نام ویروس است) که در دسامبر سال 2019 شناسایی شد. در مقابل ، آلرژی عوامل مختلفی را تحریک می کند ، مسری نیست و برای بسیاری از نسل ها در انسان شناسایی شده است. COVID-19 حدود 2 تا 14 روز دوره کمون دارد ، در حالی که علائم آلرژی دوره کمون ندارند. انتقال شخص به فرد بیماری ویروسی را گسترش می دهد. آلرژی مخصوص هر فرد است و به افراد دیگر سرایت نمی کند.

COVID-19 با افزایش شدت علائم و نشانه ها در افرادی که علائم دارند ، طی چند روز پیشرفت می کند ، در حالی که افراد مبتلا به آلرژی معمولاً چند دقیقه تا چند ساعت پس از قرار گرفتن در معرض ماده محرک ، علائم و نشانه هایی دارند. COVID-19 و آلرژی ها ، در صورت شدید بودن ، ممکن است به پشتیبانی تنفسی اضطراری و سایر مراقبت های حمایتی نیاز داشته باشند. این نیاز می تواند به سرعت در برخی افراد ایجاد شود. یک تفاوت بین COVID-19 و واکنشهای آلرژیک شدید (به عنوان مثال آنافیلاکسی) این است که بیماران شدید آلوده به COVID-19 معمولاً قبل از نارسایی تنفسی دچار تب شدید و لرز هستند. همچنین ، آزمایش های سریعی وجود دارد که می تواند افراد آلوده به ویروس SARS-CoV-2 را شناسایی کند. (برای انجام تست پی سی آر کرونا در منزل کافیست برروی لینک تست کرونا کلیک کنید) آزمایشات مربوط به آلرژی برای تعیین عوامل محرک ممکن است به مرور زمان انجام شود.

فهرست آنچه در این مقاله می خوانید:

کاربر گرامی توجه : شما میتوانید تست کرونا را بدون نگرانی و رفت آمد به خانه یا محل کارتان بیارید، برای انجام آن کافیست برروی لینک تست کرونا در منزل کلیک کنید.

مقایسه COVID-19 و آلرژی

علائم و نشانه های COVID-19

علائم COVID-19 از نظر شدت متفاوت است. این علائم می تواند علائم شبیه آنفولانزا مانند :

  • تب
  • سرفه کردن
  • لرزیدن
  • از دست دادن حس بویایی (آنوسمی) یا چشایی (سن)
  • سردرد
  • درد عضلانی
  • مشکل تنفس
  • تنگی نفس
    در بعضی مواقع ، ممکن است افراد علائم و نشانه هایی داشته باشند که شامل اسهال ، گلو درد ، گرفتگی بینی یا آبریزش بینی و درد و بدن است.

آلرژی 

به دلیل حساسیت بیش از حد در پاسخ سیستم ایمنی بدن به ماده ای معمولاً بی ضرر در محیط ، آلرژی ایجاد می شود. چنین موادی (معروف به آلرژن) ممکن است باشد.

خوراکی ها
مواد شیمیایی مانند عطرها 
گیاهان 
شوره حیوانات 

برای بیمار ، یک یا چند ماده در معرض غشای مخاط یا پوست ممکن است واکنش آلرژیک ایجاد کند (به عنوان مثال ، حمله آسم ، بثورات پوستی و علائم ذکر شده در جدول بالا). در مقابل ، COVID-19 بیماری ناشی از ویروس SARS-CoV-2 است. آلرژی مسری نیست ، اما COVID-19 بسیار مسری است. به ندرت آلرژی مشکلات تهدید کننده زندگی ایجاد می کند (به جز حمله حاد شدید آسم) ، در حالی که حدود 20٪ از عفونت های COVID-19 می تواند به مراقبت از بیمارستان نیاز داشته باشد. ذات الریه معمولاً با آلرژی اتفاق نمی افتد اما افراد مبتلا به عفونت SARS-CoV-2 نسبتاً شدید اغلب به ذات الریه مبتلا می شوند. برخی از آلرژی ها به صورت فصلی اتفاق می افتند (تولید گرده ، "فصل آلرژی"). به دلیل کمبود داده ها ، فصلی بودن هنوز با COVID-19 مشهود نیست.

 

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}