ویروس COVID-19 میزان استرس را در زنان باردار افزایش داده است!

COVID-19 مشکلات جدیدی را برای زنان باردار ایجاد کرده است ، گروهی که پیش از همه گیری ، در حال حاضر با بالاترین میزان مرگ و میر مادران در کشورهای پیشرفته روبرو شده اند. بر اساس مطالعه دانشگاه ایالتی واشنگتن که اخیراً در مجله BMC Pregnancy and Childbirth منتشر شده است ، یکی از بزرگترین نگرانی های آنها ابتلای نوزاد به بیماری کرونا است. برخی از زنان ابراز نگرانی كردند كه انجام زایمان در بیمارستان باعث می شود كه مبتلا به ویروس شوند و سپس مجبور به جدا شدن از نوزاد خود شوند.

محققان همچنین دریافتند که بیماری همه گیر نگرانی های مالی زنان باردار را افزایش می دهد ، یافتن غذای سالم را دشوار می کند و باعث می شود آنها در قرارهای قبل از تولد از دست بروند. این مطالعه حتی سطح بیشتری از استرس و عدم حمایت اجتماعی در میان زنان مختلف و زنان باردارِ کم درآمد را نشان داد و بر افزایش اختلافات سلامتی که قبلاً قبل از همه گیری وجود داشته است ، اشاره داشت.

فهرست آنچه در این مقاله می خوانید:

باربوسا-لیکر گفت: "ما می دانیم که استرس قبل از تولد روی رشد جنین تأثیر می گذارد ، بنابراین اینها واقعاً نگرانی های بزرگی هستند."

برای مطالعه ، تیم تحقیقاتی WSU پاسخ های نظرسنجی بیش از 160 زن باردار و پس از زایمان را از 28 آوریل تا 30 ژوئن 2020 تجزیه و تحلیل کرد. آنها هم پاسخ های کمی بررسی را از کل گروه و هم پاسخ های کیفی عمیق تر را از یک زیرمجموعه جمع آوری کردند.

ویروس COVID-19 میزان استرس را در زنان باردار افزایش داده است!

در این مطالعه ، 52٪ از زنان باردار و 49٪ از زنان پس از زایمان نگران ابتلای نوزادان به COVID-19 بودند و 46٪ از بیمارانی كه قصد داشتند زایمان كنند یا زایمان كرده بودند ، اطلاعات بیشتری در مورد پروتكل های COVID-19 دریافت كرده بودند. در بخش کیفی این نظرسنجی ، زنان بسیاری از نگرانی های جدی را گزارش کردند. به عنوان مثال ، یک شرکت کننده خاطرنشان کرد که نگرانی اصلی آنها در طی همه گیر شدن بیماری ابتلا به COVID-19 و مرگ است.

برخی دیگر هنگام زایمان نگران ابتلا به ویروس در بیمارستان بودند و اینکه سیاست های COVID-19 آنها را مجبور می کند از نوزاد تازه متولد شده خود جدا شوند یا شریک زندگی خود را از اتاق زایمان دور نگه دارند. باربوسا-لیکر گفت که بیمارستانها به ویژه در ابتدای اقدامات اقامت در خانه سیاستهای مختلفی دارند ، اما اکنون توصیه می شود نوزادان و مادران کنار هم باشند.

در طول دوره بررسی ، 27٪ از زنان باردار ناتوانی در بدست آوردن غذای سالم و 25٪ از قرار ملاقات قبل از تولد را فراموش کرده اند. امور مالی نیز به عنوان یک مسئله اساسی ظهور کرد: 19٪ گزارش کردند که درآمدشان کاهش یافته است. 9٪ از کار اخراج و 10٪ دیگر گزارش داده اند که شخصی در خانه آنها شغل خود را از دست داده است. همچنین در نمونه بررسی ، به نظر می رسد زنان باردار نسبت به زنان پس از زایمان که قبلا زایمان کرده اند ، استرس بیشتری دارند.

زنان باردار ایالات متحده در حال حاضر با استرس های بیشتری نسبت به بسیاری از همسن و سالان خود در کشورهای صنعتی مواجه هستند. بر اساس گزارشی از نه کمیته بررسی مرگ مادران ، آنها بالاترین میزان مرگ و میر مادران را در کشورهای پیشرفته دارند و عوامل استرس زای اجتماعی و محیطی به خطر مرگ زنان ایالات متحده در سال اول بارداری کمک می کند.

مطالعات قبلی همچنین نشان داده است که زنان باردار ایالات متحده اضطراب و افسردگی بالاتری نسبت به زنان هلندی و استرس روانی بیشتری نسبت به زنان انگلیسی دارند - و این قبل از COVID-19 بود. باربوسا-لیکر گفت ، نتایج مطالعه اخیر WSU نیاز به منابع بیشتر و حمایت از زنان باردار را تقویت می کند ، به ویژه در هنگام شیوع همه گیری ویروس

راه هایی برای کاهش استرس در بارداری :

از بهترین راه های کاهش استرس در بارداری نوشتن افکاری است که در سر دارید

گاهی برداشتن یک قلم و کاغذ و یادداشت کردن افکاری که در سر دارید می‌تواند تاثیر به‌سزایی در روحیه‌تان داشته باشد چراکه با بیرون ریختن این افکار، نگرانی‌ها و استرس‌هایتان از بین می‌رود و افکار مزاحم از شما دور می‌شود.

ورزش کنید

ورزش می‌تواند حال‌تان را بهتر کند. ورزش‌کردن در دوران بارداری کاملا بی‌خطر است. اگر قبل از باردارشدن ورزش نمی‌کرده‌اید، الان زمان خوبی برای شروع است. البته باید ورزش ‌های ملایم را انتخاب کنید.

برای رسیدن به آرامش روانی، روش ‌های مکمل را به ‌کار بگیرید

ماساژ روشی عالی برای از بین ‌بردن استرس است. اگر از روغن ‌های مخصوص ماساژ استفاده می‌کنید، حتما از قبل بررسی کنید و ببینید آیا این مواد برای استفاده در دوران بارداری بی ‌خطر هستند یا خیر. مدیتیشن و تکنیک‌های دید مثبت هزینه ‌ای ندارند و هرجا باشید، می‌توانید انجام ‌شان دهید. این روش‌ها با تمرکز ذهن بر موضوعی خاص، شما را به آرامش می ‌رسانند و معمولا در یوگا کاربرد دارند.

برای ثبت درخواست آزمایش کرونا (در منزل و یا محل کارتان) بر روی لینک زیر کلیک کنید 

 

تست کرونا در منزل

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}