شرایط مسافرت کردن در شیوع ویروس کرونا

با شیوع و همه گیری ویروس کرونا در بسیاری از کشور‎های دنیا از جمله ایران، برخی از قوانین پرواز‎های داخلی و خارجی برای مسافران تغییر پیدا کرده است. بر این اساس اگر بخواهید از طریق پرواز به سایر کشور‎های دنیا سفر کنید، لازم است نتیجه تست pcr کرونا را داشته باشید. ایران ورود اتباع تعدادی از کشورها را به حالت تعلیق درآورده است و پروازهای تجاری کمتر از حد معمول است. باید آخرین اطلاعات را با شرکت هواپیمایی یا آژانس مسافرتی خود چک کنید. برخی از خطوط هوایی تجاری مانند قطر ایرویز، ترکیش ایرلاینز، امارات و ایران ایر در حال فعالیت هستند. اگر در حین سفر به ایران یا از ایران در حال عبور از کشور ثالثی هستید، ممکن است بخواهید آخرین شرایط ورود آنها را بررسی کنید.

توجه : برای راهنمایی بیشتر توسط همکاران ما با شماره 88198077-021 تماس بگیرید.

فهرست آنچه در این مقاله می خوانید:

مسافرانی که از تعدادی از کشورها از راه های مختلف وارد می‌شوند باید در بدو ورود تحت آزمایش PCR COVID-19 قرار گیرند، برای مدت زمان مناسب در خانه‌های خود ایزوله شوند و پروتکل‌های مربوطه را رعایت کنند. در حال حاضر استفاده از ماسک در اماکن عمومی سرپوشیده الزامی است. 

تدابیر و محدودیت هایی در ایران اعمال شده است، از جمله تعطیلی موقت مشاغل و زیارتگاه های غیر ضروری و لغو برخی رویدادهای عمومی. هر استان می تواند محدودیت هایی را برای پاسخ به پیک های موضعی در عفونت ها ایجاد کند. این ممکن است شامل قفل کردن و محدودیت حرکت باشد و ممکن است با هشدار کمی معرفی شود.

محدودیت های سفر داخلی، از جمله به مناطق مهم گردشگری و زیارتی، ممکن است در کوتاه مدت اعمال شود.

نکته : آزمایشگاه مندل با داشتن مجوز رسمی از وزارت بهداشت برای انجام تست کرونای پرواز و همچنین برای مسافرینی که به جواب آزمایش کرونا برای پرواز نیاز دارند قادر است جواب انگلیسی هم صادر کند. چنانچه قصد دارید آزمایش کرونا را انجام دهید کافیست برروی لینک آزمایش کرونا کلیک کنید. برای این منظور لازم است تا تصویر پاسپورت خود را در زمان نمونه گیری به کارشناس آزمایشگاه ارائه دهید تا نام دقیق انگلیسی به همراه شماره پاسپورت در گزارش آزمایش گنجانده شود. آزمایشگاه مندل از جمله معدود آزمایشگاه کشور است که گواهینامه مدیریت کیفیت در آزمایشگاه های پزشکی (ISO15189) را دارا است و به همین دلیل تمامی خطوط هوایی و گمرکات کشور های مقصد نتیجه های آزمایش صادر شده از آزمایشگاه مندل را به راحتی قبول می کنند.

هنگام بازگشت، باید قوانین ورود را رعایت کنید.

شما مسئول سازماندهی آزمایش COVID-19 خود، مطابق با الزامات دولت هستید. شما باید در یکی از آزمایشگاه های مجاز مسافران خارج از کشور که توسط وزارت بهداشت ایران به رسمیت شناخته شده است، آزمایش دهید و باید بررسی کنید که نتیجه آزمون می تواند با فرمت و زبان صحیح ارائه شود.

برای تغییر برنامه های خود آماده باشید

هیچ سفری در طول کووید بدون خطر نیست. کشورها ممکن است سفر را محدودتر کنند یا قوانین جدیدی را در کوتاه مدت وضع کنند، برای مثال به دلیل نوع جدید COVID-19. برای هرگونه تغییر در حمل و نقل که ممکن است سفر شما به خانه را به تاخیر بیندازد، با شرکت مسافرتی یا شرکت هواپیمایی خود تماس بگیرید.

اگر آزمایش کووید-19 مثبت شد، ممکن است لازم باشد تا زمانی که نتیجه آزمایش شما منفی باشد در همان جایی که هستید بمانید. همچنین ممکن است لازم باشد در آنجا به دنبال درمان باشید.

از قبل برنامه ریزی کنید و مطمئن شوید که:

می تواند به پول دسترسی داشته باشد
درک کنید که بیمه شما چه چیزی را پوشش می دهد
می تواند تمهیداتی را برای تمدید اقامت و غیبت شما برای مدت طولانی تر از برنامه ریزی انجام دهد

از آزمایش کرونا قبل از پرواز چه میدانید؟

به منظور صحت آلوده نبودن فرد به ویروس کرونا برای قبل از پرواز، آزمایش پی سی آر کرونا انجام می شود. آزمایش PCR سواب بینی برای COVID-19 یک آزمایش دقیق و قابل اعتماد برای تشخیص COVID-19 است. مثبت بودن تست به این معنی است که شما احتمالاً COVID-19 دارید. آزمایش منفی به این معنی است که احتمالاً در زمان انجام آزمایش COVID-19 نداشته اید. اگر علائم کووید-19 را دارید یا در معرض فردی قرار گرفته اید که آزمایش کووید-19 مثبت داشته است، آزمایش دهید.

برای ثبت درخواست آزمایش کرونا (در منزل و یا محل کارتان) بر روی لینک زیر کلیک کنید 

 

تست کرونا در منزل

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}