چگونه می توان از انزوا و اضطراب ویروس کرونا استفاده کرد؟ (از دوران قرنطینه استفاده کنید)

شیوع ویروس کرونا ممکن است باعث احساس تنهایی ، انزوا ، استرس و اضطراب شود. خواه از نظر اجتماعی از دیگران فاصله داشته باشید. این نکات ممکن است به شما کمک کند تا احساس بهتری داشته باشید.

از دوران قرنطینه استفاده کنید

از راه دور معاشرت کنید

احساس ارتباط با دیگران ، تنهایی و استرس را از شما دور می کند. ابتدا اصطلاح "فاصله اجتماعی" را با "فاصله فیزیکی" عوض کنید. به خود یادآوری کنید که همه ما هنوز با هم ارتباط داریم ، حتی اگر از هم جدا باشیم. بعد ، آن را "معاشرت از راه دور" بدانید.

هنوز هم می توانید با دوستان و خانواده خود به صورت آنلاین یا از طریق تلفن معاشرت کنید. برنامه هایی وجود دارند که مکالمات رو در رو را آسان می کنند. ایمیل و متن ارسال کنید. از طریق رسانه های اجتماعی تماس بگیرید. آنلاین به دنبال خدمات مذهبی و رویدادهای فرهنگی باشید. بسیاری از سازمان ها گردهمایی های آنلاین ارائه می دهند.

احساسات خود را با دیگران در میان بگذارید. مکالمه به شما کمک می کند کمتر احساس تنهایی کنید و در عوض احساس حمایت بیشتری کنید.

اوقات با کیفیت را در کنار خانواده بگذرانید

با وجود همه گیری ویروس کرونا، بچه ها مدرسه یا دانشگاه ندارند، تعطیلی مدارس و مشاغل زیاد است و شما می توانید از این فرصت برای گذراندن اوقاتی با کیفیت به همراه خانوادتان استفاده نمایید. آن فعالیتهایی را انجام دهید که همیشه فرصت انجام آن را نداشتید. بازی های رومیزی، بازی های معمایی و فکری انجام دهید.

گاهی اوقات خود را از اخبار دور کنید

چرخه خبر 24 ساعته می تواند اضطراب شما را افزایش دهد. به خودتان محدودیت بدهید و به آنچه باید بدانید و آنچه در جامعه شما اتفاق می افتد پایبند باشید. اطلاع از اخبار و پیگیری آن را را به 1-2 بار در روز محدود کنید. این باید کافی باشد تا مطلع شوید. اگر در جدا کردن اخبار موثق مشکل دارید ، از یکی از دوستان خود بخواهید آنچه را که در آنجاست فیلتر کند و فقط به روزرسانی های مورد نیاز را به شما انتقال دهد.

در شرایط قرنطینه بودن خود را مشغول کنید

از وقت آزادی که دارید، استفاده کنید. یک سرگرمی جدید را امتحان کنید و زبان جدیدی یاد بگیرید. کاری انجام دهید که به شما احساس هدف یا موفقیت برسد. کارهایی را که به تعویق انداخته اید ، مانند تمیز کردن خانه ، امور مالی یا کارهای اداری و ... در این فرصت خوب میتوانید انجام دهید. یا موسیقی نشاط آور پخش کنید. با برنامه های تلویزیونی و فیلم هایی هماهنگ شوید که ذهن شما را از حوادث فعلی منحرف می کند. کارهایی انجام دهید که احساس خوبی در شما ایجاد کند.

برای ثبت درخواست آزمایش کرونا (در منزل و یا محل کارتان) بر روی لینک زیر کلیک کنید 

 

تست کرونا در منزل

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}