واکسن Novavax COVID-19 کارآیی خود را در برابر نوع SARS-CoV-2 آفریقای جنوبی نشان می دهد!

محققان در ایالات متحده و آفریقای جنوبی گزارش داده اند که واکسن NVX-CoV2373 از Novavax در جلوگیری از بیماری ویروس کرونا (COVID-19) ناشی از نوع B.1.351 سندرم حاد تنفسی حاد کرونا ویروس 2 (SARS-CoV-2) اثبات شده است. که اخیراً در آفریقای جنوبی ظهور کرده است.

در یک آزمایش فاز 2a / b با حضور بیش از 4000 شرکت کننده در آفریقای جنوبی ، یک رژیم دو دوزه واکسن 60.1٪ در جلوگیری از COVID-19 که به طور عمده توسط نوع B.1.351 در میان افرادی که قبلاً آلوده نشده بودند ، مثر بود سویه قبلی SARS-CoV-2

واکسن Novavax COVID-19 کارآیی خود را در برابر نوع SARS-CoV-2 آفریقای جنوبی نشان می دهد!

داده های ایمنی اولیه همچنین مشخصات ایمنی و واکنش زایی قابل قبولی را نشان می دهد. واکنشهای موضعی و سیستمیک عمدتا خفیف تا متوسط ​​بوده و به طور کلی کمتر از 3 روز به طول انجامیده است. با این حال ، در میان شرکت کنندگان شاهد که دارونما دریافت کرده بودند ، شواهدی از عفونت قبلی با سویه فرضی اصلی SARS-CoV-2 با محافظت در برابر بیماری ناشی از نوع B.1.351 ارتباط نداشت.

این تیم از شرکت Novavax Inc ، در گیترزبرگ ، مریلند و م institutionsسسات مختلف در آفریقای جنوبی می گویند این یافته ها پیامدهای قابل توجهی در بهداشت عمومی در راهبردهای کنترل همه گیری و تولید و استفاده از واکسن ها دارد. ویوک شیند و همکارانش توصیه می کنند که اگرچه واکسن NVX-CoV2373 به وضوح باعث محافظت متقابل در سطوح قابل توجه بالینی می شود ، اما این یافته ها از توسعه سریع فرمولاسیون واکسن حاوی نوع B.1.351 پشتیبانی می کنند.

ظهور اخیر انواع SARS-CoV-2 تهدیدی برای پیشرفت حاصل شده در جهت کنترل بیماری همه گیر COVID-19 از طریق واکسیناسیون است.

در یک آزمایش تصادفی ، کنترل شده با دارونما ، فاز 1/2 از بزرگسالان سالم ، یک رژیم دو دوزه واکسن NVX-CoV2373 که به فاصله 21 روز اجرا شد ، با پاسخ های خنثی کننده آنتی بادی چهار برابر بیشتر از القا شده توسط سرم های نقاهت از حد متوسط ​​همراه بود. موارد شدید COVID-19

با این حال ، گزارش های اخیر در مورد انواع SARS-C0V-2 که اخیراً در انگلیس (B.1.1.7) ، برزیل (P.1) و آفریقای جنوبی (B.1.351) ظاهر شده اند ، نشان داده است که جهش در مکان های اصلی آنتی ژنیک ویروس ممکن است مصونیت بدست آمده از واکسن را به طور طبیعی نسبت به سویه اصلی ایجاد کند و در برابر گونه های مختلف محافظت کمتری داشته باشد.

مطالعه حاضر شامل چه مواردی بود؟

شیند و همکارانش یافته های اولیه یک آزمایش فاز 2a / b را شامل 4406 شرکت کننده (میانگین سنی 32 سال) توصیف کردند که به طور تصادفی برای دریافت دو رژیم دوز (با فاصله 21 روز از هم) واکسن NVX-CoV2373 یا دارونما تعیین شده بودند.

شرکت کنندگان شامل افراد سالم منفی در اچ آی وی و افراد با ثبات پزشکی با اچ آی وی (PLWH) بودند. همه آنها در آفریقای جنوبی زندگی می کردند ، در حالی که غالب گردش SARS-CoV-2 نوع B.1.351 نوع بود.

نقاط نهایی اولیه ایمنی و اثر واکسن در 7 روز یا بیشتر به دنبال دوز دوم (بعد از روز 28) در برابر COVID-19 علامت دار در شرکت کنندگان قبلاً آلوده نشده (سرنوشتی برای SARS-CoV-2 در ابتدا) بود. در مجموع 4387 شرکت کننده حداقل یک تزریق NVXACoV2373 (n = 2،199) یا دارونما (n = 2،188) دریافت کردند که 4332 شرکت کننده هر دو آمپول را دریافت کردند.

تقریباً 30٪ از شرکت کنندگان در شروع مطالعه برای SARS-CoV-2 مثبت بودند.

در میان 2،684 شرکت کننده که در شروع کار منفی بودند (94٪ HIV منفی ؛ 6٪ PLWH) ، 15 مورد COVID-19 علامت دار پس از روز 28 در گروه واکسینه شده مشاهده شد ، در مقایسه با 29 مورد در گروه دارونما ، مربوط به واکسن اثربخشی 49.4

در میان شرکت کنندگان HIV منفی ، 11 مورد COVID-19 علامت دار در گروه واکسینه شده مشاهده شد ، در مقایسه با 27 مورد در گروه دارونما ، که مربوط به اثر واکسن 60.1٪ است. اثر واکسن تحت تأثیر سروستاتوس SARS-CoV-2 در این گروه تحت تأثیر قرار نگرفت. این مطالعه برای تشخیص کارایی در گروه کوچک PLWH نبود.

از 44 موردی که معیار نقطه پایانی اثر بخشی اولیه را داشتند ، داده های توالی ژنوم کل برای 41 مورد موجود بود (نمونه گیری از 3 مورد در گروه دارونما نمی تواند توالی یابی شود). مشخص شد که از این موارد ، 38 مورد (7/92 درصد) توسط نوع B.1.351 ایجاد شده است.

در یک تجزیه و تحلیل post-hoc ، اثر واکسن در برابر نوع 51.0 participants در HIV منفی ، شرکت کنندگان پایه منفی و 43.0 in در HIV-منفی و PLWH جمعیت پایه منفی بود. جالب است که ، بروز موارد COVID-19 علامت دار در میان گیرندگان دارونما در طی 60 روز اول پیگیری ، بین شرکت کنندگان مثبت منفی و پایه مثبت ، در 5.3٪ در مقابل 5.2٪ بود.

برای ثبت درخواست آزمایش کرونا (در منزل و یا محل کارتان) بر روی لینک زیر کلیک کنید 

 

تست کرونا در منزل

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}