ملاحظات بالینی CDC برای استفاده از واکسن ویروس کرونا

واکسیناسیون COVID-19 برای همه افراد 12 سال به بالا برای پیشگیری از بیماری ویروس کرونا در سال 2019 در ایالات متحده تحت مجوز استفاده اضطراری سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) (EUA) توصیه می شود. کمیته مشورتی رویه های ایمن سازی (ACIP) توصیه های موقت را برای استفاده از واکسن کرونا را صادر کرده است:

واکسن Pfizer-BioNTech COVID-19 (در افراد سنین 12-15 سال و سنین 16 سال)
واکسن Moderna COVID-19 (در سنین 18 سال)
واکسن COVID-19 Janssen (جانسون و جانسون) (در افراد با سن 18 سال)
در 23 آوریل 2021 ، ACIP مجدداً توصیه موقت خود را برای استفاده از واکسن Janssen COVID-19 در تمام افراد 18 تا 18 سال تأیید کرد. توصیه به روز شده ACIP به دنبال بررسی موارد ترومبوز با سندرم ترومبوسیتوپنی (TTS) در میان دریافت کنندگان واکسن Janssen COVID-19 و در نظر گرفتن خطرات و مزایای از سرگیری واکسیناسیون است. FDA اخطاری را به برگه های واقعیت نماد EUAexternal واکسن Janssen COVID-19 اضافه کرده و اطلاعاتی را تجویز می کند که ممکن است وقایع نادر لخته شدن پس از واکسیناسیون رخ دهد ، در درجه اول در زنان 18 تا 49 ساله.

واکسن های Pfizer-BioNTech و Moderna واکسن های mRNA اصلاح شده و نوکلئوزیدی با نانوذرات لیپیدی هستند که رمزگذار کننده گلیکوپروتئین سنبله Prefusion SARS-CoV-2 ، ویروس عامل COVID-19 هستند. واکسن Janssen یک بردار نوترکیب غیرقابل تکثیر آدنوویروس نوع 26 (Ad26) است که کد کننده گلیکوپروتئین سنبله سنبله تثبیت شده SARS-CoV-2 است. هیچ یک از واکسن های مجاز COVID-19 واکسن های ویروس زنده نیستند.

این ملاحظات بالینی CDC موقت با داده های ارائه شده به FDA برای EUA از واکسن ها ، سایر منابع داده ، دستورالعمل های عمومی بهترین روش برای ایمن سازی و نظرات متخصص ارائه می شود. این ملاحظات فقط درمورد محصولات واکسنی است که در حال حاضر در ایالات متحده مجاز است (به عنوان مثال ، واکسن های Pfizer-BioNTech ، Moderna و Janssen COVID-19). با در دسترس قرار دادن اطلاعات اضافی یا مجاز بودن محصولات اضافی واکسن ، ملاحظات به روز می شوند.

گروه های سنی مجاز برای واکسن ویروس کرونا

واکسیناسیون COVID-19 برای همه افراد 12 سال به بالا توصیه می شود. طبق EUA ، گروه های سنی زیر مجاز به واکسیناسیون هستند:

Pfizer-BioNTech: سن ≥ 12 سال
مدرنا: سن ≥18 سال
جانسون: سن 18 سالگی
کودکان خارج از این گروه های سنی مجاز در حال حاضر نباید واکسیناسیون COVID-19 را دریافت کنند.

برخی از واکسن های ویروس mRNA COVID-19 دو دوز یا یک دوز باید استفاده شود و به افراد توصیه نمی شود بیش از یک سری واکسیناسیون COVID-19 کامل دریافت کنند.

فاصله بین دوزهای mRNA

دوز دوم واکسن های Pfizer-BioNTech و Moderna باید تا حد امکان نزدیک به فاصله زمانی توصیه شده تجویز شود ، اما نه زودتر از زمان توصیه شده (یعنی 3 هفته [Pfizer-BioNTech] یا 1 ماه [Moderna]). با این حال ، دوزهای دوم تجویز شده در یک دوره مهلت 4 روز زودتر از تاریخ توصیه شده برای دوز دوم ، هنوز معتبر در نظر گرفته می شوند. اگر رعایت فاصله زمانی توصیه شده عملی نباشد و تاخیر در واکسیناسیون اجتناب ناپذیر باشد ، دوز دوم واکسن های Pfizer-BioNTech و Moderna COVID-19 ممکن است حداکثر تا 6 هفته (42 روز) بعد از اولین دوز تجویز شود. در حال حاضر ، فقط اطلاعات محدودی در مورد اثربخشی واکسن mRNA COVID-19 که بیش از این پنجره تجویز می شود ، در دسترس است.

قابلیت تعویض محصولات واکسن COVID-19

هرگونه واکسن COVID-19 دارای مجوز FDA می تواند استفاده شود و نظر OCD درخصوص تعویض واکسن های ویروس کرونا این است که آنها قابل تعویض نیستند.

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}