بعد از دریافت واکسن COVID-19 ، آیا مراجعه حضوری با دوستان و خانواده مشکلی ندارد؟

پس از دریافت واکسن COVID-19 ، هنوز هم لازم است اقدامات احتیاطی ایمنی ، مانند جلوگیری از تماس نزدیک با دیگران ، برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در سال 2019 را انجام دهید. برای درک ایمنی واکسن COVID-19 و مدت زمان محافظت آن از فرد واکسینه شده، دانشمندان درحال بررسی توصیه های فعلی ایمنی هستند و به تحقیقات بیشتری نیاز دارند.

برای ثبت درخواست آزمایش کرونا (در منزل و یا محل کارتان) بر روی لینک زیر کلیک کنید 

 

تست کرونا در منزل

بعد از دریافت هر دو دوز واکسن COVID-19 ، حدود دو هفته طول می کشد تا بدن محافظت کند. اما حتی در این صورت می توانید به ویروسی که باعث بیماری COVID-19 می شود آلوده شوید. بخاطر داشته باشید که واکسن Pfizer-BioNTech COVID-19 95٪ در پیشگیری از ویروس COVID-19 موثر است. واکسن Moderna COVID-19 در جلوگیری از ویروس COVID-19 94.1٪ موثر است. در حالی که خطر ابتلا به ویروس COVID-19 پس از واکسیناسیون کم است ، اما این امکان وجود دارد.

همچنین مشخص نیست که آیا واکسن های COVID-19 شیوع ویروس COVID-19 را کاهش می دهند یا خیر. در نتیجه ، مشخص نیست شخصی واکسینه شده می تواند ناقل ویروس COVID-19 باشد و آن را به دیگران منتقل کند ، حتی اگر بیمار نباشد. تحقیقات بیشتری لازم است تا مشخص شود بعد از واکسیناسیون هنوز مسری هستید یا خیر.

به دلیل این عوامل ، حتی به محض واکسیناسیون شما می توانید با مراجعه حضوری با آنها خانواده و دوستان واکسینه نشده را برای سلامتی تهدید کنید. خطرات بیماری جدی ناشی از COVID-19 برای افراد مسن بیشتر است. ساکنان خانه های سالمندان در معرض خطر بالایی هستند زیرا آنها اغلب دارای چندین مشکل اساسی سلامتی ، همراه با سن بالا هستند.

حتی پس از تزریق واکسن COVID-19 ، نکات ایمنی را دنبال کنید و از ملاقات حضوری با دوستان و خانواده خودداری کنید تا زمانی که اطلاعات بیشتری در مورد مصونیت واکسن ها بدست آورید. اگر ملاقات حضوری را انتخاب کردید ، به یاد داشته باشید که باید فاصله خود و دیگران را حفظ کنید (در حدود 6 فوت یا 2 متر). ماسک بزن در صورت امکان به بیرون از منزل بروید یا درها و پنجره ها را باز کنید تا از تهویه مناسب فضا اطمینان حاصل کنید. و مرتباً دستان خود را بشویید.

بعد از دریافت واکسن COVID-19 ، آیا مراجعه حضوری با دوستان و خانواده مشکلی ندارد؟

برای محافظت از دیگران در خانه چه کاری باید انجام دهیم؟

تا آنجا که ممکن است ، از افراد و حیوانات خانگی در خانه خود دور باشید.
اگر باید در اطراف افراد دیگر باشید ، از ماسک صورت استفاده کنید. ماسک صورت پارچه ای فقط برای افراد بالای 2 سال که مشکل تنفسی ندارند استفاده می شود. کودک را در حالی که یک پوشش صورت پارچه ای بر تن دارد ، تنها نگذارید. 
سرفه و عطسه را داخل دستمال انجام دهید و بلافاصله آن را دور بریزید و سپس دستان تان را بشویید. حداقل 20 ثانیه با آب و صابون بشویید یا از ضد عفونی کننده دست با الکل استفاده کنید.
در صورت امکان در اتاق خواب بمانید و از حمام جدا از سایر افراد در خانه استفاده کنید.
از ظروف ، لیوان ها ، فنجان ها و ظروف غذا جداگانه استفاده کنید و این موارد را با سایر اعضای خانه به اشتراک نگذارید. پس از استفاده ، آنها را از داخل ماشین ظرفشویی عبور داده یا با آب و صابون بسیار داغ بشویید.
از ملافه و حوله جداگانه استفاده کنید و این موارد را با سایر اعضای خانه به اشتراک نگذارید.

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}