واکسن COVID-19 برای مادران باردار ممکن است از نوزادان محافظت کند!

زنان باردار مبتلا به COVID-19 در مقایسه با مبتلایان به COVID-19 که باردار نیستند در معرض خطر بیماری شدید و مرگ قرار دارند و آنها بیشتر از مادرانی که ویروس نمی گیرند ، زایمان زودرس و از دست دادن بارداری را تجربه می کنند. با وجود این خطرات ، هنوز هیچ راهنمای روشنی برای واکسیناسیون زنان باردار در برابر COVID-19 در دسترس نیست. اما اکنون برخی شواهد نشان می دهد که ایمن سازی می تواند از نوزادان آنها محافظت کند. برای اولین بار ، پزشکان گزارش دادند که آنتی بادی های SARS-CoV-2 از مادر واکسینه شده می توانند از جفت عبور کنند و این امر به نفع احتمالی جنین وی اشاره دارد.

وی تأیید می کند آنچه که همیشه به آن شک داشته ایم این است که مادران می توانند در دوران بارداری واکسینه شوند و می توانند تا حدی از ایمنی کودک متولد شده خود را تأمین کنند. "چاد رودنیک ، متخصص اطفال در دانشگاه آتلانتیک فلوریدا و یکی از نویسندگان این مطالعه می گوید ، که به عنوان پیش چاپ medRxiv در فوریه ارسال شد.

فهرست آنچه در این مقاله می خوانید:

توجه : کاربر گرامی شما میتوانید آزمایش کرونا را در منزل با کاهش خطر ابتلا به ویروس کووید 19 انجام دهید، کافیست برروی لینک تست کرونا در منزل کلیک کنید.

واکسن COVID-19 برای مادران باردار ممکن است از نوزادان محافظت کند!

گزارش وی تجربه یک کارمند مراقبت های بهداشتی را نشان می دهد که تصمیم گرفت اولین دوز واکسن Moderna mRNA COVID-19 خود را در حالی که 36 هفته باردار بود دریافت کند. در نظر گرفته شد که مادر قبلاً COVID-19 نداشته است زیرا علائمی نداشته است ، اگرچه قبل از واکسیناسیون از نظر آنتی بادی SARS-CoV-2 آزمایش نشده بود. پس از تولد نوزادش در 39 هفته ای ، رودنیک با شناسایی آنتی بادی IgG علیه SARS-CoV-2 در خون بند ناف ، انتقال آنتی بادی های مادر را از طریق جفت به جنین تأیید کرد.

رودنیک می گوید كه او و همكار پاول گیلبرت ، متخصص اطفال در فلوریدا آتلانتیك ، قصد نداشتند مطالعه ای درباره واكسین COVID-19 در یک زن باردار انجام دهند ، اما وقتی این فرصت پیش آمد ، آنها آن را به عنوان فرصتی برای اولین بار تشخیص دادند. در مورد چگونگی انتقال ایمنی واکسن به جنین.

واکسن آنفلوانزا و کزاز ، دیفتری و سیاه سرفه (TDaP) معمولاً در بارداری به دلیل اثرات محافظتی آنها برای نوزادان تازه متولد شده ، که دفاعی ایمنی کمی دارند ، استفاده می شود. رودنیک می گوید امیدوار است كه در مورد واكسن های COVID-19 نیز همین امر صادق باشد ، "زیرا ما می دانیم كه نوزادان كوچك می توانند از طریق COVID در بیمارستان بستری شوند. آنها ممکن است گاهی اوقات بیماری شدید داشته باشند. "

در این مطالعه میزان آنتی بادی در خون مادر کمی تعیین نشده است ، بنابراین هیچ نشانی از کارایی انتقال آنتی بادی وجود ندارد و محققان نمی توانند بگویند که آیا آنتی بادی در نوزاد محافظت می کند یا خیر. همچنین ، از آنجا که این مطالعه موردی فقط در یک موضوع بود ، مقاله قادر به پیشنهاد زمان ایده آل برای واکسیناسیون مادر نبود.

واکسیناسیون COVID-19 برای زنان باردار

یک انتشار اخیر در JAMA Pediatrics نشان می دهد که آنتی بادی های SARS-CoV-2 می توانند به طور مشابه در هنگام عفونت طبیعی از جفت عبور کنند ، برخی از سرنخ های مربوط به زمان مناسب برای واکسیناسیون را ارائه می دهد. کارن پوپولو ، متخصص مغز و اعصاب در بیمارستان کودکان فیلادلفیا و همکارانش آنتی بادی SARS-CoV-2 IgG را از 72 از 83 زن بارداری که قبلاً ویروس داشتند ، در جفت پیدا کردند. غلظت آنتی بادی در خون بند ناف با غلظت آنتی بادی مادر و زمان بین عفونت و زایمان ارتباط دارد. به طور خاص ، اگر سطح آنتی بادی های مادر بالا باشد ، میزان خون در بند ناف نیز افزایش می یابد و هرچه مدت بیشتری قبل از زایمان به عفونت مبتلا شود ، فراوانی آنتی بادی بیشتر خواهد بود.

پوپولو می گوید: "این نوع برای یک بیماری جدید منطقی است." "مدتی طول می کشد تا بدن شما یک پاسخ آنتی بادی ایجاد کند ، و سپس مدتی طول می کشد تا آن آنتی بادی از طریق جفت منتقل شود." تیم وی دریافتند که 17 روز قبل از تولد، حداقل زمانی است که آنتی بادی های SARS-CoV-2 مادر پس از عفونت در خون بند ناف ظاهر می شوند. 

در حال حاضر معتبرترین راهنمایی برای واکسیناسیون COVID-19 برای زنان باردار از طرف کالج متخصص زنان و زایمان آمریکا ارائه می شود که توصیه می کند این واکسن به دلیل بارداری نباید نگه داشته شود و زنان باید پس از مشورت با پزشک خود تصمیم خود را بگیرند . در حالی که منتظر اطلاعات بیشتری در مورد خطرات و مزایای واکسن در دوران بارداری هستید ، این مطالعات اولیه نشان می دهد که یک واکسیناسیون می تواند تا حدی از حفاظت در برابر عفونت برای نوزادان برخوردار باشد.

برای ثبت درخواست آزمایش کرونا (در منزل و یا محل کارتان) بر روی لینک زیر کلیک کنید 

 

تست کرونا در منزل

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}