آنچه باید قبل، حین و بعد از دریافت واکسن COVID-19 بدانید!

قبل از واکسن کرونا

تحقیق کنید. اطلاعات غلط زیادی در مورد واکسن ها به صورت آنلاین وجود دارد، بنابراین مهم است که همیشه اطلاعات خود را از منابع معتبری مانند یونیسف و WHO دریافت کنید. در صورت داشتن هرگونه سوال در مورد اینکه آیا باید واکسن COVID-19 دریافت کنید ، با پزشک خود صحبت کنید. در حال حاضر ، افرادی که شرایط بهداشتی زیر را دارند نباید واکسن COVID-19 دریافت کنند تا از عوارض جانبی احتمالی جلوگیری شود:

اگر سابقه واکنش های آلرژیک شدید به هر یک از اجزای واکسن COVID-19 دارید. اگر در حال حاضر بیمار هستید یا علائم COVID-19 را تجربه می کنید (اگرچه می توانید پس از بهبودی و تأیید پزشک خود واکسینه شوید).

با پزشک خود صحبت کنید. اگر تا به حال با هر واکسنی واکنش آلرژیک شدید را تجربه کرده اید یا در مورد داروهایی که در حال حاضر مصرف می کنید سوالی دارید ، قبل از ملاقات با پزشک خود مشورت کنید. مراقب خودت باش. قبل از واکسیناسیون استراحت خوبی داشته باشید و به خوبی آب بدن خود را تامین کنید تا بتوانید در روز بهترین احساس را داشته باشید.

در طول واکسن کرونا

اطمینان حاصل کنید که نکات ایمنی را در محل واکسیناسیون مانند فاصله فیزیکی هنگام انتظار و پوشیدن ماسک رعایت کنید.

در صورت داشتن هرگونه مشکل پزشکی که می تواند به عنوان احتیاط در نظر گرفته شود ، مانند مراقبت از بارداری یا نقص سیستم ایمنی ، به پزشک متخصص اطلاع دهید.

سوابق خود را نگه دارید : شما باید یک کارت واکسیناسیون دریافت کنید که به شما بگوید کدام واکسن COVID-19 را دریافت کرده اید ، چه زمانی و کجا دریافت کرده اید.

بعد از واکسیناسیون

برای برخی از عوارض جانبی آماده باشید. واکسن ها طوری طراحی شده اند که بدون خطرات ابتلا به این بیماری به شما ایمنی می دهند. در حالی که ایجاد ایمنی بدون عوارض طبیعی است ، اما عوارض جانبی خفیف تا متوسطی نیز وجود دارد که طی چند روز به خودی خود برطرف می شوند.

برخی از عوارض جانبی خفیف تا متوسط ​​که ممکن است بعد از واکسیناسیون تجربه کنید عبارتند از:

  • درد در بازو در محل تزریق
  • تب خفیف
  • خستگی
  • سردرد
  • دردهای عضلانی یا مفصلی
  • لرز
  • اسهال

اگر علائم بیش از چند روز ادامه یافت یا اگر واکنش شدیدتری را تجربه کردید ، بلافاصله با پزشک خود تماس بگیرید.

صبور باشید : ایجاد مصونیت به زمان نیاز دارد. شما دو هفته پس از دوز دوم واکسن Pfizer-BioNtech یا Moderna COVID-19 ، 15 روز پس از دوز دوم واکسن AstraZeneca یا دو هفته پس از واکسن تک دوز J & J/Janssen COVID-19 واکسینه می شوید.

خود و دیگران را ایمن نگه دارید : در حالی که این واکسن ها در محافظت از افراد در برابر بیماری های جدی ناشی از COVID-19 بسیار موثر است ما هنوز در حال یادگیری این هستیم که آیا این امکان وجود دارد که فرد واکسینه شده هنوز ویروس را بدون علائم نشان دهد. بنابراین ، رعایت نکات ایمنی برای محافظت از خود و دیگران ، از جمله اجتناب از فضاهای شلوغ ، فاصله فیزیکی ، شستن دست ها و پوشیدن ماسک بسیار مهم است.

برای ثبت درخواست آزمایش کرونا (در منزل و یا محل کارتان) بر روی لینک زیر کلیک کنید 

 

تست کرونا در منزل

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}