ویروس SARS-CoV-2 اجزای اصلی سیستم دفاعی سلول های انسانی را غیرفعال می کند!

محققان جزئیات ارتباط پروتئین های ویروسی با RNA میزبان را برای مختل کردن توانایی سلول در مبارزه با عفونت کرونا بررسی می کنند. بر اساس مطالعه ای که انجام شده ، پروتئین های ویروسی رمزگذاری شده توسط SARS-CoV-2 اجزای حیاتی سلول های انسانی را مختل میکنند و پاسخ به عفونت را از کار می اندازند. محققان در ایالات متحده چگونگی اتصال پروتئین های ویروسی خاص به RNA های انسانی درگیر در اتصال RNA را توصیف می کنند و با این کار هماهنگی سلول میزبان را برای یک دفاع ضد ویروسی مهم که به عنوان پاسخ اینترفرون نوع I شناخته می شود ، بررسی می کنند.

ویروس SARS-CoV-2 اجزای اصلی سیستم دفاعی سلول های انسانی را غیرفعال می کند!

این مطالعه یک توضیح مکانیکی برای پاسخهای ایمنی در برخی از بیماران مبتلا به COVID-19 ارائه می دهد، محققان "به وضوح نشان می دهند که چگونه ویروس قادر به ایجاد اختلال در تولید پروتئین های درگیر است."

مطالعات Terrier و دیگران گزارش شده که بیماران مبتلا به COVID-19 شدید اغلب کاهش چشمگیری در تولید اینترفرون نشان می دهند ، که نشان می دهد موفقیت ویروس در برخی موارد می تواند با توانایی ایجاد اختلال در دفاع سلولی مرتبط باشد.

نکته : درواقع سلولی که مواد سیتوپلاسم خارجی را در سیتوپلاسم خود تشخیص داده است، تولید و ترشح اینترفرون ها را آغاز می کند. اینترفرون ها، پروتئین هایی هستند که باعث تحریک صدها ژن ضد ویروسی می شوند.

زیست شناس Caltech ، میچل گاتمن ، به همراه Dev Majumdar از دانشکده پزشکی دانشگاه لارنر Vermont و همکارانش ، هنگام مطالعه فعل و انفعالات بین 27 پروتئین شناخته شده ویروس و RNA انسانی ، کشف کردند که SARS-CoV-2 چگونه می تواند این کار را انجام دهد.

محققان ژن های هر یک از پروتئین های SARS-CoV-2 را در مجموعه های مختلف سلول های انسانی قرار داده اند ، به طوری که هر سلول فقط یک پروتئین ویروسی تولید می کند. سپس ، این گروه پروتئین ها را بهمراه RNA های مورد نیاز استخراج کرده و برهم کنش بین مولکول ها را مطالعه کردند.

محققان دریافتند که 10 مورد از پروتئین های ویروس به RNA های درگیر در فرایندهای مهم سلول مانند اتصال RNA، اختلال ایجاد میکنند. به عنوان مثال پروتئین ویروسی NSP16 ، به RNA در اسپلیزوزوم متصل می شود به گونه ای که باعث می شود سلول دفاعی نتواند رونویسی از RNA را تشخیص دهد ، چه برسد به اینکه آنها را به درستی متصل کند. 

محققان همچنین در حال بررسی این موضوع هستند که چگونه ویروس - که برای انتقال RNA خود و انتقال پروتئین های آن به میزبان وابسته است و چگونه می تواند خود را در یک سلول به شدت آسیب دیده تکثیر کند. 

ماجومدار توضیح می دهد: "ما می خواهیم بدانیم كه چگونه ویروس می تواند کار سلول های میزبان را مختل كند و در عین حال بتواند ریبوزوم ها را درگیر كند. اطلاعات اولیه نشان می دهد که حلقه های متمایز در ساختار mRNA های SARS-CoV-2 می توانند در سلول های آسیب دیده رشد و تکثیر کنند و با داروهای خاص، می توانند از فعالیت ویروسی در داخل سلول های آلوده جلوگیری کنند. 

توجه : کاربر گرامی شما میتوانید آزمایش کرونا را در منزل با کاهش خطر ابتلا به ویروس کووید 19 انجام دهید، کافیست برروی لینک تست کرونا در منزل کلیک کنید.
 

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}