ویروس جدید کرونا از کجا آمده است؟

شیوع قبلی بیماری های انسانی ناشی از ویروس های کرونا ، مانند SARS و MERS ، هنگامی رخ داد که ویروس از حیوانات به انسان منتقل شد. بررسی های ژنتیکی ویروس نشان داده است که خفاش ها میزبان طیف متنوعی از ویروس های کرونا هستند و انتقال ویروس های SARS و MERS به انسان شامل میزبان های میانی ، شتر در مورد MERS است. تحقیقات در حال انجام ویروس کرونا جدید ، علت COVID-19 ، نیز نشان می دهد که خفاش ها میزبان اصلی هستند. پانگولین ها پلی احتمالی بین خفاش ها و انسان ها هستند اما این هنوز ثابت نشده است.

در دسامبر 2019 ، گروهی از بیماران مبتلا به ذات الریه غیر معمولی در شهر ووهان ، استان هوبئی ، چین گزارش شد. اگرچه ریشه های دقیق شیوع این بیماری ناشناخته مانده است ، اما بسیاری از بیماران مبتلا به COVID-19 می توانند به یک بازار حیوانات زنده مرتبط شوند. در طی شیوع بیماری که از حیوانات به انسان منتقل شد (اصطلاحاً بیماری مشترک انسان و دام) ، شناسایی منبع عفونت می تواند به مقامات بهداشتی اجازه دهد با جدا کردن افراد از حیواناتی که خطر عفونت دارند ، از مردم محافظت کنند.

نکته : اگر علائم ویروس کرونا را دارید، میتوانید آزمایش کرونا را در منزل انجام دهید برای شروع کافیست برروی لینک تست کرونا در منزل کلیک کنید.

ویروس کرونا از کجا آمده است

ویروس کرونا در خفاش ها :

توالی ژنومی ویروس ایجادکننده ذات الریه غیرمعمول در ووهان در اوایل ژانویه سال 2020 در دسترس جامعه تحقیقاتی قرار گرفت. این ویروس به سرعت به عنوان ویروس کرونا شناخته شد مانند ویروسی که باعث شیوع SARS 2003 شد و این در چین نیز آغاز شد. ویروس کرونا ویروس جدید با نام رسمی SARS-CoV-2 نامگذاری شد و علت بیماری موسوم به COVID-19 است. این فرضیه که COVID-19 یک بیماری مشترک بین انسان و دام مانند MERS (سندرم تنفسی خاورمیانه) و SARS (سندرم حاد تنفسی حاد) است با مشاهده این موضوع که بسیاری از موارد اولیه با بازار مواد غذایی "مرطوب" در ووهان همراه است ، پشتیبانی می شود حیوانات زنده از گونه های مختلف قبل از فروش نگهداری می شدند.

تحقیقات فشرده ژنتیکی SARS-CoV-2 جمع آوری شده از طیف وسیعی از حیوانات وحشی نشان داده است که ویروس جدید بیشترین شباهت را به ویروس هایی دارد که به طور طبیعی خفاش های نعل اسب را آلوده می کنند - 96٪ از توالی ژنوم یکسان است. همچنین تصور می شود که این خفاش ها میزبان اصلی ویروس SARS هستند و خفاش ها از جامعه ویروس های کرونا پشتیبانی می کنند که مواد ژنتیکی را با یکدیگر عوض می کنند. مقایسه توالی های ژنتیکی نشان می دهد که 40-70 سال پیش SARS-CoV-2 از مشابه ترین توالی ویروس خفاش شناخته شده است ، که نشان می دهد SARS-CoV-2 برای دهه ها در خفاش ها دیده نشده است و در گردش است. به احتمال زیاد ویروس های دیگر نزدیك دیگری نیز وجود دارند كه خفاش ها یا سایر حیوانات را آلوده می كنند و این ویروس ها نیز به انسان می رسند.

همچنین شواهدی از تغییر در ژن وجود دارد که پروتئین سنبله را در برخی از انواع ویروس های خفاش کد می کند. پروتئین سنبله روی لایه سطح ویروس قرار می گیرد و تعیین می کند که آیا می تواند به سلول های میزبان خود متصل شود یا وارد شود. تغییرات احتمالی در پروتئین سنبله می تواند به ویروس امکان آلودگی انسان را بدهد.

نقش پستانداران دیگر در هنگام ظهور SARS-CoV-2

هنوز مشخص نیست که ویروس کرونا ویروس جدید مستقیماً از خفاش ها به انسان منتقل شده است یا از طریق حیوان دیگری. در مراحل اولیه شیوع فعلی ، گفته شد که ممکن است انسان SARS-CoV-2 از مارها خارج شده باشد. با این حال ، تجزیه و تحلیل مورد استفاده برای حمایت از این نظریه ناقص بود. اخیرا شباهت های ژنتیکی شدیدی بین SARS-CoV-2 و چندین ویروس آلوده به پانگولین های مالایی (مورچه خوارهای پوسته پوسته) وجود دارد. اگرچه ویروسهای خفاش شباهت بیشتری به ویروس های پانگولین به SARS-CoV-2 انسانی دارند ، اما دلایل مختلفی باعث توجه ویژه پیوند پانگولین می شود. یکی این که توالی ژن های پروتئین سنبله در SARS-CoV-2 و ویروس های پانگولین به ویژه نزدیک هستند. دیگر این که پانگولین ها به طور گسترده در بازارهای حیوانات زنده در چین به فروش می رسند که در آنجا احتمال تماس با خفاش ها با انسان بیشتر است.

به طور خلاصه ، داده های فعلی نشان می دهد که SARS-CoV-2 به طور مستقیم یا غیرمستقیم از ویروس کرونا تشکیل شده است ، اما این یافته ها به جای اینکه قاطع باشند ، بیشتر گویا هستند زیرا تحقیقات ژنتیکی و تحقیقات دیگر هنوز در مرحله مقدماتی است. تنوع قابل توجهی در بین ویروس های کرونا ویروس شبه سارس وجود دارد که در خفاش ها و حیوانات دیگر به گردش در می آیند و شناسایی دقیقاً محل ایجاد ویروس به نمونه برداری و نظارت بیشتر بر حیوانات نیاز دارد.

پس از ظهور SARS و MERS (و سایر بیماری های مشترک انسان و دام) خواستار محدودیت در مصرف حیات وحش توسط انسان و فروش حیوانات وحشی در بازارهای زنده شد. این توصیه ها در طی همه گیر کنونی COVID-19 مجدداً تکرار می شوند. اینکه آیا آنها از این نظر توجیه می شوند بستگی به دانستن منشا S حیوانی SARS-CoV-2 و چگونگی ورود آن به جمعیت انسانی دارد.

 

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}