چه کسانی به نوع شدید بیماری کووید-19 مبتلا می شوند؟

COVID-19 می تواند هر کسی را تحت تأثیر قرار دهد و این بیماری می تواند علائمی از خفیف تا بسیار شدید ایجاد کند. برای برخی دیگر از بیماری های ناشی از ویروس های تنفسی (مانند آنفلوانزا) ، برخی از افراد ممکن است بیشتر از دیگران به بیماری شدید مبتلا شوند زیرا دارای ویژگی ها یا شرایط پزشکی هستند که خطر آنها را افزایش می دهد. این موارد معمولا "عوامل خطر" نامیده می شوند. به عنوان مثال می توان به سن بالاتر یا داشتن برخی بیماری های زمینه ای اشاره کرد.

توجه : درصورتی که میخواهید تست کرونا را در منزل یا محل کارتان به انجام رسانید کافیست برروی لینک تست کرونا در منزل کلیک کنید.

چه کسانی به نوع شدید بیماری کووید-19 مبتلا می شوند؟

چرا بررسی عوامل خطر اهمیت دارند؟

افرادی که دارای فاکتورهای خطر هستند ، در صورت داشتن COVID-19 ، احتمالاً نیاز به بستری شدن در بیمارستان یا مراقبت های ویژه دارند ، یا احتمال مرگ آنها در اثر عفونت بیشتر است.

مهم است که در مورد عوامل خطر بیماری COVID-19 شدید یاد بگیرید زیرا می تواند به شما کمک کند:

  • هنگام انجام زندگی روزمره و شرکت در رویدادها ، اقدامات احتیاط بیشتری انجام می دهید.
  • بهتر می فهمید که اگر به COVID-19 مبتلا شدید، چگونه یک شرایط پزشکی می تواند بر سلامتی شما تأثیر بگذارد.
  • پیش بینی درمان پزشکی که در صورت بیماری ممکن است به آن نیاز داشته باشید.
  • میتوانید با اقدامات مناسب و به موقع از شدت بیماری کووید 19 بکاهید.

چه کسانی به نوع شدید بیماری ویروس کرونا مبتلا می شوند ؟

COVID-19 اغلب در افرادی که بالای 60 سال سن دارند یا دارای بیماری های سلامتی مانند ریه یا بیماری های قلبی ، دیابت یا شرایطی هستند که بر سیستم ایمنی بدن آنها تأثیر می گذارد ، شدیدتر است. ممکن است ریسک و شدت عفونت کرونا ویروس در پی یک سری فاکتورها و بیماری ‌های زمینه ‌ای افزایش یابد از جمله آنها سن بالا، چاقی، دیابت، فشار خون و بیماری‌ های قلبی و تنفسی جزو عوامل خطر کرونا ویروس هستند و احتمال ابتلا به نوع شدید بیماری در افراد دارای این فاکتورها بیشتر است. اگرچه علت دقیق پیامدهای شدید در بیماران دیابتی و COVID-19 ناشناخته است ، اما تحقیقات انجام شده طی سالها حاکی از آن است که افرادی که دیابت دارند ممکن است دارای نقص سیستم ایمنی بدن باشند ، که این بر توانایی آنها برای بهبود سریع یک بیماری یا بیماری تأثیر می گذارد. علاوه بر این ، دیابت ، به ویژه اگر برای مدت طولانی کنترل نشود ، ممکن است باعث التهاب شود ، که بر سیستم ایمنی بدن نیز تأثیر می گذارد.

همانطور که گفته شد ویروس کرونا برای افرادی که دارای بیماری های قلبی هستند نیز خطرناک می باشد. درواقع دلایل زیادی وجود دارد که ویروس هایی مانند ویروس آنفولانزا یا  کرونا بتوانند کشنده شوند. سه دلیل رایج آن ، ترکیب شدن با باکتری دیگر ؛ نارسایی تنفسی زمانی که ریه ها توسط بیماری ضعیف می شوند ؛ و "طوفان سیتوکین" ناشی از واکنش شدید سیستم ایمنی بدن به عفونت ، میباشند.

دکتر آشوش پاریک ، متخصص قلب و عروق در بیمارستان پرسبیتری تگزاس گفت : "سیتوکین ها پروتئین هایی هستند که مجموعه وسیعی از عملکردهای زیستی را تنظیم می کنند. یکی از آنها التهاب و ترمیم است."وی گفت : "پاسخ التهابی سیتوکین ها بواسطه مکانیسم نارسایی قلبی می تواند به آسیب قلبی منجر شود."دکتر سرینیواس گودیملتا ، متخصص قلب و عروق گروه پزشکان تگزاس توضیح می دهد که وقتی این اتفاق بیفتد ، بیمار ممکن است یک بیماری بالقوه کشنده به نام میوکاردیت را تجربه کند.

نکته : میوکاردیت ، التهاب عضله قلب است که به طور بالقوه می تواند منجر به عملکرد ضعیف پمپاژ عضله قلب شود که به نارسایی قلبی با کاهش کسر تخلیه یا نارسایی سیستولیک قلب معروف است.

 

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}