آیا ویروس کرونا از فرد فاقد علائم بیماری، به دیگران منتقل می شود؟

اکنون ، شواهد نشان می دهد که از هر پنج فرد آلوده ، یک نفر علائمی را تجربه نمی کند و ویروس را به تعداد قابل توجهی از افراد مبتلا به علائم منتقل می کند. اما محققان درمورد اینکه آیا عفونت های بدون علامت به عنوان "محرک ساکت" همه گیر عمل می کنند ، اختلاف نظر دارند.

اگرچه درک فزاینده ای از عفونتهای بدون علامت وجود دارد ، محققان می گویند که افراد بدون توجه به اینکه علائمی دارند ، باید از اقدامات برای کاهش انتشار ویروس ، از جمله فاصله اجتماعی و ماسک استفاده کنند.

Krutika Kuppalli محقق بیماریهای عفونی در دانشگاه پزشکی کارولینای جنوبی در چارلستون ، می گوید مسئله ایجاد یک رقم قابل اعتماد در مورد میزان COVID-19 بدون علامت ، تمایز بین افرادی است که بدون علامت و قبل از علامت هستند. کوپالی می گوید: "بدون علامت کسی است که در طول دوره بیماری خود هرگز علائمی پیدا نکرده و کسی که قبل از علائم باشد علائمی خفیف دارد قبل از اینکه علائم خفیف داشته باشد." وی می گوید ، هیچ تعریف استاندارد پذیرفته شده ای نیز از آن وجود ندارد.

نکته : درصورتی که میخواهید بدانید به ویروس مبتلا شده اید یا خیر کافیست آزمایش کرونا را در منزل انجام دهید برای شروع کافیست برروی لینک تست کرونا در منزل کلیک کنید.

آیا ویروس کرونا از فرد فاقد علائم بیماری، به دیگران منتقل می شود؟

تحقیقات در اوایل همه گیری نشان داد که میزان عفونتهای بدون علامت می تواند تا 81٪ باشد. اما یک متاآنالیز منتشر شده در ماه گذشته 1 ، که شامل 13 مطالعه بر روی 21708 نفر بود ، میزان ارائه بدون علامت را 17 درصد محاسبه کرد. این تجزیه و تحلیل افراد بدون علامت را افرادی توصیف کرد که هیچ یک از علائم اصلی COVID-19 را در کل دوره پیگیری نشان ندادند و نویسندگان فقط مطالعاتی را دنبال کردند که شرکت کنندگان حداقل به مدت هفت روز دنبال کردند. اویونگرل بیامباسورن ، محقق زیست پزشکی در انستیتوی بهداشت و درمان مبتنی بر شواهد در دانشگاه باند در گلد کوست ، استرالیا ، می گوید ، شواهد نشان می دهد که بیشتر افراد در 7 تا 13 روز دچار علائم می شوند.

بررسی Byambasuren همچنین نشان داد که افراد بدون علامت 42٪ کمتر از افراد علامت دار ویروس را منتقل می کنند.

یک دلیل که دانشمندان می خواهند بدانند که افراد بدون علائم چقدر ویروس را منتقل می کنند این است که این عفونت ها تا حد زیادی قابل شناسایی نیستند. آزمایش در اکثر کشورها کسانی است که علائم دارند.

به عنوان بخشی از یک مطالعه گسترده جمعیت در ژنو ، سوئیس ، محققان شیوع ویروسی را در میان افراد مشترک زندگی می کنند. در نسخه ای خطی که این ماه در medRxiv ارسال شده است ، آنها گزارش می دهند كه خطر انتقال علامت توسط فرد بدون علامت به دیگران در خانه ، حدود یك چهارم خطر انتقال از فرد علامت دار است.

برخی مطالعات نشان داد که افراد بدون علائم در مقایسه با افراد دارای علائم بارهای ویروسی اولیه مشابه دارند مثلا تعداد ذرات ویروسی موجود در یک سواب گلو اما به نظر می رسد افراد بدون علامت ویروس را سریعتر پاک می کنند و برای مدت کوتاه تری عفونی هستند.

اگرچه اکنون درک بهتری از عفونتهای بدون علامت و انتقال COVID-19 وجود دارد ، اما Cevik می گوید که افراد بدون علامت باید همچنان از اقدامات کاهش ویروس مانند استفاده از فاصله اجتماعی ، بهداشت دست و ماسک استفاده کنند.

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}