نشانه های اولیه بارداری - علائمی که نشان می دهد شما باردار هستید

آزمایش های بارداری و سونوگرافی تنها راه های تعیین بارداری هستند اما علائم و نشانه های دیگری نیز وجود دارند که می توانید به صورت تقریبی متوجه شوید که ممکن است باردار باشید یا خیر. در ادامه به این نشانه های اولیه بارداری می پردازیم. آزمایش nipt و تست تعیین جنسیت از تست های پرکاربرد در دوران بارداری می باشد برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید برروی لینک کلیک کنید.

نشانه های اولیه بارداری

شایعترین علائم و نشانه های اولیه بارداری :

عقب افتاد پریودی :

اگر در دوران باروری خود هستید و یک هفته یا بیشتر بدون شروع چرخه قاعدگی گذشته است ، ممکن است باردار باشید. اگرچه اگر سیکل قاعدگی نامنظمی داشته باشید ، این علامت می تواند گمراه کننده باشد.
سینه ها متورم می شود :

در اوایل بارداری ممکن است تغییرات هورمونی باعث  ایجاد حساسیت در سینه شما شود. بعد از چند هفته با سازگاری بدن با تغییرات هورمونی ، ناراحتی کاهش می یابد.
حالت تهوع با استفراغ یا بدون استفراغ :

حالت تهوع که ممکن است در هر زمان از شبانه روز ایجاد شود ، اغلب یک ماه پس از بارداری شروع می شود. با این حال ، برخی از زنان زودتر احساس حالت تهوع می کنند و برخی دیگر هرگز آن را تجربه نمی کنند. در حالی که علت حالت تهوع در دوران بارداری مشخص نیست اما هورمون های بارداری احتمالا نقش دارند.

افزایش ادرار :

ممکن است بیشتر از حد معمول ادرار کنید. مقدار خون در بدن شما در دوران بارداری افزایش می یابد و باعث می شود کلیه ها مایعات اضافی را که در انتهای مثانه شما قرار دارند، پردازش کنند.
خستگی :

همچنین خستگی در بین علائم اولیه بارداری رتبه بالایی دارد. در اوایل بارداری ، سطح هورمون پروژسترون افزایش می یابد که ممکن است باعث خواب آلودگی شود.

سایر علائم و نشانه های بارداری که کمتر ممکن است شاهد باشید و بیشتر در سه ماهه اول بارداری تجربه کنید :

خلق و خوی حساس و گریان

سیل هورمون ها در بدن شما در اوایل بارداری می تواند شما را به طور غیر معمولی احساسی کند و نوسانات خلقی نیز معمول است.
نفخ شکم

تغییرات هورمونی در اوایل بارداری می تواند باعث احساس نفخ در شما شود ، شبیه احساسی که در ابتدای قاعدگی احساس می کنید.
لکه بینی

گاهی اوقات مقدار کمی لکه بینی از اولین علائم بارداری است. خونریزی کاشت شناخته می شود ، هنگامی اتفاق می افتد که تخمک بارور شده به لایه رحم متصل شود - حدود 10 تا 14 روز پس از بارداری. خونریزی لانه گزینی تقریباً در یک دوره قاعدگی اتفاق می افتد. با این حال ، همه زنان به آن مبتلا نیستند.
یبوست

تغییرات هورمونی باعث کند شدن دستگاه گوارش می شود که منجر به یبوست می شود.
بیزاری از غذا

هنگامی که باردار هستید ، ممکن است نسبت به برخی بوها حساسیت بیشتری پیدا کنید و حس چشایی شما تغییر کند. مانند بسیاری دیگر از علائم بارداری ، این ترجیحات غذایی را می توان تا حد زیادی به تغییرات هورمونی تغییر داد.
گرفتگی بینی

افزایش سطح هورمون ها و تولید خون می تواند باعث غشای مخاطی بینی شما شود ، خشک شود و به راحتی خونریزی کند. این ممکن است باعث گرفتگی بینی یا آبریزش بینی شود.

غیر از این موارد که از عوارض شایع دوران بارداری است، گاهی طی دوران بارداری عوارضی به وجود می ‌آید که بارداری را در دسته بارداری ‌های پرخطر قرار می‌دهد. برخی از این موارد شامل فشار خون بالا، دیابت بارداری، بارداری دو یا چندقلو و مواردی از این دست می شود که اهمیت مراقبت از شما و کودک را دوچندان خواهد کرد.

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}